ik moet eind septmeber begin oktober geoppereerd worden aan een hernia. daarna mag ik 6wk zeer weinig doen waarvan de 1e 2wk eigenlijk alleen liggen, 15 minuutjes zitten over 24 uur, max 30 minuutje lopen en weer liggen. daarna is het 1,5 uur lopen en max 45 zitten per dag en de rest ook voornamelijk liggen. thuiszorg is geen mogelijkheid en als ik al een kans had gehad werd het veel te duur ivm eigenbijdrage van 3.50 per uur. man kan 2wk zorgverlof krijgen om de belangrijkste weken op te vangen. mijn dochter zal dan gewent zijn op school en dus opvang voor haar. nando gaat 5 ochtende en vanaf half oktober 3 ochtende naar de creche en voor hem heb ik dus opvang tot 1 uur. moet ze zelf wegbrengen en ophalen en ook dingen als logepedie zal ik zelf heen moeten met de kids omdat mijn partner geen uren meer heeft om op te nemen. 2dg die ik in het ziekenhuis kom te liggen kan hij wel vrij krijgen. zorgverlof is max 2wk maar daarmee kun je wel een deel dus mee opvangen en hopelijk door voldoende rust goed herstellen zodat je daarna er tegen aan kun. Mijn partner heeft wisselende diensten (avond, nacht en ochtend) en zo gaat het voorkomen dat ik een hele dag alleen voor de kids moet zorgen terwijl ik nog geen pak suiker mag tillen. ben er aardig door gestresst. oma kan ik wel bellen als nodig is maar woont z'n 30 minuutjes rijden verder op. mijn moeder heeft geen rijbewijs en als ze al kan komen is dat op een brommertje. op zich wel een optie maar door een fobie niet in staat om de kids naar school te brengen of op te halen. verder wel 4 zusjes die misschien als nodig is wel bij kunnen springen voor mijn vriend. hij zal straks fultime werken, heel het huishouden moeten doen, voor 2 kids zorgen , koken, boodschappen doen etc etc. zij werken ook allemaal gewoon overdag op een zus na maar die zit zelf met een hernia
Pff 6 weken, heavy! Misschien kunnen de kids aansluitend een week logeren bij een zus, dat die wat schuift met werkdagen? En je oudste in haar vakantieweek of heeft je zus geen schoolgaande kids? En je moeder logeren bij jullie voor de zorg voor jou? Je kunt ook kdv's bellen met de vraag of zij tijdelijke plekjes hebben van kindjes die op vakantie zijn oid. Dan kan je man zijn roster daar misschien wat omheen organiseren. Anders weekje vakantie opnemen door je man of langer. Dit is toch echt een noodzakelijk iets! Zit er geen kinderopvang in je aanvullende zorgpakket?