pco

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Dronty, 9 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dronty

Dronty Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.359
    0
    0
    NULL
    dronten
    Vorige week heb ik van de gyn te horen gekregen dat ik pco heb.
    Zijn er meer meiden die dit hebben en op natuurlijke manier zwanger willen worden of zijn geworden?
    En zou graag met andere meiden in contact komen die dit ook hebben.

2. laney

laney Actief lid

2 okt 2009
    335
    72
    28
    Hoi Meid,

Ik heb dat ook deze maand te horen gekregen.
    Ik word wel gewoon rond de 31/32 dagen ongesteld en mijn eisprong is gewoon goed. Het is alleen iets later dan normaal, vandaar dat mijn cyclus ook iets langer is.

Mijn gyn zei dat het weinig kwaad kon en makkelijk te verhelpen is met medicijnen wanneer dit nodig zou zijn, maar bij mij is dat niet nodig.

Wij hebben het deze maand natuurlijk geprobeerd, dat adviseerde de gyn ook en vandaag is mijn nod. Waarschijnlijk proberen we het nog 1 x natuurlijk en daarna mogen we verder met behandelingen.

Bij mij hebben ze wel de cyclus in de gaten gehouden dmv echo's om te kijken of de eicel en baarmoederslijmvlies wel gewoon goed groeide.

3. Dronty

Dronty Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.359
    0
    0
    NULL
    dronten
    Ik weet niet of ik een eisprong heb. Vrijdag had de gyn wel gezien dat mijn baarmoederslijmvlies netjes opgebouwd was.
    En klopte met waar ik zit in mijn cyclus.Vorige maand was mijn cyclus ineens een week later. Dus vermoed dat dat deze maand ook weer zo is, aangezien ik na 28 dagen nog geen ongi heb.

Heb jij meer symptomen wat bij pco hoort?

4. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Ik ben spontaan zwanger geworden van Nijn. In mijn omgeving weet ik inmiddels nog 2 dames die ook ondanks PCOS spontaan zwanger zijn geworden. Het kan dus echt!

5. Uk1983

Uk1983 Bekend lid

22 mei 2011
    610
    0
    0
    Ik heb ook PCOS. En omdat ik helemaal geen cyclus heb, was clomid de enige manier voor ons. Maar ik ken wel iemand die spontaan zwanger is geraakt. De rest die ik ken heeft toch echt hormonen nodig. Maar niets is onmogelijk en PCOS is zeker niet onoverkomelijk om toch echt een kindje te kunnen krijgen.

6. laney

laney Actief lid

2 okt 2009
    335
    72
    28
    Ik heb niet echt symptomen die erbij horen, behalve dan de iets langere cyclus. Ben nog steeds niet ongi.. en vandaag is mijn nod.. Dus misschien is het raak.. ookal ben ik hier heel voorzichtig in om het te zeggen.

Heeft de gyn dan niet gekeken of er een eicel ontwikkelde en of je progesteron goed is? Zo is bij mij gekeken of mijn eisprong goed is.

7. colo

colo Actief lid

6 dec 2010
    367
    0
    0
    genieten van onze dochter!
    Deze vraag zou ik ook gesteld kunnen hebben.
    Ik weet ook sinds pas dat ik pcos heb,althans, de bloedwaardes moeten het nog vaststellen maar de inwendige echo liet wel verschillende eiblaasjes zien :(
    Ik hoop ook nog stiekum op een natuurlijke zwangerschap, ben overigens nog steeds niet ongi geworden deze cyclus ;) zit nu op dag 37...mijn langste cyclus was 50 dagen dus wacht nog zeker even met testen...er zal wel weer geen ei zijn gesprongen deze cyclus :x
    Lastig is het he? Ik word er zo onderhand wel gek van hoor maar ik heb me er wel bij neergelegd dat t niet vanzelf zal gaan...

8. colo

colo Actief lid

6 dec 2010
    367
    0
    0
    Hoe lang zijn jullie al "bezig" om zwanger te raken?

9. colo

colo Actief lid

6 dec 2010
    367
    0
    0
    Hai Uk1983!

Wat bedoel je met dat je helemaal geen cyclus hebt?
    En hoe lang duurde het voordat je zwanger werd met Clomid???
    Groetjes Colo!

10. Dronty

Dronty Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.359
    0
    0
    NULL
    dronten
    Nee ze heeft volgens mij niet verder gekeken hoe het zit met de ontwikkeling van een eicel.In ieder geval niet naar de progesteron gekeken.
    Het komt misschien ook omdat wij nog niet zo lang bezig zijn en eerst nog wat moet afvallen eer ze met medicijnen wil beginnen.

