hej allemaal,, ik ben aan t oefenen met mn zoontje om te leren drinken uit een tuitbeker..alleen hij wil echt niet..het is elke keer brullen en erg boos... en soms zo erg dat hij zn eten er weer uit spuugt tot hoever moet ik dit laten door gaan? hij is nu 20 maanden..
Hij is nu 20 maanden, waar drinkt hij normaal uit dan, nog steeds een flesje?? Misschien vind hij de tuitbeker helemaal niks maar wil hij gewoon een beker hebben. Van difrax heb je van die bekers met een opstaand randje en een gat voor het neusje zodat je daar in kan kijken. Misschien dat je dat kan proberen, hij is nl. al heel erg groot (en vind hij vooral zelf vast al ) Of een rietjesbeker? Mijn dochter dronk met 6 maanden al uit zo'n "gewone" beker en is pas met 9 maanden uit de tuit gaan drinken (omdat daar meer lucht mee kwam) Misschien dat het helpt en anders de tuitbeker gewoon op de salontafel ofzo neerzetten met lekker drinken erin als hij aan het spelen is. Zodat hij er aan kan wennen.
Ja normaal dus gewoon een flesje...niet dezelfde fles waar die melk uit kreeg maar wel een fles.. jah misschien dat proberen gewoon een beker ipv die tuit... ik ga t proberen!
Ik zou ook gewoon meteen een gewone beker gaan proberen hoor, dat moet wel lukken met 20 maanden denk ik. Hier ook al vanaf 6 maanden een gewone beker (toen hield ik 'm nog vast, maar vanaf 1 jaar kon 'ie 't helemaal zelf). Ik denk dat 'ie daarna een tuitbeker ook veel beter snapt, is ook wel handig voor als je ergens naartoe gaat.
Zoals al gezegd: gewone beker proberen! Mijn zoontje vindt de tuitbeker ook helemaal niks en een gewone beker des te interessanter. Daar drinkt hij dus ook al uit sinds hij 6 maanden is (met mijn hulp uiteraard). Bovendien is het ook beter voor de mondmotoriek.
ik vind 20 maanden wel erg lat om te beginnen met een tuitbeker.. een fles met 20 maanden krijgt ze hier ook echt niet meer tegen die tijd!
Ja het advies is ook om zo snel mogelijk te beginnen met een tuitbeker (met een half jaar) en om met 9 maanden te beginnen oefenen met een gewone beker. Daarna duurt het veel langer voordat ze het nog goed aanleren, schijnt. Maar ja, daar heeft de ts niets aan. Ik zou toch blijven oefenen! En in bad oefenen wij met een gewone beker, dan kan ze zonder problemen morsen en oefenen, en zit ik ook niet zo gefrustreerd dat alles er onder zit. Heb je een antilekbeker? Misschien even checken of er wel iets uit komt, want ik heb er laatst een gekocht waar ik zelf al niets uit kreeg!!
ts stelt een vraag daar kun je wel /niet op antwoorden dit is meer je mening geven dan een tip geven. fijn dat t bij jou allemaal wel op de juiste manier gaat
en als een gewone beker (nog) niet werkt, een gewone beker, maar dan met een rietje proberen misschien. Dat is al een stuk beter dan de fles, maar toch wel het herkenbare zuigen.
heb je eventueel een zachte tuit geprobeerd? fynn wilde hier echt geen harde tuit inmiddels wel maar we zijn begonnen met een zachte. verder zou je heb een rietje kunnen geven. dit is beter voor de tanden als een tuit/fles
Emma drinkt uit een rietje omdat ze een tuit nog moeilijk vind. je heb van difrax van die rietjes bekers en ik vind ze super! ook drinkt ze gewoon wicky misschien is dat wat. en welke tuitbeker heb je? ik had eerst een gewone van geen merk en die vond ze echt helemaal niks. maar ik heb ook zo'n tuit voor op de avent fles en dat gaat beter want die zijn zacht. nou succes!
Mijn dochter weigert de tuitbeker ook. Meestal gaan d'r lippen stijf op elkaar, soms gaat ie in d'r mondje, kauwt ze er 3x op en slaat 'm dan gewoon weg of gaat heel wild nee schudden.... Ik heb het inmiddels opgegeven. Vorige week heb ik haar een slokje uit mijn glas gegeven en dat wilde mevrouw wel Ze drinkt dus nu gewoon uit een beker en dat gaat hartstikke goed. Misschien 't proberen waard?
Bij onze zoon is alles een beetje later , hij heeft een aangeboren hartafwijking en dus een andere start gehad dan de meeste baby's en kinderen.. dit heeft er ook mee te maken dat het nu nog zo gaat.. maja ik geef het natuurlijk niet op..hij wilde eerst ook geen kleine stukjes eten en nu eet ie alles mee, maakt nie uit wat hij vind alles wel lekker dus volhouden maar