Wie voelt zich ook vet en dik?!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Vlinderr, 2 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Hoi Meiden,

Ik zit al een tijdje met een slecht humeur. Ik moet heel blij zijn, want ben via de MMM zwanger geraakt. Ik ben natuurlijk onwijs blij met het kindje, maar niet wat het teweeg brengt, tot nu toe dan. Ik ben al 7 kilo zwaarder en dat voor 16,5 weken. :( Waar gaat dit heen???
    Ik voel me nu heel onzeker..ik was altijd mooi slank en voel me nu echt een vet varken! Kleding zit me niet lekker meer. Ik kan niet zeggen dat ik me echt zwanger voel, maar eerder gewoon dik! :( Ik baal hier enorm van!!!! Zijn er meer meiden die dit herkennen??

2. Sabkesam

Sabkesam Actief lid

18 dec 2009
    127
    0
    0
    Zooo herkenbaar!
    Ik voel me echt een nijlpaard op dit moment. Ik had een badpak gekocht zodat ik af en toe lekker kon afkoelen in het water, maar ik heb hem 1x aangehad en direct weer uitgedaan. En ook in sommige kleding voel ik me echt gigantisch! Het vooraanzicht valt dan meestal wel mee, maar van de zijkant.........

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.269
    6.800
    113
    Nou ik..

Gister maakten we al een grap over Fat basterd ( i ate a baby) , :D

Bekijk bijlage 82817

Ik ben dan ook gegroeid van 56 kilo tot ongeveer 85, ;)

4. helia

helia Actief lid

4 dec 2009
    445
    1
    0
    Amstelveen
    Ik niet.....ik ben na 3 jaar bijna aan een stuk zwanger te zijn geweest en 7 miskramen nu in vergelijking met 3 jaar geleden 30 kg zwaarder:D:D...en ik voel me prachtig met mijn zwangere buik....ik voel me op en top vrouw.....en een paar kilo meer of minder daar zit ik echt niet mee....mijn geluk is te groot om dat door kilo's te laten verpesten en ik vind mezelf nog altijd mooi vanbinnen en vanbuiten en gelukkig vind mijn vriend en mijn vrienden dat ook....dus nee ik kan me niet in jullie gevoelens herkennen.
    Jammer dat jullie je zo voelen.

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Dit keer niet, vorige keer wel.

Ben nu 10 kg aangekomen, vorige keer 17 en knalde bijna van het vocht.

6. NoessePoes

NoessePoes Actief lid

8 mrt 2010
    430
    0
    0
    pfff idd voor mij ook herkenbaar!
    Voel me eigen nu net een olifant!! ik houd ook heel veel vocht vast... maar ben al bija 19 kilo aangekomen dus pffff...

7. mamma1

mamma1 Actief lid

20 apr 2009
    420
    0
    0
    Wel herkenbaar hoor.Vorig keer ben ik wel dikke 20 kilo aangekomen,was net een michelinpopje van vocht.Het leek wel of je er zo een naald in kon prikken ,dat je dan leeg liep haha.
    Maar ik voelde mij wel heel goed.Nu ben ik 8 weken in verwachting en ben al bijna 3 kilo aangekomen(nu ook al last van vocht),wat moet dat nou toch worden.Ben er wel beetje bang voor..Maar goed je hebt er alles voor over.

8. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Ik voel me alleen onzeker als ik op het strand lig, meestal gaat de bikini ook niet eens aan!

Als ik mijn kleding aan heb ben ik echt trots op mijn buikie! Ik paradeer zo lekker door de stad heen! Iedereen ziet nu ook dat ik zwanger ben dus ik vind het geweldig!!!

9. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

Voel me ook helemaal niet prettig nu. En dan met nog maar 12 weken!

Mijn benen zijn dik, ik krijg een dikke kont, en dan nog maar niet te spreken over die blubberbuik! Er is al bijna 5 kilo bij!
    Tsjah ieder pondje gaat door het mondje... Te veel vette troep gegeten de eerste weken. Eigen schuld... Moet echt op gaan letten op wat ik eet want zo komt het niet goed.

Vandaag positiebroeken shoppen, maar dat hoort gewoon nu nog niet!!

