Ik weet niet zeker of dit hier goed staat, zo niet mijn excuses. Ik lees wel eens hier over vrouwen die een miskraam hebben gehad en dan bv zo'n vruchtje in hun handen hebben. Ik zelf heb het (gelukkig) nog nooit meegemaakt maar ik vroeg me af. Wat doe je met zo'n vruchtje op dat moment. Spoel je het door de wc? (geeft mij een beetje een dooie vis idee maar vooruit) Breng je het naar de dokter? Prullenbak? Ik kan me enigszins voorstellen dat het verschrikkelijk moet zijn om zoiets in je handen te hebben maar mijn persoonlijke idee op dit moment, om het door de wc te spoelen. Ik weet niet. Vind het een beetje een vreemd idee. Dus vandaar dat ik het vraag.
Ik heb drie miskramen gehad (2x6weken en 1x11weken) en nooit duidelijk een vruchtje kunnen onderscheiden. Heb dat ook nooit geprobeerd, wilde ik niet. Denk dat iedereen daar anders in staat. Sommige vrouwen willen het zien om het te kunnen verwerken, ik wou het gewoon voorbij. De eerste keer, verloor ik wel duidelijk "brokken bloed", heb die toen in een papiertje gewikkeld en in de vuilbak gedaan, voor het geval ik me zou bedenken. Om zo een twee weken later aan vriendlief te staan smeken of hij ajb het vuilbakje wou leegmaken Voor mij werkt gewoon laten wegvloeien het beste. Ik denk trouwens wel dat ik er anders in zou staan als ik het nu nog zou verliezen, dan moet je nl. echt al "bevallen" en dit is ook echt al een kindje, met vingers en teentjes en zelfs nageltjes, dat zou ik wel willen zien, afscheid nemen en misschien begraven of cremeren.
Ik heb een miskraam gehad in new zealand. Heb het opgevangen en daar op t strand in de duinen begraven. Een schelp meegenomen die daar op t strand lag als herinnering. Ligt nu op een mooi plekje in de woonkamer.