Help! Wanneer slaapt ie nou 's door?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Juud74, Dec 12, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    Hier slaapt we ook al door vanaf ze 3weken is.
    Nu is haar schema.
    6uur ochtend pap appel 210+7
    10uur 1fruithapje
    14uur 210+7
    15 uur tot 17.30uur slapen.
    18uur 90+3 en 1groot potje groenten.
    En om 21.30uur avond papje biscuit. En dan word we helemaal niet wakker.

Krijgt jou kleine al bijvoeding want als hij al 8 bijna 9 kilo was dan zal hij daar al wel behoefte aan hebben.

2. Jolene

Jolene Actief lid

Dec 10, 2010
    272
    0
    0
    Nederland
    Lastig hoor, dat doorslapen!
    Ik was de luxe van mn eerste dochter gewend, die sliep gezellig door met 4 weken (eerder zelfs al, maar dat 'mocht niet').
    Wat ik zelf doe (samen met mn man dan) is de voedingen steeds afwisselen. Dus de ene keer doe ik de fles van 23.00 uur en hij die van de nacht, en de andere keer andersom. En als hij de nachtvoeding doet slaap ik doodleuk met oordoppen in op t logeerbed hahaha. Romantisch is anders!
    Verder hebben wij de afspraak gemaakt om de baby te laten huilen 's nachts (indien nodig); we willen dus echt maar 1 keer voeden (rond 3.00 uur of later) Gelukkig nog niet weer voorgekomen dat ze blijft huilen 's nachts (ze deed dit in het begin), maar anders is het echt pech gehad. Wij zijn anders overdag echt niets waard.

3. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Volgens mij is het ook normaal dat kindjes de eerste paar jaar niet doorslapen. Accepteren scheelt al de helft ;)
    Laten huilen is niet mijn manier en al helemaal niet het eerste jaar. Nu laat ik haar wel eens even piepen, bijv. vannacht was ik er net uitgeweest en had ze wat gedronken en daarna begon ze weer, dan kijk ik wel even of ze zelf weer stil wordt. Dat was ook het geval.
    Was ook al de 4e keer dat ik mn bed uit was dus dat vond ik ook wel even genoeg voor deze nacht.
    Gisteren was het 6x dus wie weet vannacht 2. Maar ze heeft de waterpokken en is verkouden dus dit zijn geen standaard nachten. Zelf ben ik ook ziek dus even dubbel zwaar maar ben thuis van mn werk.

4. Trotsemamsvan2

Trotsemamsvan2 Actief lid

Jul 2, 2011
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een pedagoog onschakelen omdat je kind tot 5:00 slaapt snachts?!?!?! Mag ik even heel verbaasd zijn?? Ik ben heel blij als mijn kind aan een gesloten zou slapen tot 5:00, daar zou ik echt voor tekenen!! Mijn kind maakt hooguit de ruk vqn 23:00-3:00. En dan is heel wat ;)
    Ik heb een baan van 32 uur, en het advies 'pak je rust tussen de middag' klinkt ook heel leuk hoor, maar dat kan dus niet als je een baan hebt. Ja ik zou op mn partime dag, dat ik vrij ben even kunnen liggen, maar dat verzacht het structureel slecht slapen echt niet..Het is knap zwaar, mijn zoontje slaapt vanaf het begin niet door, en nu nog niet, hij is bijna 9 maanden, en ik leg me erbij neer dat hij voorlopig niet doorslaapt, en zie elke 'lange ruk' van 4 of 5 uur slaap als een cadeautje.
    Maar het sloopt me wel, met name komt het onze relatie niet ten goede, weinig energie voor elkaar, en mijn huishouden loop ik er met de kantjes vanaf, al het nodige. Zie af en toe bijna scheel van de vermoeidheid, op mn werk maak ik soms fouten...ik ben soms echt op.

Maar wat heb ik een geweldige kids, en wat ben ik super trots.

