Hallo, Mag/kun je gehakt met dit weer buiten de ijskast laten ontdooien? Heb namelijk vanmorgen gehakt uit de diepvries gepakt en op het aanrecht gelegd. Verder helemaal vergeten en nu weet ik dus niet of ik het straks nog kan/mag bereiden
ik vind het sowieso not done! om vlees buiten de koeling te dooien dus helemaal als het zo warm is. maar ik heb hier op zp gemerkt dat ik daarin een miep ben. wij ontdooien trouwens al 5 jaar geen vlees meer gaat zo hup de pan in. net zo makkelijk en gaat prima.
Nee zou ik nu ook niet doen, hier vanmorgen ook maar in de koelkast gelegd, dan maar half bevroren in de pan!
even ruiken en kijken. Hier het gehakt in de ochtend uit de diepvries, en dan rond het middag uur met dit warme weer in de koelkast dan is het helemaal ontdooit. Of zo goed als. Maar als het er nog goed uitzet kan geen kwaad lijkt mij.
Hmm de meningen zijn dus verdeelt... Maar hoe moet het dan ruiken als het niet meer goed is? en hoe ziet het er dan uit? Pff ik durf het nu eigenlijk al niet meer te maken... Denk dat ik maar een nieuwe uit de diepvries pak voor alle zekerheid...
nou dan is het gehakt bruinig ipv rood... en het ruikt dan bedorven... ik zou het ook niet meer eten als ik jou was... alles bederft in no time als het niet gekoeld ligt...
dat het bruin is zegt niets. heeft te maken met zuurstof. en als je eraan ruikt nou dan ruik je het echt wel als het bedorven is
Als het winterweer was, dan had het wel gekund denk ik. Maar zo hartje zomer zou ik het niet doen. Ik heb de chinees uit de diepvries ook de hele dag in de koelkast laten ontdooien. Ik zag het niet echt zitten om dit op het aanrecht te zetten...
Ik laat het, ongeacht welk weer het is, gewoon op het aanrecht ontdooien en als het ontdooit is zet ik het weer in de koelkast. Dan wel dezelfde dag nog gebruiken. Ben er nooit ziek van geworden