Dilemma.. Werk

Discussie in 'De lounge' gestart door kleintje88, 3 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Goed ik zit in een dilemma..
    Ik ben opzoek naar ander werk wat beter te combineren is met de kindjes.
    Nu had ik een super vacature gezien waarbij je na een inwerk periode thuis kan werken. Ik dacht: Ja dat is ideaal! Dus heb gereageerd.
    Met het idee: ach ik wordt het toch niet!

Nou wel dus.. Van de 100 geselecteerde kandidaten waren er nog maar een aantal over waaronder ik. Heb al het een en ander gevraagd qua salaris enz en daarmee ga ik ook wel vooruit.
    Alleen nu het dilemma: Het is 1,5 uur verderop en de inwerk periode is minimaal 1 maand dat je op de zaak wordt ingewerkt. Daar had ik even niet bij nagedacht!

Mijn man is chauffeur en is altijd heel vroeg weg dus die kan de kindjes niet wegbrengen, ook is hij pas laat thuis en kan ze dan ook niet ophalen.
    Ik moet straks dan rond 9.00 op kantoor zijn dat betekend dan 7.30 vertrekken en als ik de kindjes zelf op wil halen op de opvang of op tijd wil zijn bij oma dan moet ik om 16.00 weer vertrekken richting huis en hopen dat ik geen file heb.
    bovendien heb ik nu een vaste baan (in de zorg) en is deze vacature iets anders dan wat ik nu doe..

Maar de baan lijkt me wel leuk en ik kan na die maand thuis werken..
    Woensdag is er een gesprek gepland om alles even door te nemen (ook i.v.m reiskosten enz want als dat niet vergoed wordt is het al gelijk duidelijk) maar ik twijfel wat ik nu zal gaan doen??
    Wel gaan? Of niet gaan? Want of het praktisch is om dit een maand te doen? nee dat denk ik niet...
    En een vaste baan weg gooien? Mmm moeilijk....
    Dilemma, dilemma, dilemma...

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.556
    529
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Heb je achtervang om die maand door te komen, qua opvang van je kindjes???? En is het verder allemaal goed geregeld qua financieën... dan zou ik zeggen doen!
    Wat is nu een maand "doorbijten" op een leuke uitdagende functie, die beter past in jullie situatie als wat je nu hebt???

3. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.743
    1.061
    113
    Ga eerst eens praten zou ik zeggen!
    Het is een kans die je zeker eerst eens goed moet bekijken voor je ja/nee zegt. Oké het is een maandje hoop geregel maar als je daarna je droombaan hebt lijkt het me wel waard..
    En de zorg ben je helaas ook niets meer zeker in tegenwoordig (werk er zelf ook in). Dus eerst babbelen je hebt niets te verliezen..

4. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Nou mijn moeder past regelmatig op maar die doet soms wat "moeilijk" erover.. En ik heb al eens aangegeven aan haar en mijn vader dat ik deze vacature zag en dat het uiteindelijk thuiswerk wordt maar die waren erg negatief erover want dat kon toch nooit zo goed zijn als mijn huidige baan?
    Dus of ik van hen veel kan verwachten weet ik niet?

Qua financiën moeten we gewoon samen werken.. Dus stel dat ik mijn baan opzeg en dit is toch niks of zij blijken mij toch niks te vinden dan heb ik wel een "probleem"
    Want ik weet niet hoe het tegenwoordig zit met een uitkering? Als je kiest om een vaste baan in te wisselen voor een andere baan omdat je daar een betere toekomst denkt te hebben en het is het toch niet of je dan wel recht hebt op een uitkering of iets dergelijks?

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.556
    529
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Met "is het goed geregeld qua financiën" bedoelde ik meer te zeggen of de functie idd goed is betaald, onkosten vergoedingen etc.

Misschien dat je ouders moeten wennen aan het idee dat je hebt gesolliciteerd? Sommige mensen hebben gewoon "koudwatervrees" bij nieuwe dingen ;) En ja, je zult het toch echt moeten vragen aan ze, of ze bereid zijn om je in ieder geval die eerste maand uit de brand te helpen.

Mbt WW volgens mij heb je dan alsnog wel recht op een uitkering... tenzij je je vaste baan opzegt voor een oproepcontract bijvoorbeeld. Maar heb je goede vooruitzichten en bijv een jaarcontract in het vooruitzicht, dan zal het UWV niet direct moeilijk doen volgens mij.

6. minon

minon Niet meer actief

Heb je geen gastouder in de buurt waar je een contract voor een maand aan kan gaan? Mijn dochter gaat ook van 7:30 tot 18:00 naar een gastouder op de dagen dat ik op de zaak werk.
    Contract, opvang etc was bij ons binnen een week geregeld. Onze vorige oppas wilde het ook niet meer doen dus moest snel en dan kon gewoon.

7. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Dat zou misschien nog een optie kunnen zijn.. Die neem ik mee!

Inmiddels contact gehad met de baas van het bedrijf die mij belde. Ik wilde de afspraak afzeggen omdat het niet helemaal haalbaar leek te zijn om een maand lang op en neer te rijden.
    Nu kwam hij met een ander voorstel, het gesprek gaat gewoon door en omdat ik al ervaring heb in het werk (vergelijkbare bijbaan naast mijn werk) dacht hij dat we het wel konden versoepelen die inwerk periode door of mij een dag in de week langs te laten komen en de rest thuis of thuis starten en kijken hoe dat gaat lopen.
    Maar daar gaan we het woensdag over hebben.. Ook of het me uberhaupt wat lijkt en of we eruit komen met salaris etc.

Hij gaf aan dat er meerdere mensen dit probleem hadden omdat ze uit gingen van thuiswerk.

8. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik ben op gesprek geweest woensdag en hij gaf toch wel aan dat hij een samenwerking wel zag zitten..
    Hij ging nadenken over een constructie en waarschijnlijk wordt het dan een keer in de week op en neer rijden en de rest thuis.
    Ik wil niet gelijk mijn huidige baan opgeven dus als het door zou gaan dan zou ik wel een tijdje twee banen hebben (deze baan kan ook s avonds en in het weekend)
    Heb een test gedaan en nu is het even afwachten!

9. Cream86

Cream86 Bekend lid

12 feb 2014
    864
    0
    0
    Grunn
    Goed nieuws dus! Ik ga voor je duimen dat hij een goede oplossing kan vinden!

10. Sammelskee

Sammelskee Bekend lid

16 jan 2013
    543
    1
    18
    Roosendaal
    Spannend! Zou fijn zijn als je thuis kunt werken!

11. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Spannend hoor, veel succes! !!

12. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ben wel benieuwd wat voor werk t is?

13. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    ben ook benieuwd wat voor werk het is, klinkt in iedergeval oke, succes alvast mocht je er uit komen, 2 banen zal eerst wel even pittig zijn.

Deel Deze Pagina