help, wat doe ik aan die vieze smaak in mijn mond??

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Cindy84, 20 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cindy84

Cindy84 Bekend lid

15 aug 2008
    914
    1
    16
    hallo dames,

ik heb de hele dag door een vieze smaak in mijn mond en keel. dit had ik ook bij mijn vorige zwangerschap en het enige wat hielp was iets eten of drinken met als gevolg dramatisch veel gaatjes in mijn gebit aan het eind van de zwangerschap! (in alle 8 kiezen had ik 2 of 3 gaatjes, ik ben 6 keer een uur lang bij de tandarts geweest om alles te herstellen en moest zelf kei veel betalen omdat de verzekering niet zo veel gaatjes vergoed)
    nu weer hetzelfde probleem. zijn er meer meiden die hier last van hebben en wat doen jullie ertegen?

:(

2. Maybe01

Maybe01 Actief lid

30 aug 2010
    408
    0
    0
    Kauwgom misschien een idee? de meeste kauwgom is suikervrij tegenwoordig.

3. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Hierzelfde probleem.. nog steeds een vieze smaak. Ik neem een mentos of tik tak.

4. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    De vieze smaak had ik ook, en alles smaakte anders. Helaas kan je er niet veel tegen doen. Of misschien suikervrije kauwgom proberen? Het gebit is extra gevoelig tijdens de zwangerschap dus extra voorzichtig zijn en tanden zeker tweemaal per dag poetsen.

5. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Ik had het ook de eerste weken. Ik dronk veel water, dat hielp een beetje, en daar krijg je geen gaatjes van!

6. Diaanaatje

9 feb 2010
    26
    0
    0
    verpleegkundige
    Hoofddorp
    Ik heb het momenteel ook. Ik had gisteren een pot thee gezet met natuurlijke groene thee extracten. Door de bittere smaak van thee ging het redelijk beter. De smaak gaat ook bij mij alleen maar weg door extreme smaken...extreem zuur of zoet of bitter. schaaltje yoghurt zonder iets erin...neutraliseerd ook de maag gelijk wat bij mij ook weer een beetje helpt tegen misselijkheid.....

7. Laus85

Laus85 Actief lid

7 nov 2008
    234
    0
    0
    Tandarts assistente
    Zuid-Holland
    Ik werk al 8.5 jaar in een tandartsenpraktijk en perse gaatjes krijgen tijdens een zwangerschap heeft niks met het zwanger zijn te maken.
    Tijdens de zwangerschap is het hormonaal onrustig waardoor tandvlees makkelijk bloed, dus moet je gaan stokeren, flossen etc doe je dit niet dan kan je tandvlees problemen krijgen en dus worden tand en tandvlees aangetast, dus tijdens de zwangerschap heeft het gebit wat extra aandacht nodig. Bloedend tandvlees betekend een ontsteking aan het tandvlees en dat kan ook gaan ruiken.
    Als je kaugom wil eten neem dan Xylifresh, dit is de enige kauwgom waar als zoetstof xylitol in zit, daar kan je geen gaatjes van krijgen, van alle andere kauwgom soorten waar zogenaamd suikervrij op staat zitten veel zoetstoffen zoals sorbitol en daar krijg je alsnog gaatjes van.

Deel Deze Pagina