baby's met koemelk allergie

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door dagmar91, 16 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dagmar91

dagmar91 Lid

16 okt 2013
    7
    0
    0
    zorgen voor mijn zoontje!
    Voorschoten
    hay moeders

Mijn zoontje van 6 weken heeft koemelk allergie,
    Hij is er op getest en hij blijkt het na een heftige allergische reactie toch te hebben :( welke moeders hebben hier ervaring mee en wat heeft het voor gevolgen verder in zijn jaren.. op dit moment geef ik pepti van nutrilon:(

Ik zou graag wat reacties willen met jullie ervaringen

Xxxxx

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Ik heb zelf 2 kindjes met koemelk eiwit overgevoeligheid. In het begin (tijdens borstvoedingsperiode) heb ik dieet gevolgd. Mijn kindjes zijn er alle twee over heen gegroeid. De jongste neemt uit zichzelf geen melk en maar weinig melkproducten, dit vind ik prima. Ik vul wel aan met calcium.

De oudste verdroeg weer melkproducten tussen anderhalf en twee jaar. Bij de jongste ging het langzamer. Op kleuterleeftijd hoefden we eigenlijk nergens meer op te letten.

Natuurlijk is het heel verschillende hoe het bij verschillende kindjes verloopt. Sommige kindjes hebben hun hele leven dat ze op voeding blijven letten. Er zijn allerhande producten en ook stickers en buttons verkrijgbaar waar duidelijk op staat wat ze niet mogen hebben. Handig in de zomer, op schoolreis, etc.

Succes en geniet van je kindje!

Deel Deze Pagina