Ik heb even hulp nodig....we hebben een nieuwe keuken gekregen. Maar wat is nu een goede indeling qua spullen? Dus: Handige plek voor bakjes/deksels, kruiden, pannen, handdoeken/theedoeken, enz. Ik heb nu: - 3 bovenkastjes - blok van 3 lades onder het gasfornuis. - gewoon keukenkastje - gootsteen kastje - Blok van 3 lades. Besteklade, iets diepere lade en dan diepe la.
Ik heb bakjes en deksel in een bak zitten. Gek werd ik ervan. Nu valt er niks als ik iets wil pakken. Verder heb ik idoot veel keukenkastjes die allemaal propvol staan, dus kan je niet best helpen. Ohja, wel: wat hier heel fijn is: de handdoeken etc liggen opgerold in een mandje in de la. Scheelt veel plek
Handdoeken en theedoeken dicht bij de kraan Kruiden etc dichtbij fornuis, bijv. in een bovenkastje Pannen in la onder fornuis Bakjes+deksels etc. in keukenkastje Voorraad in keukenkastje/lade(s) Ovenschalen bij de oven, als je die hebt
Pannen etc in de la onder het fornuis. Borden en bestek ergens anders, zodat een ander de tafel kan dekken als je staat te koken en niet 100x hoeft te vragen of je even aan de kant wilt. Voorderest heb ik er geen uitgedacht systeem in.
Ik heb alle plastic (bakjes, deksels, vergiet, maatbekers etc) juist in een grote la. En een la met bekers, broodtrommels etc. Dat vind ik fijner, dan valt er idd niets om. En kookgerei (pannen e.d.) in de lades onder het fornuis, maar ook spatels, houten lepels in de bovenste la onder t fornuis. Kruiden binnen handbereik van het fornuis. Kruiden heb ik juist in mandjes zitten, een mandje met "bakspul" een mandje "exoten" en een mandje "gangbaar". Tijdens t koken trek ik zo'n mandje eruit ipv dat ik in t kastje op mijn tenen al die potjes langs moet. Schoonmaakmiddellen onder de gootsteen, handdoeken en theedoeken daarnaast. Glazen heb ik boven de kraan en alles wat ik niet vaak gebruik staat op de moeilijkste plekken. Verder zal het niet veel uitmaken wat je waar zet. Ik heb heel veel ruimte maar staat ook bomvol.
Inderdaad borden, bekers en dergelijke niet te dicht bij het gasfornuis. Ik heb dingen als rijst, pasta en dergelijke allemaal in een grote bak. Olijf olie en al dat soort dingen dicht bij het gasfornuis Dingen Die je minder vaak gebruikt achterin zetten of relatief hoog In het gootsteen kastje afwasmiddel en tabletten, schoenpoetsmiddel, vazen en andere dingen die niet schoon/ hygiënisch hoeven te blijven
Ik heb slle opbergbakjes en deksels inderdaad ook in eengrote bak. Veel makkelijker om gewoon even die bak te pakken als ik iets zoek, ipv tetris spelen met 1001 bakjes in mn kastje...