Indeling keukenkastjes

Discussie in 'De lounge' gestart door Damay77, 8 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik heb even hulp nodig....we hebben een nieuwe keuken gekregen. Maar wat is nu een goede indeling qua spullen?
    Dus:
    Handige plek voor bakjes/deksels, kruiden, pannen, handdoeken/theedoeken, enz.

Ik heb nu:
    - 3 bovenkastjes
    - blok van 3 lades onder het gasfornuis.
    - gewoon keukenkastje
    - gootsteen kastje
    - Blok van 3 lades. Besteklade, iets diepere lade en dan diepe la.

2. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.060
    2.201
    113
    Brabant
    Ik heb bakjes en deksel in een bak zitten. Gek werd ik ervan. Nu valt er niks als ik iets wil pakken.

Verder heb ik idoot veel keukenkastjes die allemaal propvol staan, dus kan je niet best helpen.
    Ohja, wel: wat hier heel fijn is: de handdoeken etc liggen opgerold in een mandje in de la. Scheelt veel plek

3. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.365
    2.962
    113
    Handdoeken en theedoeken dicht bij de kraan
    Kruiden etc dichtbij fornuis, bijv. in een bovenkastje
    Pannen in la onder fornuis
    Bakjes+deksels etc. in keukenkastje
    Voorraad in keukenkastje/lade(s)
    Ovenschalen bij de oven, als je die hebt

4. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Pannen etc in de la onder het fornuis. Borden en bestek ergens anders, zodat een ander de tafel kan dekken als je staat te koken en niet 100x hoeft te vragen of je even aan de kant wilt. Voorderest heb ik er geen uitgedacht systeem in.

Ysabella en DQueen vinden dit leuk.
  5. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Dat is dit niet zelf heb bedacht!! Bedankt voor de tip!

6. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.400
    113
    Vrouw
    Broek
    Ik heb alle plastic (bakjes, deksels, vergiet, maatbekers etc) juist in een grote la. En een la met bekers, broodtrommels etc. Dat vind ik fijner, dan valt er idd niets om. En kookgerei (pannen e.d.) in de lades onder het fornuis, maar ook spatels, houten lepels in de bovenste la onder t fornuis. Kruiden binnen handbereik van het fornuis. Kruiden heb ik juist in mandjes zitten, een mandje met "bakspul" een mandje "exoten" en een mandje "gangbaar". Tijdens t koken trek ik zo'n mandje eruit ipv dat ik in t kastje op mijn tenen al die potjes langs moet. Schoonmaakmiddellen onder de gootsteen, handdoeken en theedoeken daarnaast. Glazen heb ik boven de kraan en alles wat ik niet vaak gebruik staat op de moeilijkste plekken.

Verder zal het niet veel uitmaken wat je waar zet. Ik heb heel veel ruimte maar staat ook bomvol.

7. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    Inderdaad borden, bekers en dergelijke niet te dicht bij het gasfornuis.
    Ik heb dingen als rijst, pasta en dergelijke allemaal in een grote bak.
    Olijf olie en al dat soort dingen dicht bij het gasfornuis
    Dingen Die je minder vaak gebruikt achterin zetten of relatief hoog
    In het gootsteen kastje afwasmiddel en tabletten, schoenpoetsmiddel, vazen en andere dingen die niet schoon/ hygiënisch hoeven te blijven

8. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Ik heb slle opbergbakjes en deksels inderdaad ook in eengrote bak. Veel makkelijker om gewoon even die bak te pakken als ik iets zoek, ipv tetris spelen met 1001 bakjes in mn kastje...

Deel Deze Pagina