11. Truus84

Truus84 Lid

4 dec 2011
    61
    0
    0
    Hoi,
    Ook ik heb PCOS.
    Ik heb ook geen cyclus.
    Zonder medicijnen geen eisprong dus ook geen menstruatie.
    Ik moet eerst provera slikken en daarna clomid.
    De eerste ronde ging goed 1 eicel die goed groeide.
    2de ronde 2 eicellen.
    Daarna na huis gestuurd met als het niet raak is 3 rondes zelf proberen met clomid.
    Ronde 3 niet ongesteld geworden dus ook geen eisprong gehad.
    Opnieuw provera.
    ronde 4 nog met clomid 50 mg. ook weer geen eisprong.
    Nu 10 dagen Duphaston gehad en wachten op ongi en dan op dag 3 t/m 7 clomid 100mg.
    Heb de 23ste een HSG scan en ze zeggen dat je een aantal maanden daarna meer kans op een zwangerschap hebt.
    Dus ik hoop het zo.

12. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Hier ook PCO.
    Helaas niet spontaan zwanger geworden, wel van mezelf een eisprong en een onregelmatige cyclus.

Nu met Clomid bezig. De eerste ronde was een grote teleurstelling, namelijk geen eisprong.
    Nu hopen op een betere ronde !

Ik ben trouwens toen ik het hoorde direct koolhydraatarm gaan eten, dit schijnt een goed effect te hebben op PCOS. Ik had overigens geen overgewicht. Ik weet nu niet of het de Clomid is of het dieet maar mijn cyclus lijkt wel een stuk regelmatiger en korter te zijn.

Via bol.com zijn er ook veel boeken te vinden over PCOS.

Waar ik het meest van schrok is het risico op hart en vaat ziekten, diabetes, hartaanval en allemaal van dat soort dingen. Daarom wil ik mijn BMI naar 18-20 brengen om de kans er op zo klein mogelijk te maken.

Ik vind het ook heel moeilijk om nog wat lekker te eten, heb het idee dat ik dan rechtstreeks die cystes zit te voeren.

ik was toen ik het hoorde ook eerst best lang boos. Ik had namelijk al zo lang klachten en ik had zo vaak gevraagd of het met hormonen te maken kon hebben. Altijd naar huis gestuurd dat het allemaal wel mee viel. Al die tijd hadden we al kunnen beginnen met de behandeling, wie weet hadden we dan al een kleintje gehad !

13. laney

laney Actief lid

2 okt 2009
    335
    72
    28
    @colo: Wij zijn 'officieel' al 1,5 jaar bezig. Maar lopen pas een maandje bij de gyn. Deze maand is dus ook gewoon alles gecontroleerd en alles bijgehouden zodat ze precies wisten hoe mijn cyclus in elkaar zat.

@Dronty: Ik hoop voor jullie dat jullie ook snel verder mogen testen en zo hopelijk wat duidelijkheid krijgen

14. Dronty

Dronty Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.359
    0
    0
    NULL
    dronten
    @Wachtende die boosheid herken ik ook.Momenteel word ik nog heen en weer geslingerd qua emoties.
    Het ene moment verdrietig en de andere keer heel boos.
    Ik schrok ook van de bijkomende dingen die je kan krijgen.
    Ook ik loop al jaren met lichamelijke problemen en uit bloed onderzoeken kwam iedere keer niets.Ze hebben nooit op hormonen gekeken. En aan de ene kant ben ik opgelucht dat nu eindelijk de oorzaak bekend is waar het vandaan komt. want dacht soms echt dat ik gek aan het worden was.

15. LindeDD

LindeDD Fanatiek lid

4 apr 2011
    1.418
    0
    36
    Hoi meiden,

Ook ik heb pas geleden te horen gekregen dat ik waarschijnlijk PCOS heb.
    Volgende week woensdag gaan ze nog een ACTH-test doen om te kijken of de verhoogde hormoonwaarden van de bijnier of van de eierstokken komen en daarna waarschijnlijk aan de clomid.
    Ik heb nadat ik gestopt was met de pil nog een paar keer een menstruatie gehad, maar nu al bijna een half jaar niet meer.

16. Uk1983

Uk1983 Bekend lid

22 mei 2011
    610
    0
    0
    @ Colo: met geen cyclus bedoel ik dat ik helemaal niet uit mezelf ongesteld word. Na een half jaar stoppen met de pil kreeg ik op de dag dat ik zou beginnen met primolut mn eerste bloeding van 1 dag. En geen menstruatie betekent geen eisprong dus spontaan zwanger worden heb ik wel uit mn hoofd gezet.

