Ik weet het niet zeker hoor, maar ik meen ooit iets te hebben gelezen over dat yoghurt eten je vagina kan verzuren, waardoor de spermacellen doodgaan? Maar kan ook een broodje aap verhaal zijn
Echt nog nooit van gehoord! Zowel van melk als van yoghurt niet. Waarom zou dat slecht zijn? Als het kwaad zou kunnen, zouden gyn's en fertiliteitsartsen het zeker afraden als je met behandelingen bezig bent. Iedereen is gebaat bij de grootste kans van slagen. Van yoghurt zou je vagina verzuren? Smeer je het daar dan? Dus je mag je niks meer eten en drinken waar een zuurtje in zit? Dit heeft totaal niks met elkaar te maken.
als je zwanger wilt worden dan mag je gewoon alles eten en drinken, m.u.v. alcohol natuurlijk ze zeggen ook dat granaatappelsap helpt om zwanger te worden, dat je geen koude dingen mag eten zoals ijs en sla, en dat warme dingen zoals soep dan weer goed zijn. over een warme kruik zijn verschillende verhalen over. maar volgens mij is dat allemaal onzin! vanuit de ivf afdeling zeggen ze ook dat je alles gewoon mag doen, alles mag eten en drinken zelfs sporten , werken, etc, gewoon normaal doorleven zoals je altijd doet. de ivf periode is al zo zwaar genoeg, als je dan ook bepaalde dingen niet mag/kan eten maak je het jezelf zo moeilijk
er word gezegd dat in melk en andere zuivelproducten veel hormoon ( even geen idee meer welke) kan zitten omdat de koeien dit krijgen. Volgens sommige kan dit slecht zijn voor je eigen hormonen en je kan daar last van krijgen. Geen idee of het ooit bewezen is. Ik moet wel zeggen dat sinds ik begin januari mijn eetpatroon totaal heb omgegooid. Ik sinds jaren weer een fatsoenlijke cyclus heb teruggekregen. Ik eet zo weinig tot geen lactose, gluten en suiker. Sinds 6 jaar geleden was ik heel onregelmatig met cyclussen tussen de 100 en 38 dagen. Sinds 4 maanden heb ik cyclussen van niet langer dan 35 en de afgelopen 2 keer is het zelfs korter geworden. Ik zit nu voor het eerst van mijn leven op een cyclus van 28 dagen. Ik ben er voor mezelf van overtuigd dat mijn eetpatroon ervoor zorgt dat mijn cyclus weer een stuk beter is.
Als er allemaal hormonen in melk en andere zuivel zouden zitten, dan zou het niet verkocht mogen worden. Tevens zou zuivel er dan voor zorgen dat vrouwen een sterk verhoogde kans hebben op bijvoorbeeld borstkanker, omdat borsttumoren vaak hormoongevoelig zijn. Zuivel is niet kankerverwekkend. Als dat zo was, dan was dat al lang wetenschappelijk bewezen, werd het afgeraden als je kanker had, en zou het absoluut verboden worden als je kanker hebt gehad die terug komt (hier helaas ervaring). Dat zou zeker bekend zijn bij een ziekenhuis als het Anthonie van Leeuwenhoek, waar de meest gerenommeerde en kundige oncologen werken (twee keer geweest voor een second opinion). Stel dat je kanker kunt voorkomen door geen zuivel te nemen, zou dat dan niet allang ingezet zijn? Wat zou dat een ellende, verdriet en ziektekosten schelen! Dus nee, ik geloof niet dat er in melk en andere zuivel hormonen zitten die je cyclus kunnen verstoren of die een zwangerschap kunnen tegenhouden. Dan zouden die hormonen in een hele hoge dosis aanwezig moeten zijn en dat zou meer nadelige effecten op je gezondheid moeten hebben. En die zijn niet bewezen.
Helaas is het wel waar er zitten in heel veel dingen hormoon verstorende ingrediënten was laats nog in Zembla... ZEMBLA - Motie hormoonverstorende stoffen aangenomen en juist die zijn gevaarlijk voor jouw en je ongeboren kind
Hoi Tosti, Ik heb daar wel eens van gehoord over het melk drinken. Dat dit bedoeld is voor baby's maar zodra je ouder word kan dat alleen tegen je werken. Maar goed ooit eens ergens gelezen. Er zijn zoveel onderzoeken maar niets is evidence based. Behalve omega vetzuren. Ik geloof wel dat bepaalde voedingsstoffen beter zijn voor een vrouw. Maar het lost geen problemen op als ER problemen ZIJN. Het zorgt eerder dat je lichaam wat versterkt wordt door bepaalde stoffen die je niet 'dagelijks' binnen krijgt. Ik denk dat je gewoon yoghurt kunt eten en melk kunt blijven drinken. Alles waar TE voor staat is niet goed. Xxx
Toen ik zwanger wilde worden at ik gewoon alles. Alcohol was ik voorzichtig mee. Maar op een gegeven moment lukte het niet. En toen raakte ik gefrustreerd en toen ben ik wel gaan drinken. Nu ben ik er helemaal mee gestopt uiteraard.
Het feit dat iets verkocht wordt, wil niet zeggen dat het goed voor je is. Ik heb inderdaad gelezen dat zuivel inname beperkt moet worden als zwanger worden niet lukt. Ook suiker, cafeïne en vlees hebben invloed. Vlees overigens om dezelfde reden als zuivel. Hormonen zien er wel degelijk in, die beïnvloeden onze hormoonspiegel. Als je al moeite hebt met zwanger worden, kan het zijn dat Joe lijf gewoon wat kritischer is qua hormoon balans. En dus gevoeliger voor verstoring. Als je eenmaal goed zwanger bent, is het niet meer zo spannend. Het feit dat er in de Nederlandse klinieken hier niets over zeggen, is omdat Nederland hopeloos achter loopt op het gebied van reproductieve geneeskunde. Als het nog niet al 10 jaar bewezen werkt in het buitenland, wordt er hier niet eens over nagedacht. Vaak is het voor velen dan al te laat. Dus voordat je alles van tafel veegt met argumenten als: als het zo zou zijn zouden mijn artsen dat wel zeggen.... Think again.
Dat wat Roosje zegt idd Maar lijkt me dat een beetje of af en toe van normale dingen wel oke is. Heb trouwens wel gehoord dat bij verstoorde zuurgraad in vagina bijv bij schimmelinfectie, een tampon met yoghurt juist kan helpen. Heb het ooit een keer geprobeerd lang geleden en dat werkte wel toen hihi