dat heb ik ook gemerkt nu het langer duurd met drogen gaat het stinken ja. ik doe sinds kort ook alles weer in de droger.
Ik gebruik geen poeder meer daar ging het doseer bakje van verstoppen op den duur. En ik kreeg ook stinkende wasjes.. Gebruik nu alleen vloeibaar wasmiddel, Dash..Maar Ariel bevalt me het beste ..en ruikt heerlijk..Ik combineer hetmeestal met wasverzachter van Robijn..De grote fles (blauwe kleur) Is ook niet zo duur.. Heb altijd fris geurende wasjes..
Misschien een stomme vraag, maar laat je je was niet te lang in de machine zitten nadat deze klaar is met wassen? (Dit was bij mij de oorzaak namelijk, mja, ik heb er niet altijd tijd voor. Lees: ik denk er niet over na ). Verder dacht ik hetzelfde als wat allemaal al gezegd werd.... aan de voorkant zit zo'n deurtje die open kan waar overbodige rotzooi inzit... Wij kregen wel het advies om altijd met poeder te wassen ipv vloeibaar (mja, het zal allemaal wel?), ik was met eigen huismerk van de AH (niet zo duur) en wasverzachter Franse Lavendel ook van de AH (en dat ruikt ZOOOOO lekker). Succes!
poeder moet je ook niet in het doseerbakje doen maar direct bij je was. ik gebruik juist geen vloeibaar meer omdat dat vlekken geeft op mijn was en de machine er sneller kapot van gaat (zegt de monteur).
Klopt helemaal. Na veel wasmachine problemen maar eens op inet gaan kijken en overal word poeder geadviseerd. Gebruik nu dash en nooit meer problemen en lekker ruikende was.
Ik doe de kookwasjes op 90 graden, maak de rubbers schoon, laat het niet te lang in de trommel zitten (spoelstop gebruikte ik veel, nu al niet meer), doe het bolletje met poeder bij de was. Filter mag mannetje naar kijken, maar hij pompt goed af verder. Het droogt wel enigszins langzaam (vooral spijkerbroeken) maar doe kleding gewoon nooit in de droger. We hebben wel een Makropas, dus ga daar eens heen, ff kijken naar de prijzen. Fem, is geen stomme vraag hoor Gebeurde hier ook wel eens.... Hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik het gevoel krijg dat het aan de droogduur ligt In ieder geval tnx voor al jullie antwoorden
Wij hebben het ook. En echt alles geprobeert en schoongemaakt.. voorheen hadden we dit niet maar sinds n half jaar is het zo gaan 'ruiken'. Vooral als het in de droger is geweest. (is wasmachine en droger in een). nóóit doen dus.
Spijkerbroeken doe ik eigenlijk nooit in de droger, dat vind ik te lang duren, die hang ik gewoon te drogen op het droogrek, raam open, deur dicht en de volgende dag kan ik hem droog en al aan.... verder zou ik het eigenlijk niet zo goed weten...
Wij gebruiken wasmiddel van de Lidl, zowel wit als gekleurd. Is vloeibaar, maar als je af en toe je machine een kookwas geeft, hoeft 't geen probleem te zijn volgens onze monteur (althans, die van m'n ouders, wij hebben nog nooit wat gehad met onze machine van 5 jaar oud).
Vreemd dat er bij sommige mensen door de monteur gezegt word dat ze beter poeder kunnen gebruiken omdat dat beter is voor de machiene tegen mij zeiden ze juist het omgekeerde . Ik gebruik dus Omo vloeibaar en soms sunil wasverzachter maar dat is niet echt nodig want van Omo ruikt de was al lekker genoeg maar van de wasverzachter worden de handoeken nog zachter.
Dit is wat mij bekend is over poeder en vloeibaar: In het zeepbakje moet je geen poeder doen, maar gewoon rechtstreeks in de trommel, dan is het goed! Vloeibaar mag gewoon wel in het zeepbakje. owja, en de filters zijn wel allemaal schoon hier en heb net de rubbers nog gecheckt: schoon! Ik weet het niet meer?!
nog een laatste ding om te proberen. heb je gekeken of er niks in je pomp zit? dan doet ie alles wel goed, maar blijft er restwater achter.meestl blijft dan je was natter. ik weet niet pracies hoe het heet, maar aan de voorkant onder je deur zit een klep met daarachter een rond ding wat je eruit kan halen. meestal komt er dan best nog wat water uit. groetjes, Miranda
ik zweer bij robijn, zowel wasmiddel en wasverzachter krijg vaak te horen dat we altijd lekker fris ruiken probeer aloe vera wasverzachter eens van robijn
Had hier ook altijd last van.Nu hebben we sinds een paar maanden een nieuwe wasmachine en ons werd ook geadviseerd om oon de 8 weken een lege trommel te draaien met soda en geen vloeibaar wasmiddel te gebruiken maar gewoon poeder en dan ook maar een klein beetje!Bij vloeibaar wasmiddel zou er een filmpje achterblijven op onderdelen en daar vormen zich dan bacterien die gaan stinken.Tja liegt die monteur het dan lieg ik het ook
hier precies t zelfde! Enne ik dacht juist, poeder in het bakje en vloeibaar in het bolletje! Maar goed ik heb altijd poeder en doe het dus ook altijd in het bakje
Ja, het water loopt goed weg, achter het klepje is alles al gecheckt door manlief, is allemaal in orde. Ik denk dat het komt door de droogduur, want was uit de droger stinkt niet namelijk en was die snel droogt ook niet. Zijn voornamelijk spijkerbroeken en truien die muffig ruiken. Op zolder is het 19 graden en de luchtvochtigheid is 45% (zelfs dat is gecheckt) Eerst ander wasmiddel proberen en dan eens een spijkerbroek die wat mag krimpen in de droger gooien, kijken hoe het dan ruikt.... En als dat niet werkt zet ik een knijper op m'n neus ofzo