Mijn bv loopt nu echt ten einde (geef al 2 mnd alleen avond/nacht/ochtend bv) en mijn zoon (8 mnd) komt nog steeds 's nachts. Hij krijgt de laatste voeding tussen 19:30/20:00 en komt dan rond 04:00 nog een keer. Is het wijs om hem om 23:30 ofzo nog een fles te geven en dan te kijken of hij tot de ochtend slaapt, of hou ik zijn ritme aan en ga ik een fles klaar maken in de nacht? En dan hopen dat hij ooit een keer gaat doorslapen 😁 Maak hem liever niet wakker voor een voeding, maar hoor graag tips!
Dat kan je proberen, het is maar net wat bij jullie past. Aangezien ik in de zorg werk, sta ik vaak al vroeg op en ga dus 's avonds graag op tijd naar bed. Dus ik zou er niet blij van worden om om 23.30 nog een fles te moeten geven. Wij hebben hem dus altijd gewoon laten slapen en een fles gegeven als hij in de nacht wakker werd. Het maakte hier ook geen verschil met wel of geen fles 's avonds laat. Maar als jullie t niet vervelend vinden om om 23.30 nog een fles te geven dan kan je het natuurlijk gewoon eens uitproberen. De ervaringen zijn heel wisselend, bij de 1 werkt het wel en bij de ander niet.
We hebben het geprobeerd, maar het lijkt geen verschil te maken. Hij komt alsnog rond 04:00. Hij is wel erg onrustig deze week en wordt vaker wakker ivm doorkomende tandjes. Ik laat het maar van hem afhangen en zien hoe het uitpakt. Vanacht genoeg bv en hoefde ik dus geen fles bij te maken 😁
Nou dan zou ik hem gewoon lekker laten liggen en zelf op tijd je bed in duiken als dat kan. Soms is het gewoon niet te sturen. Fijn dat je nog lekker wat borstvoeding voor hem hebt, is weer mooi meegenomen!