Help! wanneer ovulatietest na miskraam?

Discussie in 'Miskraam' gestart door claudia2008, 27 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. claudia2008

claudia2008 Bekend lid

14 jun 2008
    686
    0
    0
    Hallo,

Even een vraagje:

Heb vanmorgen een echo gehad en ben erachter gekomen dat ik een vroege miskraam heb gehad...Was er een beetje op voorbereid want had al een tijdje bruin bloedverlies en de dag voor de echo een klein beetje rood bloed..

Nu wllen we graag zo snel mogelijk weer zwanger worden...Wie weet hoe ik nu mijn cyclus moet bepalen? Kan dat al met ovulatietesten; worden die niet beinvloed door het zwangerschapshormoon wat nog in mijn bloed zit (vanmorgen nl nog positieve zwangerschapstest)? Wie kan me helpen?

Mijn normale cyclus is vanaf de 16de en duurt (afhankelijk van de maand) soms 30 en soms 31 dagen....

Alvast bedankt! ;)

xxx claudia

2. Noodles

Noodles Actief lid

8 aug 2006
    277
    1
    0
    Hoi Claudia,

Wat een naar bericht heb jij gekregen zeg. Ik begrijp uit je verhaal dat de miskraam al voorbij is en je baarmoeder al helemaal leeg was? Ik heb zelf 3 miskramen gehad, dus kan je wel een beetje vertellen wat je kunt verwachten. Houd daarbij echter in gedachten dat het bij iedereen weer anders kan zijn hoor. Bij mijn eerste miskraam duurde het heel lang voor het bloedverlies stopte, wel een week of 8. Al die tijd lag mijn cyclus op zijn gat, ik had geen eisprong en bleef maar bruin bloedverlies hebben. Na 8 weken stopte dit en precies 5 weken later had ik voor het eerst weer een menstruatie. (en dus ook een eisprong) Bij mijn 2e miskraam ging het gelukkig allemaal sneller. Ik had de eerste cyclus na de miskraam geen eisprong, maar werd wel netjes na 26 dagen al ongesteld en had de cyclus erna ook meteen een eisprong na 2 weken. De laatste miskraam kwam alles ook weer vlot op gang, maar ook toen weer eerst een cyclus zonder eisprong en daarna weer eentje met eisprong. Ik gebruikte zelf ook ovulatietesten. Ik deed ze dan vanaf dag 12 tot en met dag 20. Mijn eisprong was soms op dag 14, maar ook wel eens op dag 20 pas. Dus na elke miskraam is het weer anders. Ik kan je aanraden deze maand elke week een zwangerschapstest te doen om te controleren wanneer deze weer negatief is. Zolang je nog hcg in je lijf hebt, zal er geen eisprong zijn. Is het hcg helemaal gedaald, dan zou ik je eerste menstruatie afwachten en daarna gewoon rond de 10e dag gaan beginnen met ovulatietesten. Eerder heeft dit geen zin en is het alleen maar zonde van je geld, want zolang er nog hcg in je lijf zit zal een ovulatietest altijd positief geven door het hcg. Sterkte, ik hoop dat je snel weer zwanger bent!

3. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Hoi claudia,

Ik heb na mijn mk met zwangerschapstesten getest om te kijken wanneer het hcg uit mijn bloed was.

Toen mijn zwangerschapstesten negatief waren ben ik daarna ovulatie testen gaan gebruiken om mijn ei te bepalen
    Die gaven alleen wel gelijk na een nega zw test al positief aan, waarschijnlijk toch nog door een heel klein spoortje hcg

Ik raad je aan om gewoon een tijd door te testen, ook na al een positieve, zo kwam ik er achter dat mijn ei toch wat later was dan ik in eerste instantie dacht omdat ze nog posi werden van het hcg

Ik hoop dat je cyclus weer gewoon rond die 31 dagen zit, maar het kan wel zo zijn dat het misschien nu wat langer is

Mijn cyclus was altijd 26 dagen, maar de vorige maand was deze 36 dagen
    Dus wel een stuk langer, houd er rekening mee dat dat kan.

Als tip kun je misschien ook gaan tempen en FF op het internet gebruiken, die geeft ook je ei aan dan, met beide heb je natuurlijk veel kans!

Succes meis!

Liefs Sterretje

Deel Deze Pagina