kom net van de dokter,had zaterdagmorgen hele erge kuitkramp gehad. het gaat maar niet over.moet ik gelij bloed laten prikken op verdnking van een trombosebeen,schrok me echt een hoedje.krijg morgen de uitslag.heeft iemand hier ervaring mee,lees alleen maar enge dingen op het internet
Ja, ik heb 2,5 jaar geleden een trombosebeen gehad (ok, het waren er 2, hoeveel geluk kan je hebben?). Bij mij waren ze alleen een beetje laat, want na een paar weken rondgekreupelt te hebben (en door meerdere artsen weggestuurd was met de mededeling: u heeft spierpijn) kwam ik op de eerste hulp terecht met longembolien en longinfarcten. Maar ik heb het niet ervaren als kuitkramppijn. Dat voelt heel anders dan echt trombose hebben. Ik kon bv helemaal niet meer lopen en had het gevoel dat mijn been op ontploffen stond en op zijn minst in de fik stond. Kon niet meer lopen, zitten of liggen, zelfs een hele zachte deken op mijn been deed zeer. Ik zeg niet dat het geen trombose is hoor, maar ik herken de pijn dus niet als kuitkramp. Waarom krijg je pas morgen de uitslag? Ik kreeg enkele uren later al te horen dat ik mocht blijven. Maar dat was omdat ik dus een longinfarct had gehad, want met alleen trombose hoef je niet te blijven. Ik was trouwens niet zwanger toen, jij wel?
yep,ben 21 weken zwanger en het voelt alsof mijn spier in me kuit tekort is,been is ook niet warm,dikker en ook niet rood.ben benieuwd morgen.kan ook gwoon lopen maar het doet wel zeer.
Dan denk ik niet dat het trombose is hoor, want het verschil tussen kuitkramp en trombose voel je echt wel, maar het is wel goed dat je arts het niet uitsluit, je weet maar nooit. Mijn benen waren heel dik, warm en rood idd en kon niet meer op mijn benen staan. Maar wat kan het dan wel zijn? Zo lang kuitkramp is toch ook niet normaal he.
nee mijn been is niet dik,rood of glanzend.ben zelf ziekenverzorgster dus weet wat een trombose been is,schrok daarom ook toen de dokter dit dacht want daar had ik zelf niet op gerekend.nou we weten het vanmiddag dan moet ik bellen.ik denk maar zo als het echt zo was dan was ik allang gebeld.duimen jullie voor me
kreeg vanmiddag de uitslag en kon gelijk naar het ziekenhuis voor een echo van de bloedvaten om te kijken of er trombose was. mijn bloed uitslag was iets verhoogd. gelukkig is het geen trombose,waarschijnlijk gewoon erge spierpijn. de verhoging in het bloed is normaal als je zwanger bent maar ze wide het toch zeker weten. gelukkig is het geen trombose
Nou meid, das wel een hele opluchting zeg! Maar hele erge spierpijn is ook weer zo'n vage diagnose. Wat was trouwens verhoogd, je INR of trombocyten? Ze kunnen trombose namelijk niet altijd zien met echo's. Ik ben toendertijd door de mri-scan geweest en konden ze met zekerheid zeggen dat mijn longen vol zaten met stolsels. Maar zoals je zelf al zegt, je been is niet rood, warm, dik en glanzend dus zal het dan idd wel spierpijn zijn. Wel een behoorlijke spierpijn dan! Hoop dat het snel overgaat, maar wel in de gaten houden he.
ze hadden het over het dedeem gehalte in het bloed.heb vandaag ook nergens meer last van.maar ben net als een havik als ik wat zie op me been wat er eerst niet zat hahahahah.gelukkig is het goed afgelopen.de arts vertelde ook dat ik echt niet bang hoefde tezijn en die kramp kan ook komen door die gewledige hormonen die vrijkomen als je zwanger bent hahaha
Ja, sommige vrouwen hebben meer last van kramp tijdens de zwangerschap. Erg pijnlijk! Maar geloof me, als je echt trombose hebt, dan weet je zeker dat je eraan gaat, zoveel pijn doet het
Pff gelukkig maar meid, in het begin van mij nzwangerschap (7 weken ofzo) dachten ze bij mij ook aan logn embolie... alle waardes in het bloed verhoogd dus moest door de scan. Gelukkig niks! Maar kuitkramp kan lang aanhouden, die napijn pfff heb ook 1 keer snachts een 'aavnal' gehad en heb hier echt nog dehele week last van gehad
heb nu gelukkig nergens meer last van,ben allang blij.had er toch niet aan moeten denken ls het wel zo was
Ja, dat zou niet zo leuk zijn. Maar ze hebben er wel goede medicatie voor hoor, alleen jammer dat ik die moet injecteren. Had liever pilletjes gehad! Maar alles beter dan echt trombose krijgen hoor brrr!