Haha beetje stomme vraag, maar deze kwamen uit een vintage tas die ik vandaag gekocht heb. Waar zijn ze van?
Ja, er zat ook nog een soort heel oud buskaartje in, ik dacht dat ik er misschien achter kon komen hoe oud de tas was
ben even gaan googlen en kwam dit tegen.... en dit Het lijkt dus te gaan om een soort van korting in de toekomst. Bij iedere aankoop kreeg je dan een zegel of meerdere en aan het einde van ieder jaar kon je die inleveren en kreeg je of geld terug of kon je gratis produkten kopen... ze zijn dus al behoorlijk `op leeftijd` vanaf 1910 maar zelfs in de huidige tijd wordt er nog gewerkt met dit soort ´regelingen´ alleen niet meer met deze zegelthjes
Haha cool zeg, dat buskaartje, of wat het dan ook is, is helemaal vervaagd, maar misschien zie je wat, kom ie!
Ah zo jaloers, ik wil ook naar Marbles Echt gaaf dat je er nog een gratis vintage 'schat' bij hebt gekregen Leuk altijd, dat soort dingen
Dat zijn Konsum zegels uit de voormalige DDR. Als je lid was van de handelsketen Konsum kon je daar boodschappen doen en dan kreeg je deze zegels. Die plakte je dan in een speciale map en als die vol was kreeg je een bedrag in geld terug. Je hebt dus een tas uit de voormalige DDR gekocht.
Leuk zeg, echt superleuk om dat te weten. En dat is dus al even geleden dat ze met die zegeltjes werkten, zoals ik ook in die link al las. Grappig hoor.
Grappig Ik ken ze!!! Mijn vader verzamelde postzegels en kocht partijen op (bedrijfsmatig) en had regelmatig dit soort zegels (en voedselbonnen) erbij zitten. Te leuk. Daarmee kregen we gelijk een extra lesje geschiedenis