Wel of niet in whirlpoolbaden en thermaalbaden?

Discussion in 'Zwangerschap' started by poppy, Apr 3, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. poppy

poppy Actief lid

Jan 9, 2007
    120
    0
    0
    Hai dames,
    ik ga zaterdag naar zo's spa ding met mijn vriend waar je van die lekkere baden hebt (thermaal bronwater). Dit kan toch geen kwaad?
    Je hebt er ook stoomcabines en van die sauna dingen maar daar ga ik niet in. Kan geen kwaad toch?
    Groetjes Poppy

2. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    sauna en zonnebank word afgeraden gewoon lekker gaan zwemmen veel plezier.

3. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    zo vroeg in de zwangerschap maakt het nog niet veel uit, alleen heeeeeele hete ruimtes kun je beter overslaan, tenzij je al een regelmatige saunabezoeker was

4. allwoman

allwoman VIP lid

Jan 29, 2008
    5,589
    0
    0
    bezig bijtje
    (Bubbel)baden alleen niet als je vliezen al gebroken zijn,lijkt me bij jou niet het geval :)lekker zwemmen!

5. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,027
    1,851
    113
    Provincie Groningen
    Gewoon lekker gaan, de sauna zou ik zelf wel overslaan.

6. edithdeb

edithdeb Bekend lid

Dec 28, 2007
    544
    0
    0
    huismoeder
    noordholland
    als jij nietgaat wil ik wel voor je in de plaats hoor :D
    hete baden en sauna's inderdaad vermijden en verder kun j gewoon lekker doen.

7. Beastie

Beastie VIP lid

Jul 9, 2007
    10,314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Ze hebben vaak ook van die hete baden...boven de 40 graden...die zou ik niet doen en persoonlijk zou ik ook niet in een dompelbad gaan (zo'n kouwe) ;)

8. poppy

poppy Actief lid

Jan 9, 2007
    120
    0
    0
    Oke thanks ladies, hou er wel rekening mee! Ben alleen zo in en in wit, maar ja ga nu ook niet meer ff een zonnebankkuurtje doen natuurlijk! Ach moet maar zo denken, niet iedereen die daar rond loopt is perfect!
    Groetjes Poppy

9. poppy

poppy Actief lid

Jan 9, 2007
    120
    0
    0
    Hahhaha! Nee, ik ga wel hoor!

10. edithdeb

edithdeb Bekend lid

Dec 28, 2007
    544
    0
    0
    huismoeder
    noordholland
    was te proberen toch ;) :)

11. westlander84

westlander84 Actief lid

Feb 13, 2008
    152
    0
    16
    westland
    je mag de eerste 14 weken niet in sauna`s of zonnebanken! het liefst tot 16 weken dat vermeiden ivmaanleg van orgaantjes en zo van ded kleine bij hoge temperaturen ontwikkeld het kindje zich niet goed zelfde als jij koorst zou hebben is ook slecht voor de baby tot 16 weken ivm aanleg van alles...

12. bloem82

bloem82 VIP lid

Sep 5, 2007
    11,197
    601
    113
    Volgens mij wordt er aangeraden de eerste drie maanden en de laatste drie maanden niet een thermaalbad in te gaan. De eerste drie maanden is je kindje nog helemaal in ontwikkeling. En met de laatste drie maanden kan het de weeen opwekken.

13. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

Apr 4, 2008
    1,099
    0
    0
    Bubbelbaden kunnen de weeen opwekken maar ik weet niet of het zo vroeg in de zwangerschap kwaad kan. Onder de zonnebank mag ook niet meer! De straling gaat door de buikwand en kan de ogen beschadigen (in een wat later stadium dan). Ik heb ook altijd gehoord dat de sauna niet zo verstandig is. Je zou natuurlijk ook even de verloskundige kunnen opbellen als je ergens over twijfelt.

14. Denise85

Denise85 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    1,685
    0
    0
    niet in ruimtes en baden die warmer zijn dan je eigen lichaamtemp 37graden!

15. mamavanshawn

mamavanshawn Actief lid

Jan 2, 2008
    239
    0
    0
    Nou dan zou ik toch een probleem hebben, ik douche en ga in bad op 43 graden. Nooit problemen mee gehad, zowel niet in deze zwangerschap als in de vorige.
    Ik ben ook gewoon in het bubbelbad geweest en ga 2 keer per week onder de zonnebank. Gyn heeft hier nooit commentaar op gehad.

16. Denise85

Denise85 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    1,685
    0
    0
    dat moet iedereen ook voor zichzelf weten ik zou het alleen niet doen als het wordt afgeraden.

Share This Page