Dit gaat over, mijn dochter ( nu inmiddels 5 ) was een ramp, een ramp met slapen, váák wakker tot haar 2e jaar. Heel licht slapen en veel huilen snachts, niet naar bed willen.
    Ach ook dat hebben we overleefd;) Vanaf 2 jaar ging ze thanks god ineens diep slapen. Ach ik denk dat het mijn genen zijn, ik was ook een vreselijk slechte slaper als baby;)

Verwen je zelf af en toe, een keer lekker naar de kapper, mommy time, en klagen mag hier, natuurlijk :)

5. Trotsemamsvan2

Trotsemamsvan2 Actief lid

Jul 2, 2011
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ps. gewicht zegt echt niets, ik heb ook een mini- buddah :) Heerlijk spekkig en flink manneke, maar mijn beste vriendinnetje heeft een dochtertje, heel slank meiske, idem dito, zelfde verhaal.

6. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Klopt! Ik vond het vanaf 7 maand tot 14 maanden echt zwaar, daarna prima omdat ze maar 1x kwam. Nu in combi met de zwangerschap wat pittiger en de laatste nachten erg zwaar.
    Maar dat gaat ook weer over.
    Ik vind het ook wel ver gaan om een pedagoog in te schakelen. Natuurlijk gezien is het heel normaal dat kindjes pas bij 3? jaar gaan doorslapen.
    Hier was ik het 1e half jaar gezegend met hele goede nachten, daarna minder maar we overleven het wel weer.

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Nieuws van de dag:

"Supernurse roept hulp in van pedagoog bij baby die om 5 uur wakker is".

Ik vind 't een giller!:D

Maar misschien kan je de tips van de pedagoog hier even neerzetten Supernurse, misschien help je er wel velen mee!
    Miz gaan kindjes doorslapen als ze daar aan toe zijn en kan je dat niet afdwingen.

8. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Niet doorslapen is heel erg natuurlijk. Ik vraag me altijd af hoeveel nachten de mama's zelf doorsliepen voor hun zwangerschap. Ik word zelf ook regelmatig wakker.
    Doorslapen hoeft absoluut geen connectie te hebben met voeding als je het mij vraagt. Dus heel erg zonde dat er gestopt wordt met de BV om zo'n reden!
    Ik herken t wel hoor, toen DL heel erg slecht sliep kreeg ik dat advies ook van alle kanten, maar heb er gelukkig nooit naar geluisterd... Ook eerder beginnen met bijvoeden of papjes en dergelijke...
    Het makkelijkst is; leg je erbij neer en kruip er zelf een uurtje (of 2) vroeger in. Hier wordt ze ook nog regelmatig wakker en als ik dat begin te voelen, ga ik een avondje om 21.00 naar bed of ik vraag aan papa of ik 's ochtends lekker even nog wat slaap mag pakken.

9. zogelukkig

Ik slaap nooit langer dan 7 uur aan 1 stuk. Vaak korter, ik moet altijd piesen. Vandaag ook om 7.10 en kindlief sliep nog lekker een half uurtje langer, dat is een zeldzaamheid: 7.45!
    Verder ben ik rugpatient en wordt ook wakker als ik verkeerd lig.
    Het gekke is dat toen ik net die hele zware bevalling achter de rug had ik het nachtvoeden om de paar uur prima trok; ik viel meteen weer in een diepe slaap, maakte niet uit wanneer zoonlief kwam. Vanaf 1,5 jaar vond ik het zwaarder worden, ik vatte dan de slaap minder goed.
    Echt slopend vond ik de uren van 3 tot 5 's nachts opzitten en dan amper nog slapen daarna.

