Uitjes (jonge kind) dichtbij treinstation

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door tupp, 30 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben (net als de rest van Nederland, geloof ik. :D) Kaartjes om lekker goedkoop met de trein te reizen. Nu lijkt het me wel wat om binnenkort man & kids in te laden en een ritje met de trein te maken.
    Nu is een treinreis voor onze knul van 3,5 sowieso al leuk. Maar ik zou het zelf wel aardig vinden als we op plaats van bestemming ook nog 'iets' kunnen zien / doen. Maar ik heb dan weer geen zin om het hele spul (inclusief kinderwagen) in een bus of tram te laden. Ik ben nog niet helemaal bekomen van mijn laatste treinrit met kinderwagen. Dat was al erg genoeg. ;)

Dus: zijn er mensen die een leuke (liefst ook nog goedkope) bestemming weten op loopafstand van een station? Speeltuin, park met iets leuks voor de kids, museum, kan me eigenlijk niet schelen wat. Als het maar dichtbij een treinstation is. En we er laten we zeggen voor minder dan een euro of 15 pp binnen kunnen.

2. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    Natuurmuseum in Tilburg. Het museum ligt tegenover het station. Leuk museum voor kinderen, veel te zien.

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb de site even bekeken. Ziet er leuk uit! Bedankt voor de tip. Ik sta open voor nog meer reacties.

4. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    In dordrecht ligt de kinderboerderij achter het station, er is ook een natuureducatie-centrum bij en een grote speeltuin. Stadsboerderij - Weizigt NMC NIEUW

Je bent er even zoet en het is gratis. Wij gaan er ook weleens heen als uitje met de trein, maar voor ons is het maar 5 minuten treinen, als het een uur voor je is is het misschien niet de moeite waard.

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Precies wat ik dacht :) Het hangt er een beetje vanaf waar je vandaan moet komen.

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Die kinderboerderij staat nu ook op mijn lijstje. Op zich is met de trein al,een uitje, dus het hoeft niet spectaculair te zijn. Mijn moeder nam ons vroeger wel eens 1 station verder mee, ijsje eten en weer terug. Voor een peuter / kleuter is dat al geweldig. Ik vind het alleen zelf wel leuk om er net iets langer uit te zijn tussendoor. Handig dat we nu al iets hebben dat binnen kan en dat buiten kan. Mochten er nog meer mensen zijn met tips: graag. Dan kan ik ook even naar de reistijden kijken. En bedenken of we een keer vanuit huis een dagje weg gaan of vanaf ons vakantie adres een keer een stukje met de trein.

7. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Rhenen - Ouwehands Dierenpark

8. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Naturalis in Leiden, ligt vlakbij het station

9. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Nemo A'dam?

10. Petra82

Petra82 Fanatiek lid

10 jul 2008
    1.619
    1.332
    113
    Westland
    Blijdorp Rotterdam. Entree wel wat meer dan 15 eitjes, maar misschien kan je ergens kortingsbonnen scoren...

11. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Schiphol. Panoramaterras, vliegtuigjes kijken, kleine speeltuintjes.

Deel Deze Pagina