:(

10. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Dat van de zijkant heb ik precies zo! Van de voorkant valt het nog wel mee. Ik heb ook zoveel vet op m'n rug gekregen en dat vind ik het echt heel erg lelijk, van die kwabben. :)
    Dat van dat badpak heb ik met wat strakkere kleding/truitjes. Eerst zat het mooi, maar wanneer ik het nu aantrek, trek ik het meteen weer uit. Voel me er echt niet prettig mee in. Misschien als m'n buik straks echt groot/groter is, dat het anders valt...ik hoop het!

11. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Met 12 weken had ik er ook bijna 5 kilo bij! Ik heb in het begin ook teveel gesnoept..chips etc. hou er nu wel meer rekening mee. Eerder kwam ik daar niet van aan, maar nu blijkbaar wel. Ik groei gemiddeld zo'n halve kilo per week..vanaf het begin eigenlijk al. Hoop dat het wat gaat stabiliseren.

12. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

10 jul 2006
    1.373
    0
    36
    Ik voel me momenteel ook een nijlpaard... Ben nu met bijna 32 weken 13 kilo aangekomen. Moet zeggen dat ik er rond week 25 al 10 aan had zitten dus de afgelopen weken lijkt het mee te vallen.

Ik moet erg wennen aan mijn ''nieuwe lichaam''. Ik was altijd slank en voelde me daar lekker bij. Opeens heb ik een flinke kont, dikke bovenbenen en een soort van lovehandles. Mensen zien de +13 kg niet aan me af maar toch voel ik me er niet prettig bij. Hopelijk zijn de kilo's er snel af na de bevalling ;)

13. danielle2911

danielle2911 Bekend lid

6 dec 2007
    511
    0
    16
    leerkracht basisonderwijs
    Ik ben nu ruim 13 weken zwanger en ben de eerste 3 maanden 3 kilo afgevallen. Ik ben nu weer op mijn oude gewicht (65 kg) en voel me nog niet dik. Maar mijn buik begint nu wel op een uit de kluiten gewassen vetrol te lijken... het hangt en is totaal niet stevig... ook niet erg charmant. Ook ik ben via de MMM in verwachting geraakt, dus het kan me eigenlijk niet zoveel schelen hoe ik eruit ga zien. Ik heb zo lang gedroomd over een zwangerschap en ben zooooo dankbaar ben dat het uberhaupt is gelukt!

Maak je geen zorgen, het gaat ten slotte om het kleine wonder dat in je groeit! Dan maar een paar kilo's erbij...

14. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook iemand met een 'olifantencomplex':)
    Ik voel me echt enorm, terwijl het eigenlijk nog best meevalt want ik weet dat ik nog veeel dikkker ga worden.
    Ik ben tot nu toe 16 kilo gegroeid. Maar de laatste weken blijf ik, gelukkig, hangen op 74 kilo. Terwijl de baby wel goed groeit.
    Als ik de 80 kilo voorbij ga zal ik wel ff moeten slikken denk ik.
    Bij mijn vorige zwangerschappen ben ik nooit zwaarder geweest dan 78 kilo maar deze keer ga ik er denk ik overheen.
    Ook wel een beetje mijn eigen schuld, want ik eet echt teveel, te vet en te zoet.
    Heerlijk vind ik het.. tot ik mezelf in de spiegel zie of per ongeluk in een winkelruit.. dat is dan wel ff schrikken hoor.
    Het meest vervelende vind ik toch wel mijn enorme boobies die in geen enkele bikini willen passen. En dat mijn bovenbenen nu tegen elkaar schuren. Dat voelt gewoon echt niet prettig.
    Maar goed, ik hou me gewoon vast aan de gedachte dat het in september er wel weer af zal gaan.
    Groetjes Gwen

15. Alita

Alita Niet meer actief

Ik voel me ook flinker...maar ja ik snoep ook meer!!! hahaha
    Ach bij vorige zwschap was alles er weer af na 1 jaar dus zal nu ook wel gebeuren!! Juist nu moet je even genieten van het geoorloofd dik mogen zijn!!
    Maar ik snap wat je voelt hoor....

16. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Ik voel me niet vet en dik, ik ben het gewoon :D

Maar gelukkig is eht voor 90% vocht wat echt overal vast blijft zitten en mijn enkels, voeten en armen echt huge maken...voel me net een michelinvrouwtje....
    En volgens iedereen is het vocht het eerste wat verdwijnt dus nog even doorbijten en dan huppakee, weg vet en dik gevoel :D

17. Babel44

Babel44 Niet meer actief

He meiden,

Wat ellendig dat jullie je zo dik voelen! Ik herken het wel van een aantal weken terug (ook rond 15-18 wk geloof ik), ik was al snel zwaarder geworden "rondom", had een dikke darmenbuik, en hield vocht vast met warm weer. Ik at ook veel ivm de misselijkheid.

Maar het is ook logisch, je lichaam wil er graag snel wat reserves bij om je kleintje te kunnen voeden ook als er ineens hongersnood zou heersen :D. En dat vocht kun je niets aan doen!! Op warme/koude dagen scheelt dat zo een kilo, heb ik ontdekt. En als je ook verstopt zit, heb je ook veel meer eten in je buik dan normaal. Plus: het is het seizoen van de blote kleren, tja, dat maakt het niet makkelijker, maar volgend jaar zomer kun je gewoon weer slank zijn hoor.

Nu lijkt het wat recht te trekken, mijn billen/benen zijn niet verder gegroeid, mijn buik wel, dus de verhoudingen zijn weer beter. Op de buik ben ik trots, en om mijn benen wat slanker te houden probeer ik toch wel veel te bewegen, regelmatig te fietsen bijv. Ook goed voor de ingewanden/verstopping.

Probeer toch lief te zijn voor je lijf! Je lijf heeft het moeilijk en doet zo zijn best voor je kindje!!
    En als je wilt snacken, pak fruit of bijv komkommer of worteltjes, dat is ook goed voor je darmwerking, dubbel effect dus :)

Sterkte allemaal,
    Babel

18. Pickle

Pickle Fanatiek lid

7 mei 2010
    1.293
    5
    38
    Wel een beetje. Vooral ook omdat ik nog geen echt zwangerschapsbuikje heb, alleen maar een extra speklaagje over mijn hele lichaam. Ik heb al jarenlang een maximaal gewicht voor mezelf waar ik echt onder wilde blijven, maar daar zat ik al 4 kilo boven toen ik erachter kwam dat ik zwanger ben. En daar is nu nog 2 kilo bovenop gekomen. Maar 2 kilo aankomen met 15 weken zwangerschap is best netjes, en ik let ook wel op wat ik eet, dus het zal allemaal wel loslopen :) We kunnen niet allemaal fotomodelzwanger zijn :p

19. glimworm

glimworm Niet meer actief

ik herken het ook wel
    maar ik had al een reserve van 20 kilo voordat ik zwanger werd :)
    daar wilde ik graag iets aan doen voordat ik zwanger zou worden maar helaas of liever gezegd gelukkig ben ik zwanger geraakt!
    mijn buik ziet er nu ook nog neit echt zwanger uit, gewoon vet :(

ik snoep en snack zo weinig mogelijk om ervoor te zorgen dat er niet te veel bij gaat komen.
    en als ukkie er eenmaal is, ga ik een flinke afvalstrijd tegemoet :D

20. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Hoi Vlinderr,

Ik herken me wel een beetje in jouw gevoel. Ik was altijd superslank en daar was ik enorm trots op. Ik ben nu 31 weken zwanger en al 18 kg aangekomen. Er zit maar een deel vocht bij wat ik vasthou, de rest is allemaal vet (en een beetje buik). Mijn bovenbenen zijn enorm en ik heb in mijn ogen een gigantische kont.
    Maar toch voel ik me mooi, omdat ik ons kindje draag. Daarom noem ik het ook liefkozend mijn "mamavetjes".
    Ik denk er wel eens over na hoe dat nou na de bevalling zal gaan, of ik dan weer mijn normale figuur terugkrijg. Maar heel veel zorgen daarom maak ik me niet. Ik kan er op dit moment toch niks aan veranderen. Ik let er alleen op dat ik gezond eet, meer kan en ga ik niet doen. Gewicht kwijt raken is een zorg voor later.
    Mijn VK maakt zich overigens helemaal niet druk om mijn extra kilo's, want volgens haar was ik voorheen te dun en is dit nu een mooie reserve voor de borstvoeding straks.

Kortom, geniet van het feit dat je zwanger bent en zie je extra kilo's maar als het gevolg van het mooie wonder dat in jouw buik groeit. Koester je mamavetjes :). Afvallen kan na de zwangerschap altijd nog.

Deel Deze Pagina