Maar weet je wat het mooie is? Je vergeet het.;)

10. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Ja, je vergeet het zeker! Ik ben ook wel blij dat ik nu meestal gewoon even een knuf kan geven en haar neer kan leggen en met 'lekker slapen schatje' gaat ze weer lekker slapen... Maar de periode dat we van 1 tot 5 op zaten en ze om 7 uur weer klaar wakker was, of de periode dat ze iedere 25 minuten wakker werd, ja die ben ik al zo goed als vergeten.... hahah.
    Het voeden heb ik nooit vervelend gevonden. Als ze nu echt wakker is leg ik haar ook aan, ondanks ze er zelf niet naar vraagt, maar dan is ze t snelst in slaap en vaak slaapt ze dan sochtends ook uit! (vorige week om 05.00 gevoed en om 09.00 wakker! heerlijk hahah) Dan denk ik soms zelf wel eens, liever een nachtvoeding en om 9 uur eruit dan geen nachtvoeding en om 6 uur wakker, wat ze meestal is. ;)

Ik word snachts vaak wakker. Soms alleen om te kijken op de babyfoon, of om een slokje water te pakken, even te plassen, anders te gaan liggen, manlief aan te stoten omdat ie snurkt, te krabben omdat ik jeuk aan mn voet heb....... Maar ik moet het allemaal zelf doen, en Yasemin heeft zo nu en dan haar mama nog nodig s nachts. Als ze 18 is, roept ze me vast niet meer als ze wakker is.. ;)

11. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,810
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Hoe oud is jouw kindje??
    Laten huilen als het een voeding wil?

Het is absoluut niet mijn methode.

Ben je niet bang dat je kindje zich dan heel erg eenzaam, alleen en onveilig voelt??

Misschien dit eens lezen:
    Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Hechting - Je bent net geboren, en dan...?

12. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier sliep ik voor de zwangerschap eigenlijk altijd door maar wordt nu vaak wakker en moet dan even naar de wc ofzo.
    Of lag laatst gewoon 2 uur wakker maar dat zal wel door de zwangerschap komen. Slaap gewoon wat minder lekker.
    Maar ik vind het 1x mn bed uit moeten komen niet vermoeiend en ik heb ook liever een nachtvoeding en uitslapen dan s morgens om 6 uur beneden zitten.

13. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    @Maartje, wat mooi omschreven staat het op borstvoeding.com!

14. gyino

gyino Fanatiek lid

Jul 3, 2008
    1,775
    0
    0
    almere
    hoi juud,

ik snap dat je met je handen in het haar heb zit.
    en ik herken je verhaal zo.

alleen helaas sliep Logan pas door toen hij 1,5 was.
    dus echt een blij vooruit zicht is dat niet. sorry.

ik had het boek lekker slapen zonder huilen. omdat ik er niet tegen kon om Logan maar 5 minuten te laten huilen.
    dat liep opzich wel maar niet geheel.

ik was het aflopen januarie zo zat en ik was zo moe. en ik wist dat hij kon door slapen want natuurlijk deed hij dat wel bij opa's en oma's.
    dit is wat ik heb gedaan en het heeft me veel energie gekost en ook een hoop tranen aan mijn kant.
    toen hij wakker wordt ben ik niet direct naar hem toe gegaan en heb 10 minuten gewacht. hem daarna getroost een liedje gezongen en weer weg gegaan. ook al sliep hij nog niet.
    hij ging weer huilen weer 10 minuten wachten weer troosten een liesje. enz enz. dit heeft dag 1 ruim een uur geduurt. en heb dit 3x die nacht moeten herhalen.
    dag 2 duurde het ongeveer 45 minuten en weer 3x herhaald.
    dag 3 heb ik de tijd gerekt naar 20 minuten en duurde het weer 45 minuten maar hoefte het nog maar 1 keer.
    dag 4 was het over.

ik weet niet of dit de juiste manier is of de goude weg. maar dit was de enige manier voor ons.
    en ik denk dat ik de grootste opstakel voor hem was om te slapen.
    ik kon het niet aan om hem even te laten huilen en ging gelijk naar hem toe.

heel veel sterkte en geef het de tijd hij is nog best jong.

15. Juud74

Juud74 Fanatiek lid

Jul 15, 2010
    1,264
    0
    0
    Utrecht
    Hey meiden,

Was even offline, maar heb net al jullie reacties gelezen, bedankt voor alle input!

