Extra echo bij VK?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Janneke21, Jan 3, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

Jul 25, 2008
    1,945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Ik heb na de 20 weken echo geen echo meer gehad, heel normaal natuurlijk.
    Maar ik moet zeggen dat het me momenteel niet zo lekker zit... Eerst liep de baby wat achter op groei, bij de 20 weken echo was het goed. Daarna alleen door middel van voelen dachten ze dat de beeb zo'n 2 weken voor loopt.

Ik zou zo graag een extra echo willen nog 1 keer, gewoon even een snelle meting en klaar.
    Ik geloof die laatste schattingen niet zo, ze wisten niet eens hoe om de baby lag. Ik wil gewoon even gerustgesteld worden.

Heb jij hier ook wel eens om gevraagd en werd er toen naar geluisterd?

Natuurlijk kan ik een 'pretecho' gaan doen, maar het hoeft van mij verder helemaal niet uitgebreid en de VK maakt de echo's gewoon zelf.

Woensdag mag ik weer heen, ik kan er in ieder geval wel om vragen toch?

2. mamavanluca

mamavanluca Bekend lid

Jul 5, 2007
    639
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zoetermeer
    zou het idd gewoon vragen en uitleggen waarom. Bij mijn praktijk kan je geen echo laten maken, hebben ze wel speciaal spreekuur voor maar heb persoonlijk geen reden om er nog een te willen behalve voor de lol dan...en dat doen ze vast niet.

3. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik heb erom gevraagd en ze gaan het ook doen, krijg vanaf 28 weken elke 4 weken een groeiecho, niet zonder reden trouwens maar dat is bij jou ook niet zo zie ik, gewoon vragen dus ;)

4. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Je kunt idd je gevoel voorleggen, ze kunnen je dan ook doorsturen voor een groeiecho in het ziekenhuis of diagnostisch centrum...

Je moederinstinct is er echt hoor! Ik heb het ook meegemaakt en naar mij werd niet geluisterd..... (niet met groei hoor, maar op het laatst had ik geen vruchtwater meer..)

5. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

Jul 25, 2008
    1,945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Ja ik vind het gewoon gek dat het eerst 'achterliep' of in ieder geval 2 weken terug werd gezet en zelfs met zo'n 14 weken de VK nog steeds op 4-5 april ofzo uitkwam qua meting. Toen besloten de datum op 28 maart te houden omdat de gyn dat al had gemeten. Z'n beentjes waren trouwens wel wat 'langer' en die kwamen op 1 april geloof ik.
    En 20 weken echo heeft een andere gynacoloog het hoofdje gemeten en kwam hij op 1 April, nou ja goed dat scheelt al wel weer minder.
    Maar met 24 weken begonnen ze over 2 weken voorlopen op groei.

Zelf.. voor mn gevoel.. denk ik dat het vruchtje in het begin misschien wat minder mee kwam en nu de normale groei in gaat halen zeg maar.. Alleen dan zou ik dus wel zo'n 2 weken verder kunnen zijn...
    Of... ze hebben het met schatten fout gehad en hij loopt misschien dus nog wel achter?

Hij beweegt prima en is actief op vaste tijden en alles 'voelt' goed, ik maak me ook niet echt druk dat het helemaal mis is ofzo.. Alleen ik zou wat meer duidelijkheid willen over hoe groot ie nou is zeg maar :)

Ook omdat ik alles al zo vroeg had. Ik voelde de beeb met 14 weken, had harde buiken met 16 weken en alle klachten die ik nu al weken heb (rug-buikpijn) die vond de huisarts meer bij een aantal weken verder passen.

Nou ik ga bij de VK zeker eens navragen of ik een extra echo mag, maar als het echt niet 'kan' of volgens hen niet nodig is zal ik me er ook maar wel bij neerleggen denk ik?

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Verplaatst naar onderzoeken en echo's.
    Elmo

Share This Page