Haaruitval door pcos?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door lievemama19, 13 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lievemama19

lievemama19 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.813
    1
    36
    Hoi dames,

Zo'n 2 jaar geleden is het vooral erger geworden.. haaruitval ;)

Al vaker aangegeven bij de HA, liep stage bij een kapper en ook hij wist niet hoe het kon komen..

Nu, afgelopen maart heb ik de diagnose pcos gekregen
    (dit hadden ze al veeeeeeel eerder moeten kunnen vaststellen dmv mijn klachten afgelopen maanden/jaren)

Nu heb ik begrepen dat het haaruitval ook een bijwerking is van pcos, klopt dit?

Zijn er meer meiden die hier last van hebben?
    Zoja, wat kan er aan gedaan worden?

Snap dat niet overal middeltjes voor zijn, maar ik vind het echt zo erg, het is echt voor op het hoofd vooral aan 1 kant... mijn haren worden ook steeds dunner lijkt wel.. als ik nu ouder was geweest, okee... maar nu al :(

2. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ik heb er zelf geen last van maar ik raad je et ultimate handbook for pcos aan. Ik heb et besteld bij bol. Haaruitval staat er ook in. De symptomen die ik had zijn sterk minder geworden na het starten met d chiro inositol via pcos solutions. Misschien is dat iets om te proberen?

3. muntje

muntje Bekend lid

2 aug 2012
    883
    0
    16
    Heb het ook.. ranzig he. Had al wel 3 pruiken bij elkaar kunnen hebben denk,
    Gelukkig heb ik dik haar dus zie je het niet maar ik merk het wel.

Die pillen zijn duur geloof ik of niet?

Ik denk elke x , hopen dat het snel raak mag zijn en daarna snel weer aan de pil.
    Maar al n goed jaar verder..

4. lievemama19

lievemama19 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.813
    1
    36
    Welke pillen bedoel je?

5. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Ik heb het ook.. Alleen als ik zwanger ben geen last van.. Maar een paar weken na de bevalling begint het weer.,

De oplossing heb ik nog niet gevonden hellaas zou graag mijn haar weer is los doen maar ik vind dat nu zo vies overal die haren..

6. lievemama19

lievemama19 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.813
    1
    36
    Ik kan het eigenlijk beide niet... los haar vind ik niet altijd prettig..
    Als ik mijn haren vast doe, steken er voor op mijn hoofd dus echt plukjes naar boven, omdat er wel gewoon haar teruggroeid, maar dat is even en dan is het weer weg...

Of het minder is als ik zwanger ben weet ik niet, dat vlot niet zo helaas door de pcos.. ook ben ik (nog) niet doorverwezen voor verdere hulp bij zwanger worden..

7. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Ik vind dit een beetje een dubieuze site.. Klinkt een beetje te mooi om waar te zijn.. En die pillen zijn belachelijk duur.. 55 euro per maand..

8. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ik heb er ook lang over getwijfeld. Het is een hoop geld. Ik heb ervaringen van anderen afgewacht van een pcosgroepje hier en die waren super. eentje kreeg zelfs een spontane eisprong. Maar ik slik wel 1 ipv 2 pilletjes dus doe twee maanden met een potje. Dat scheelt al.

Ik ben in oktober begonnen en mijn acne is volledig verdwenen. Mijn lf is sinds december eindelijk 12/13 dgn ipv 9. En mijn suikerspiegel is echt constanter. Inmiddels ook een paar keer gemaild met de site en ik heb er inmiddels een goede indruk van. Zij heeft ook pcos en biedt gratis begeleiding met voeding als je wilt. Met voeding kun je namelijk veel doen. Zelfs zoveel dat je uiteindelijk zonder de pillen kunt.
    Ik heb mezelf aangemeld bij pcosdietsupport.com. Een engelse site van een vrouw met pcos die weekmenu's maakt en tips geeft.
    Nou ja, lang herhaal maar inmiddels weet ik dat het wel betrouwbaar is.
    Als je trouwens zoekt op d chiro inositol kom je diverse engelse sites tegen. Die zijn zoveel verder dan hier. En dat boek is echt handig. Als ik twijfel pak ik het er weer bij. En ik houdt me er lang niet altijd aan hoor, maar in de basis probeer ik me er wel aan te houden. Dus geen geraffineerde suikers meer en snelle koolhydraten. Maar zuivel bijvoorbeeld neem ik nog wel. Dat kan ik niet laten staan ;)

9. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Haaruitval na de zwangerschap komt trouwens sowieso voor toch? Heb je het nu dubbel op?

10. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    yup..heb nog niets kunnen ontdekken, veel vitamines slikken dat helpt wel om het volume te houden....en zwanger raken :p Dan heb je ineens 10x zoveel....maar helaas valt het allemaal weer uit na de zwangerschap.

Als er een tip hieronder staat dan ga ik die ook eens proberen, maar mijn gyn zei me...eens uitgevallen kan er geen nieuw haarzakje meer groeien...dat valt namelijk mee uit (net zoals bij mannen die daar kaal worden) Komt door de hoge testosteron die je hebt door de pcos'... :x

ZO ook het ronde middelvet....;) Was ik eerst een peer...nu ben ik een appel helaas....:(

11. lievemama19

lievemama19 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.813
    1
    36
    Uhhhm, mijn zoon is al 8 ;)
    Toen had ik het nog niet..

12. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Haha nee idd. Mijn vriendin verloor het na haar zwangerschap maar had geen pcos. Daarna kwam het wel weer terug.

Oh wat ik me net bedenk. In dat boek stond dat testosteron verhoogd is door een ontregelde suikerspiegel. Als je je suikerspiegel geen pieken meer laat maken dan zouden het testosteron moeten verminderen. Klinkt mooi, maar is lastig :(. Maar goed als je het niet probeert lukt t zeker niet. :)

13. lievemama19

lievemama19 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.813
    1
    36
    Zwanger raken.. tsjaa ging dat maar zo makkelijk ;)
    daar moet ik eerst nog maar eens uit komen met gyn en ha.. ha had het de laatste x over nog een jaar zelf proberen
    (HA rekent mijn proberen voor spiraal niet mee;))
    Hier ben ik het niet mee eens, dus ben benieuwd van gyn zegt..

Het middelvet (rond de heupen) dat ken ik hier helaas ook... erg veel kilos kwijtgeraakt laatste 3 jaar maar daar gaat het niet weg helaas... achteraf weet ik nu dus ook waarom...

Viel ineens veel op zijn plek hoor toen ik diagnose kreeg

14. lievemama19

lievemama19 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.813
    1
    36
    Dieeten gaan er hier niet bij... alleen als de gyn zegt dat het echt moet.. Mijn lichaam is net hersteld van van alles.. heeft flinke klappen gehad qua afvallen ed.. ben blij dat ik uberhaupt wer KAN eten ;)

15. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Hmm, hier daarnaast ook nog eens..slechtere ogen gekregen (eiwitten, kan geen lenzen meer dragen)

Haargroei op mijn kin.....:( Heb een lichte snor, maar als ik hem laat staan valt hij niet op, de haren op mijn kin pluk ik eruit zijn echt zwart.

En mijn gewicht he....

Verder zijn de moodswings ook heel erg.

Gelukkig ben ik na mijn operatie wel redelijk regelmatig in mijn cyclus...voor ons meisje...bijna nooit, misschien 3 keer per jaar. Na ons meisje...constant! misschien 3 weken niet in half jaar.......bleuhhh...nu dus beter!!

Maar het is klote, je kunt het tegen gaan door de pil te slikken..dus de pco te onderdrukken. Wat je verder zou kunnen doen, is ook goed om de vruchtbaarheid te bevorderen.....speciaal dieet en voeding supplementen, om zoals al genoemd je testosteron level te laten zakken door je suiker spiegel te laten zakken.

Je zou eens kunnen informeren of je van je HA of gyn metformine mag slikken. Het bevorderd de werking van clomid, maar ik merkte dat ik er ook mezelf beter door voelde, en dat ik ook gewoon een eisprong kreeg!!

het is een suikerziekte medicijn..ondanks dat pco-ers dat niet hebben is het wel een van de redenen voor pco...en word het erger als je aan komt. (en weer af valt en stopt met de pil enz enz)

16. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Snap ik. Al is op je suikerspiegel letten niet persee dieten hoor. Je hoeft niet minder calorien ofzo. Maar he moet doen wat goed voelt. Die dci pakt ook de insuline aan dus ik zou het echt proberen met 1 potje voor 2 maanden. Wat als het wel helpt? Dan zou dat toch super zijn? Ik kan je de namen wel geven van de andere forummers bij wie het ook positief uitpakte. Voel me nu net een verkoper haha en ik heb niets met die site. Ben gewoon enthousiast op wat het voor mij gedaan heeft

17. lievemama19

lievemama19 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.813
    1
    36
    metformine zorgt er dus ook voor dat je een eisprong krijgt?

Ik vind het echt raar dat mijn HA me nog een jaar laat aanmodderen als die kans zo klein is ( heb miss 1 of 2 eisprongen per jaar zei de gyn)

Dan denk ik soms ook.. geef me gewoon een pilletje om die eisprong op te wekken..;)

maarja denk misschien te makkelijk omdat ik zo graag een kindje wil...:p

Aaan de pil ben ik op moment al, dit ivm met een cyste die hopelijk verdwijnt.. zit op moment in mij laatste week (van de 3 maand) en dan ga ik niet meer aan de pil... vond al erg zat dat ik deze nu 3 maand moest na verwijderen spiraal.. Juist omdat ik graag kinderen wil, dus aan de pil gaan wordt dan lastig ;)

18. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Lieve mama ik zou op je strepen gaan staan en een doorverwijzing vragen bij de gyn. Jij hebt gewoon recht op clomid! Vuist op tafel ;) Hij weet toch dat je pco hebt

19. lievemama19

lievemama19 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.813
    1
    36
    Ga ik ook zeker doen. Heb al lang genoeg moeten wachten..

Heb het al eerder geprobeert, maar heb er helaas een pauze tussen moeten zetten door omstandigheden, nu paar jaar verder kan het eindelijk weer.. en dan deze diagnose ;)
    Inmiddels zoonlief al wel 8 jaar oud, vind wel x tijd voor een brusje.. zoonlief wilt ook zo graag.. (liefst een zusje, jaja:))

20. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    wat erbij gezet...

Deel Deze Pagina