Hoi Meiden, Ik heb een vraag: Gistermiddag heb ik een ovulatietest van het KV gedaan (5 voor 10 euro). Er was een licht streepje zichtbaar. Omdat ik het nog niet goed wist heb ik paar u later een ovulatie test van CB gedaan...digitale en dat gaf een negatieve uitslag. Omdat ik mijn cyclus deze maand niet weet ben ik gaan testen. Dat licht streepje bij KV test is dat dan positief??? Heeft iemand ervaring met beide testen?? De ene meer betrouwbaar dan de andere?? Groetjes Lilly
Hoi Lilly Ik heb er geen ervaring mee maar ik weet wel dat het met zwangerschapstesten wel zo is dat wanneer er een licht streepje te zien de test positief is dus misschien geldt dit ook gewoon voor ovulatietesten...
Voor ovulatietesten geldt dat de testlijn even donker of donkerder moet zijn dan de controlelijn. Dan is 'ie positief (staat ook in de gebruiksaanwijzing!) Je hebt altijd een bepaalde hoeveelheid LH in je lichaam, dus je kunt altijd een licht streepje hebben, maar dat zegt dus niets. De test van Kruidvat is negatief, daarom gaf die van CB ook negatief aan. Ik zou trouwens wat eerder in je cyclus beginnen met testen, niet pas op cyclusdag 17. Anders ben je misschien te laat en vind je de eisprong niet meer.
En niet om het e.o.a. maar KV ovu testen geven vaak vals positief aan Zo heb ik een week vals positief getetst... En wel meer meiden van het forum.. Maar je kan het beste beginnen rond CD10 met ouv testen... Kan zijn dat je nu je ei hebt gemist... En dan blijven ze idd negaitef..
Ik gebruik de tests van testpoint je kan ze kopen bij de etos. Zelf vind ik die heel fijn en duidelijk en ze kloppen ook met mijn gevoel want ik voel mijn eisprong.... Die van de kruidvat zijn ook niet helemaal mijn ding.