LH piek al geweest?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Poemi, 8 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hoi meiden,

Ik weet dat ik eigenlijk morgen gewoon ook nog een test zou moeten doen, maar ik hoop dat er hier meiden zijn met ervaring op het gebied van ovu-testen en die me nu alvast een beetje kunnen helpen.

De vorige ronde heb ik ovu-testen gedaan van CD 8 tot CD 20. Toen heb ik het maar opgegeven want ze bleven wit. Uiteindelijk een cyclus gehad van 38 dagen (1e na stoppen met de pil) dus misschien ben ik wel te vroeg gestopt. Deze ronde wilde ik eigenlijk geen ovu-testen gebruiken want vond het de vorige keer nogal frustrerend omdat ze zo lang wit bleven.

Nu werd ik vanmorgen wakker met wat buikpijn en rugpijn. Om 10.30 toch voor de gein een ovu-test gedaan (had er nog 4 liggen) en ik had gelijk een streep, maar hij was niet knalpositief. Vanmiddag om 17.30 weer een test gedaan om te kijken of er verandering in zat, maar die was al lichter dan die vanmorgen. Ik heb niet teveel gedronken tussendoor en ook een paar uur m'n plas opgehouden, dus daar kan het niet aan liggen.

Nu is dus mijn vraag: Kan het zijn dat ik m'n LH-piek al gehad heb en dat ie daardoor lichter is geworden? Of kan het zijn dat hij morgen alsnog donkerder wordt? Heb een foto toegevoegd van allebei de testen.

2. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Kan het ook zijn dat je je ei al gehad hebt voor je bent gaan testen? 38 is best een lange cyclus (normaal ligt tussen 23 en 35)... had je altijd lange cycli?

3. beebiegirl

beebiegirl Actief lid

3 okt 2008
    311
    0
    0
    Hm apart:( De bovenste test is ook een negatieve test en de onderste nog meer, een raadsel eigenlijk.

De testen moeten iniedergeval even donker zijn als de controle streep of donkerder.

Test je wel altijd op het zelfde tijdstip?

4. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    @Evenstar Hey, jij ook hier! Wilde het eerst in ons topic zetten, maar dacht dat er hier misschien meer meiden waren met ervaring erin. Die zullen natuurlijk niet reageren in ons topic. Maar die 38 dagen was dus direct na de pil. Laatste normale cyclus die ik heb gehad was voor m'n vorige zwangerschap, en dat was er ook maar ééntje, die was 33 dagen.

@Beebiegirl Dit zijn de eerste testen die ik gedaan heb, allebei vandaag, eerste om 10.30 en tweede om 17.30. Ik vroeg me af of het normaal is dat ie een paar uur later lichter is geworden. Heb nog nooit een positieve test gehad en weet niet of ie nu nog donkerder kan gaan worden, of omdat ie vanmiddag lichter werd, dat het dan al over is.

Ik temp ook, dus mocht m'n ei geweest zijn, dan merk ik hopelijk wel iets aan m'n temp, al gaat die ook wel erg op en neer. Maar ik weet niet of het nu nog zinvol is om heel veel moeite te gaan doen om morgenochtend weer te gaan testen, maar dan op m'n werk.

5. roeska123

roeska123 Bekend lid

28 dec 2010
    933
    1
    0
    arbeidsongeschikt
    Deventer
    Hoi, bij mij gaat het ook op en neer. ik had laatst 2 dagen vrij donkere testen, dus ik dacht 'hij komt eraan', en toen werden ze weer lichter. om nu al een aantal dagen gelijke donker te blijven. vrij donker, maar echt niet positief.

heel frustrerend dat het allemaal zo lang duurt. ik zit inmiddels ook al weer op dag 22 of zo en nog geen ei in zicht...
    vorige ronde was ie op dag 25.

6. beebiegirl

beebiegirl Actief lid

3 okt 2008
    311
    0
    0
    Het beste moment om een ovulatietest te doen is meestal rond het middaguur.

Test ook nooit met ochtenurine. Ook als je test is het het best altijd op het zelfde moment deze ovulatie testen te gebruiken. Net zoals je dat doet met tempen, deze juist voordat je opstaat en nog niet uit bed ben geweest, omdat dan de temp al weer omhoog kan gaan, zelf al bij het even naar het toilet gaan.

7. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    @Roeska Mmm.. Zegt dus niet veel dat ie nu beetje donker was en weer lichter werd. Dan ga ik dus nog maar even door met testen. Maar jij krijgt dus ook nog niet echt duidelijkheid door die ovu-testen? Frustrerend zeg, zeker als je denkt dat ie bijna positief wordt, en dan ook nog met zo'n lange cyclus. Hopelijk vindt je je ei snel.

@Beebiegirl Dank voor de info. Ga morgen dan toch maar op m'n werk proberen. Middaguur redt ik alleen niet omdat ik normaal veel drink (en dus ook veel plas, niet handig voor die testen) op m'n werk, anders krijg ik vrij snel hoofdpijn. Dus dan wordt het maar weer om 10.30, dus zelfde als vandaag. Dat zou wel goed moeten zijn toch?

8. Roos36

Roos36 Bekend lid

1 feb 2010
    581
    0
    0
    Nou ik herken het precies. Zit in hetzelfde schuitje. Vervelend is dat he. Alleen zijn ze wel beiden negatief van jou.. Ik heb dezelfde vraag ook gesteld, misschien heb je nog wat extra aan de info daar? staat onder: zwanger worden. "paar uur terug nog posi ovu test, nu negatief??"

Mijne was dus wel echt knal en paar uur later licht.. Ik snapte er ook niks van en baalde echt.

Misschien komt je ei nog. Ik zou denk ik nieuwe testjes bestellen en echt door testen tot je een knaller hebt, dan weet je het zeker.

Succes hoor.

9. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    @Roos Ik zal eens gaan kijken daar. Gelukkig ben ik dus niet de enige. Maar deze testen zijn dus de enige die ik gedaan heb, dus ik dacht dat ik misschien zondag ofzo m'n piek al zou kunnen hebben gehad, en dat ie dus daardoor gisteren niet super donker was en daarna weer lichter werd. Maar ik ga straks nog eens testen, kijken wat ie dan doet.

Aan m'n temp was ook nog niet zoveel te merken. Ik wacht nog maar weer even af :(

10. roeska123

roeska123 Bekend lid

28 dec 2010
    933
    1
    0
    arbeidsongeschikt
    Deventer
    hey poemi, ik zie dat we 2 dagen achter elkaar aan lopen!
    ik zit op dag 23.
    gisteravond nog even weer getest, en toen was hij superlicht.
    straks weer en dan zal hij wel weer donkerder zijn.

mijn temperatuur wordt ook niet anders hoor. schiet niet op zo.
    in mijn vorige ronde ben ik voor het eerst ovu-testjes gaan gebruiken. ik had ze besteld en deed de 1e. die was heel licht.
    de volgende dag weer, en toen knalde die enorm!echt veel donkerder dan de controle streep. hij stond er ook binnen 10 tellen. ik heb 2 dagen zo'n test gehad en toen werd hij weer lichter. en toen steeg mijn temp ook.

je denkt dan inderdaad dat die test de volgende keer toch wel moet knallen, als hij al vrij donker is. de mijne zijn al dágen vrij donker, maar er verandert niks :(

11. Morgaine82

Morgaine82 Actief lid

17 feb 2011
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit zijn de testen van Sensitest toch? Bij mij kleuren ze voor mijn eisprong ook altijd vrij licht, echt een knaltest heb ik nooit gehad en toch denk ik dat ik dan mn eisprong heb gehad (slijm e.d.).
    Ik zit er zelf toch aan te denken om de testen van clearblue te doen, die geven alleen een smiley of niet. Is wel zo duidelijk...

12. roeska123

roeska123 Bekend lid

28 dec 2010
    933
    1
    0
    arbeidsongeschikt
    Deventer
    ik heb de testen van zwanger en kids.
    bevallen prima en zijn niet zo duur.

13. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Roeska, zijn die duidelijker? Ik heb net een lading sensitesten aankomen, maar dan weet ik dat voor als die op zijn en ik ze toch nog nodig zou hebben ;)

Ik heb eerder die van kv gebruikt. Die waren erg duidelijk, maar bleven 3 dagen positief. Dat was eigenlijk ook niet helemaal het idee geloof ik. Maar ik was daarna wel zwanger, dus was er toch erg tevreden mee :D

14. roeska123

roeska123 Bekend lid

28 dec 2010
    933
    1
    0
    arbeidsongeschikt
    Deventer
    geen evenstar, ik heb ze nooit eerder gehad.
    vorige ronde had ik 2 dagen een knalpositieve test, daarna waren ze weer lichter dan licht.

volgens mij rommelt er bij mijn wat!
    test was ietsje donkerder vanochtend, maar heb nu en dan ook vruchtbaar slijm. en mijn baarmoedermond zit zeer hoog en is zacht. wie weet zet het nu door! spannend!

15. smile17

smile17 Niet meer actief

@Poemi ik denk dat je je eisprong al hebt gehad en je dus te laat was met testen. Voor de zekerheid kun je nog even doortesten. Mocht het deze ronde niet raak zijn (ik hoop natuurlijk wle dat het raak is) dan zou ik volgende keer eerder gaan testen dag 18 ofzo en dan dagelijk op zelfde tijdstip maar ja daarheb je nu nisk aan. Ik heb trouwens zo'n schijf van sensi test dan kun je precies zien wanneer je moet testen dus mocht het nodig zijn kan ik dat tegen die tijd voor je doen

Vervelend die onzekerheid.
    Voor de zekerheid gewoon doorklussen ;)

16. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hey meiden,

Jullie zijn nog druk bezig geweest hier vandaag :). Ik was druk op het werk dus helaas niet eerder kunnen kijken. Vanmorgen en vanmiddag heb ik weer een ovu-test gedaan, maar nu waren ze helemaal wit. Denk dus zelf eigenlijk dat ik de piek op zaterdag of zondag heb gehad en ik heb pas maandag voor het eerst getest. Ik had maandagmorgen wel die buikpijn en lage rugpijn, dus misschien heb ik toen al m'n eisprong gehad? Hopelijk is vrijdagavond en maandagavond dan genoeg geweest :( Heb nu sinds vandaag ineens wat kleine pukkeltjes :) op m'n kin, misschien heeft dat ook wat te maken met de eisprong? Nou ja, zal maar gewoon moeten afwachten..

Hierbij nog even een nieuwe foto van de testen

17. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Pukkels zijn bij mij meer een teken van de tweede fase van de cyclus (na ei dus). Grote kans dat je je ei net gemist hebt op de testen, maar dat je wel goed geklust hebt :)

18. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    @Smile De vorige ronde was 38 dagen, dus volgens sensitest had ik dan ook pas op dag 21 moeten starten geloof ik. Wilde er eigenlijk helemaal niet mee beginnen maar door die buikpijn/rugpijn toch gedaan. Misschien beter niet kunnen doen wat nu ben ik gelijk weer zo onzeker :( Ik ga nog een paar dagen testen, maar dan alleen om 17.30, en niet meer 2x op een dag.

@Roeska Klinkt bij jou nu toch wel alsof je ei er echt aan komt! Is je vorige ronde geeindigd in een miskraam? (zag ik in je handtekening staan) Wat erg dat het fout is gegaan :( Als je ei er nu bijna aan komt klopt het wel weer netjes met je vorige ronde toch?

@Morgaine Ik dacht ook dat ze niet bij iederen super donker werden. Ik heb ook naar die van clearblue zitten kijken maar die vond ik nog wel erg duur. Zeker nu we nog maar in de 2e ronde zitten wil ik daar toch nog wel even mee wachten. Maar bij jullie is het zo te lezen wel een heel ander verhaal :(. Heel veel succes!

19. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    @Evenstar Ik had die testen ook eigenlijk niet moeten doen. Al die onzekerheid nu! Hopelijk heb ik dan toch m'n ei al gehad (zou ik er in ieder geval één hebben) en gaat m'n temp stijgen.

20. roeska123

roeska123 Bekend lid

28 dec 2010
    933
    1
    0
    arbeidsongeschikt
    Deventer
    ja, het is in mei misgegaan helaas. maar ik hou voor ogen dat het dan beter zo was.
    maar het is wel moeilijk, zeker nu mijn schoonzus over 2 week uitgerekend is...daardoor heb ik er nu ook weer veel meer moeite mee.
    mijn 1e cyclus ná de miskraam was 35 dagen of, lijkt erop dat ik daarnu weer heen ga.

Deel Deze Pagina