Clomid werkte voor mij erg goed, na de 2e ronde zwanger. Alleen helaas een molazwangerschap (zie onderschrift) dus rekenen wij vanaf nu nog ongeveer 3kwart jaar voordat we uberhaupt weer zwanger mogen raken.

@ Truus84: de ronde na mn hsg werd ik zwanger, ze zeggen idd dat je dan meer kans hebt. Ik hoop het voor je.

@ All: kijk er niet vanop dat ieder ziekenhuis anders omgaat met de behandeling van pcos. Sommige artsen laten je niet komen voor een follikelmeting (kijken of een eicel rijpt), anderen wel, sommigen geven heel lang clomid, anderen gaan eerder over op spuiten. Dan kan je dat alvast vragen als je met de behandelingen begint, scheelt frustratie als je iets anders verwacht dan dat ze in jouw ziekenhuis doen!

17. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

4 feb 2011
    3.233
    0
    36
    Vrouw
    Simpelveld
    Hallo Dames,

Ik kreeg dit in December ook te horen... Moeten nu helaas wachten doordat het zaad slecht is...
    Maar snap heel veel dingen niet... Ik had veel te veel eiblaasjes en geen eitje... Ik krijg maar eens in de gemiddeld 45 dagen een eitje...
    Had steeds korte cyclussen van 22 dagen met 1x per 2 cyclussen een eitje... In de cylus dat ik geen eitje had werd ik maar heel licht ongesteld... Maar dat moest ik van de gyn als spotting tellen... Dus dat heb ik maar gedaan...
    Ik ben gewoon midden in een cyclus moeten gaan bloedprikken... En ze zeiden dat het bloed goed was dus dat snap ik dan weer niet...
    Ik heb nu waarschijnlijk weer een hele korte cyclus...

18. mien1

mien1 Actief lid

20 jan 2011
    333
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames

Ik heb begin october te horen gekregen dat ik pcos heb.
    Heb nu 1 kuur achter de rug met clomid 50 mg.
    Moest op dag 21 bloed prikken om te kijken of ik een eisprong heb gehad.
    Ben afgelopen maandag terug geweest naar de gyn en de waarde was te weinig volgens hem.
    Nu moet ik wachten tot ik weer ongi word zit nu op dag 34 en dan moet ik 100 mg per dag van de clomid nemen en dan dag 9, 10 of 11 voor een inwendige echo.

@Wachtende ik wist niet dat koolhydraten invloed hadden op pcos.
    Ik schrok ook best wel wat je allemaal kan krijgen van hart en vaat ziektes enz best wel heftig.
    Ik ga is op bol.com kijken voor een boek.

Ik ben behoorlijk teleurgesteld en verdrietig dat mijn lichaam niet doet wat ik eigenlijk zou willen.

19. Dronty

Dronty Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.359
    0
    0
    NULL
    dronten
    @mien Wat balen dat de clomid niet het gewenst effect had.
    Hopelijk met de verhoging wel.

Gisteren een flinke aanvaring met manlief gehad.
    Morgen is dag 34 en vorige maand was mijn cyclus ook 34 dagen. En nu wil manlief dat ik van het weekend een test ga doen.
    Ik zelf wil dat niet doen, niet weer een terleurstellig.Plus dat ik niet het idee heb dat ik zwanger zou kunnen zijn.
    En vrijdag was er op de echo ook helemaal niets te zien wat op een zwangerschap zou wijzen. Alleen dikke laag slijm op de baarmoederwand. Mijn man is heel positief ingesteld en zegt dat er niet is ontkend dat ik niet zwanger zou kunnen worden op natuurlijke manier, dus dat de kans er nog steeds is.
    Mijn man zei ook dat hij het stom vind als ik niet test en er heel laat achter kom dat ik toch wel zwanger ben.Dan heb je wel alle begin onderzoeken gemist.
    Wanneer doen jullie testen op zwangerschap?

20. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

4 feb 2011
    3.233
    0
    36
    Vrouw
    Simpelveld
    zo gauw ik overtijd was deed ik een test...
    ik zou ook gewoon testen in het weekend en is ie negatief dan gewoon elke week testen...
    jouw man heeft gelijk wat betreft het zwanger worden... de kans is er nog steeds...
    gebruik je ovulatietesten of temperatuur je?!

Deel Deze Pagina