Ik probeer me er maar gewoon bij neer te leggen. Het is gewoon een andere baby dan zijn zusje, so be it. Hij heeft eerder deze week trouwens wel opeens een hele nacht geslapen, van 18.30 uur tot 5.50 uur de volgende ochtend, wat een luxe. Helaas de dagen erna weer niet. Het enige wat helpt is toch 's nachts of 's avonds laat die fles en als ie dan weer wakker wordt neem ik hem in bed en slaapt ie met z'n handje om mijn vinger door tot 7 uur. Als ie straks loopt te puberen en een snor laat staan zal ik nog met weemoed terugdenken aan deze knusse nachten, hahaha.

Relactatie heb ik trouwens wel serieus overwogen, maar uiteindelijk toch niet gedaan. Nu de borstvoedings-mist is opgetrokken en ik mijn lichaam weer helemaal terug heb, vind ik dat toch ook wel weer lekker eerlijk gezegd.

@Gyino, ik vind het dapper van je hoor! Het druist zo in tegen je moedergevoel om geen gehoor te geven aan je huilende kindje, maar zo zie je maar dat het uiteindelijk een goed slapend kindje oplevert en dat is ook goed voor het kind zelf. Ik ben er nog niet klaar voor, maar als het nog een paar maanden duurt ga ik ook wel echt zo'n slaaptraining doen.

16. Juud74

Juud74 Fanatiek lid

Jul 15, 2010
    1,264
    0
    0
    Utrecht
    @Maartje, inderdaad mooi stuk op bv.com. Voor de duidelijkheid, ik heb alles gedaan (en doe nog steeds alles) om hem een veilige basis te geven hoor. Hij heeft de eerste 6/7 weken vrijwel continu bij mij gelegen (in ieder geval 24/7 bij mij in de buurt geweest), voeding op verzoek, heeeeeel veeeeel geclusterd. Na een week of 7 besloot hij zelf dat er iets meer grote-mensen ritme in kwam en ging hij van 8-10 voedingen opeens naar 6. Ben ook echt heel erg geen fan van de Ria Blom aanpak, wel van rust en regelmaat, maar Ria Blom is zooooo onmenselijk hard. Maar goed, nu issie bijna een half jaar en al zo'n stuk weerbaarder. Ah ja, we zien wel hoe het loopt, het is in ieder geval mijn lieve schattepatatje en ik ben dol op 'm.

17. zogelukkig

Vertel?

18. Juud74

Juud74 Fanatiek lid

Jul 15, 2010
    1,264
    0
    0
    Utrecht
    @Zogelukkig... Nou, Ria is van de aanpak die staat beschreven in dat bv.com stuk. Dat je zo'n beetje meteen na de geboorte je kind altijd in z'n eigen bedje moet leggen (evt ingebakerd), gewoon een tijdje mag laten huilen en vooral alles altijd in de zelfde volgorde moet doen. Ken jij Ria niet?

19. zogelukkig

Zeker wel; ik heb van mijn therapeuticum haar boekje "inbakeren brengt rust" geleend. Wat jij nu schetst komt mij niet bekend voor, maar het kan ook zijn dat ik daar overheen gelezen heb, want ik volg bovenal mijn moedergevoel en geef toe aan de behoeftes van mijn kind.

Ik doe alles om hem een veilig en geborgen gevoel te geven, ik ga dus niet werken als mijn kind 3 maanden is, stop niet met borstvoeding in de hoop dat hij gaat doorslapen 's nachts en ga al helemaal niet op zolder liggen met oordoppen in om door mijn baby die om zijn moeder krijst heen te slapen omdat ik mijn eigen rust zo nodig heb.

20. Juud74

Juud74 Fanatiek lid

Jul 15, 2010
    1,264
    0
    0
    Utrecht
    @zogelukkig, voor iemand die zichzelf "zogelukkig" noemt heb je wel een behoorlijke negatieve vibe om je heen hangen en erg veel kritiek op wat anderen doen en hoe zij hun leven inrichten. Een beetje minder mag wel hoor...

Share This Page