Zonder curettage na miskraam direct zwanger?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door onzewonders, 19 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Hoi meiden,

Sorry, nog een topic van mij...:)

Ik ben dus net bij de gyn geweest en ik ben volgens de echo bijna schoon. Er zit nog een inimini stukje stolsel wat er met de menstruatie wel uit komt volgens hem. Mijn miskraam is op natuurlijke wijze verlopen en ik vloei nu al 6 dagen niet meer.
    Mijn vraag was natuurlijk, stel ik ben direct weer zwanger, maakt het dan wat uit? Nee, zei hij.
    Goed, daar gaan we dan van uit.

Nu zei MissMaaike tegen mij dat zij wel een periode moest wachten totdat ze helemaal schoon was....

Ik vraag me nu dus af hoe jullie( meiden met een miskraam) het hebben ervaren.
    Waren jullie helemaal schoon toen jullie direct na de miskraam weer zwanger werden? Of wisten jullie niet eens of je wel/ niet schoon was?

Hoop dat mijn vraag een beetje duidelijk is zo...

Thanx alvast!

2. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Is er niemand die dit meegemaakt heeft?

Hoop van jullie te horen.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Aangezien het vanishing-twins-syndroom ook bestaat, denk ik dat jouw gyn gelijk heeft en dat direct zwanger worden geen enkel punt is.
    Vind jouw lijf dat dat toch niet kan, dan raak je gewoon niet zwanger en komt het idd met de menstruatie wel weer mee.
    Het advies om een ronde te wachten, wordt door een groep gyns nog steeds gegeven, maar de meesten geven aan dat je er in principe gelijk weer voor kunt gaan. Dat advies van wachten had altijd te maken met 'zeker weten dat alles weer werkt en iig een idee hebben hoe lang je dan weer zwanger bent, op het moment dat je positief test'.
    Maar dus zeker na een vroege miskraam, kun je er gewoon direct weer voor gaan.
    Ik heb er na de eerste miskraam een half jaar over gedaan om weer zwanger te worden, maar liep dan ook met allerlei klachten en had nogal wat bloedverlies gehad.
    Na de tweede miskraam zijn we even op pauze gegaan, omdat ik veel te bang was om opnieuw zwanger te worden.
    De laatste miskraam was ik ongepland zwanger, (we stonden nog even op pauze in afwachting van m'n afspraak in Gent), en deze ronde zijn we er gewoon weer voor gegaan en zijn er wel dingetjes die erop wijzen dat ik opnieuw weer zwanger ben.
    Het kan dus erg snel gaan.

4. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Ik heb twee miskramen gehad.Bij de eerste was ik netjes schoon en mochten we gelijk doorgaan.De tweede keer zat er nog een klein restje en moesten we nog een maand wachten.Maar volgens mij regelt de natuur dat ook wel zelf dat als er nog een restje zit er minder snel een innesteling plaats vind.
    Mijn gyn zei: als je lichaam er niet aan toe is nog,dan word je ook niet zwanger.

Heel spijtig van je miskraam meid.Sterkte ermee!

5. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Overigens zijn wij er toch gewoon weer voor gegaan hoor,ondanks dat de gyn zei dat we een maand over moesten slaan.We konden niet wachten:) Maar ben toen niet zwanger geraakt.

6. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    ik heb 2 ma's gehad en 1 vmk, bij de eerste kwam het vanzelf op gang en mochten we ook gewoon meteen weer door (wel controle-echo gehad omdat ik veel bleef vloeien, maar was wel schoon volgens mij...). de eerste maand heb ik toen geen eisprong gehad, maand erna zwanger (en bevallen van een gezonde zoon!)
    bij mn vmk was ik 'gewoon' wat later met mijn menstruatie dus zijn we ook gewoon door gegaan, maand erna meteen weer zwanger, dit werd een ma, hierbij moest ik wel gecuretteerd worden, toen kreeg ik van de vk het advies om 2 maanden te wachten, gyn heeft hierover niets gezegd. wij zijn toch gewoon doorgegaan, wachten stond echt niet in mijn woordenboek! en meteen weer zwanger en tot nu toe (18 weken) gaat dat super!

doe wat je gevoel je ingeeft. volgens mij wisselen de meningen van de vk's en gyns hierover ook heel erg.

7. Buikje0

Buikje0 Fanatiek lid

24 nov 2011
    1.095
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk ook dat het geen probleem is... als jij en je lichaam er klaar voor zijn ;).

Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar hier is het de maand na de vmk weer gelijk goed gegaan.. dus het kan sowieso wel.

8. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Ik was direct na mijn miskraam weer zwanger. De miskraam is destijds spontaan op gang gekomen en heb een controle-echo gehad om te kijken of alles mooi schoon was en dat was het geval (op een paar ministolseltjes na). De gyn gaf bij ons ook aan dat het geen enkel probleem was om er gelijk weer voor te gaan.

Dus zo gezegd, zo gedaan en exact vier weken na mijn miskraam was ik weer zwanger!

9. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Wat goed om jullie verhalen te lezen meiden! Ik had er ook al een positief gevoel over en we voelen ons er ook weer klaar voor. Dus zeker na jullie verhalen gelezen te hebben zullen we er dit weekend weer eens voor gaan!
    Gisteren gehoord dat het eitje al aan het rijpen is en over een paar dagen zal springen, dus we gaan er weer voor!

Bedankt meiden!

Liefs Fem

10. Lentekind

Lentekind Fanatiek lid

5 feb 2011
    4.974
    2
    38
    Ik heb in oktober een miskraam gehad en ook ik had van de vk gehoord dat ik gewoon groen licht had om verder te gaan voor een kleine. Mijn lijf was ook weer heel snel hormoon vrij en ik voelde me ook goed. Ik heb verder geen cyclus meer mee gemaakt en ben meteen de keer daarop weer zwanger geraakt. Tot nu toe gaat alles goed! Succes!

Deel Deze Pagina