Na 1 jaar nog niet zwanger ... Irritaties! Ontpillen??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jaysa, 11 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jaysa

Jaysa Actief lid

24 feb 2011
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal!
    Ik ben 22 Jaar en mijn vriend 29 en we zijn nu 1 jaar bezig om zwanger te raken. Zonder resultaat! Toen ik stopte met de pil werd mijn cyclus super kort namelijk 18 à 20 dagen.
    Ik ben naar de dokter gegaan en heb een verwijs brief gekregen naar de gyn.
    Waar ik over 2 weken heen ga.. Mijn vriend levert as dinsdag zijn sperma in.
    Dus we beginnen nu met de onderzoeken. Alleen ik was dit x overtijd!
    Mijn cylus was deze keer 27 dagen! Dus normaal.. Zou het toevallig kunnen dat ik 1 jaar moest ontpillen of kan dit niet zo lang..? Mijn menstruatie is trouwens de laatste 2 keer heel slijmerig/draderig (sorry) dit heb ik normaal niet is dat raar?
    Hoop dat er meer meiden zijn die pas in het 2e jaar zwanger raakte..
    Voel me namelijk echt naar.. Zoals m'n schoonzussen die is al 39 en zwanger van de 2e :( ik zie het echt somber in m'n andere schoonzus weet dat wij een kindje willen .. En zit gewoon expres mij een beetje op te naaien.. Zoals op verjaardagen zeggen : Willen jullie geen kindje? Terwijl ze weet dat we al een jaar bezig zijn.. Heb me er nu wel een beetje overheen kunnen zetten maar het raakt me natuurlijk wel .. Hoop graag op reacties!

liefs jaysa

2. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Hee meis,
    Wat vervelend voor je. Ieder maand is toch weer een teleurstelling he. Om je even een hart onder de riem te steken, er zijn genoeg meiden die na een jaar zwanger worden. 6 tot 10 maanden is gemiddeld, maar een gemiddelde is er alleen maar als er ook meiden zijn die er korter of langer over doen. Het voelt natuurlijk al heel lang, maar je moet de hoop echt niet op geven. Jullie zijn nog jong en als er iets gevonden wordt in de onderzoeken, kunnen jullie misschien geholpen worden. Er breekt nu een nieuwe tijd met nieuwe kansen voor jullie aan.
    Het is ook heel goed mogelijk dat je lichaam lang de tijd nodig heeft gehad om te ontpillen. Ik heb het gevoel dat ik er zelf, na een half jaar, een beetje doorheen begin te komen.
    Het is goed dat jullie je laten onderzoeken, dat neemt die onzekerheid misschien een beetje weg.

En die schoonzus.... die zou ik toch eens heel duidelijk de waarheid zeggen!! Wat een onbeschofte opmerkingen.

Heel veel succes gewenst.

Liefs Tara

3. huitje

huitje Bekend lid

18 okt 2009
    561
    0
    0
    kop van overijssel
    Hoi hoi

Wat frustrerend als je al een jaar bezig bent en het wil niet lukken.
    Wij waren net een jaar bezig toen ik zwanger raakte van Nienke. Halverwege dat jaar ben ik gaan temperaturen. Ik had ook hele korte cyclussen er tussen zitten en soms rare bloedingen.
    Wij stonden op het punt om door verwezen te worden naar de gynaecoloog toen ik zwanger werd. Erg fijn dat je door de dokter serieus genomen wordt en doorverwezen bent naar het ziekenhuis.
    Heel veel succes en schijt aan die schoonzus!
    (sommige mensen beseffen niet dat het een wonder is een kindje te mogen krijgen en roepen te snel en te hard onnadenkende opmerkingen)

4. Jaysa

Jaysa Actief lid

24 feb 2011
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey huitje & tara!
    Super bedankt voor jullie reacties!
    Mijn vriend maakt zich helemaal geen zorgen en heeft er alle vertrouwen in dat alles goed komt.
    Maar ik maak me gewoon wel zorgen! Ben gewoon bang dat het ons niet lukt!
    Wij zijn al langer aan het proberen dan mijn schoonzus en die is in oktober al uitgeteld.. Dan vind ik dat zo ontzettend oneerlijk :(
    Ik hoop dat het ons ook is gegund word!
    Ik wil niets liever dan een baby van de man van mijn dromen!
    Maarja ik geef zeker nog niet op! Ik heb echt een fobie voor ziekenhuizen dus het zou voor mij geen pretje worden maar daar moet ik me dan maar overheen gaan zetten!! En hoe zit het bij jullie dames? Hebben jullie al kids? Of Hoelang nu bezig? Liefs

5. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Wij zijn nu in ronde 5, maar was daarvoor al drie maanden met de pil gestopt. Heb de laatste maanden een onregelmatige cyclus gehad, dus daar word ik wel een beetje onzeker van. Wij gaan nu voor ons eerste kindje, dus het is allemaal heel spannend. Ik kan het zelf goed "handelen", word er nog niet depressief van. Net zoals jouw man denk ik dat het bij ons vanzelf een keer gaat komen. Dat neemt niet weg dat ik natuurlijk even teleurgesteld ben als ik weer ongesteld word.

Het is één van de weinige dingen waar je geen invloed op hebt. Het enige wat je kan doen is regelmatig van elkaar genieten en hopen dat het een keer raak is.

Gebruik jij ovulatietesten of temperatuur je?

6. Kimmey

Kimmey Bekend lid

23 mrt 2011
    825
    449
    63
    Vrouw
    Mama en Vogelkweker
    In Mijn Huisje :P
    Hey Meid,

Wij zijn bijna 2 jaar bezig en nog niet zwanger geweest... in die tussen tijd heeft onze hele vriendengroep een kleine gekregen terwijl wij als eerste stopte met de pil..ik weet hoe vervelend het is en zeker als mensen zo'n nare opmerkingen maken.

Zelf gaan wij nog niet naar het zieken huis en wachten we het even af...omdat ik alles onderzoeken enz gewoon niet zie zitten voor nu..

ik wens je veel geluk en sterkte...

liefs

7. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Wij waren beide nog net 22 toen de pil de deur uit ging. Na een jaar zijn we naar de ha gegaan, en doorverwezen naar de gyn. Allerlei onderzoeken gehad, en kregen na een paar maanden uitslag dat mijn schildklier te langzaam werkt. Week later begonnen met medicatie en 3 weken later, toen we 18 maanden bezig waren, ineens spontaan zwanger!

In die tijd meerdere vriendinnen en kennissen die zwanger waren, bevielen, weer zwanger raakten. Mensen die per ongeluk zwanger werden. Erg frustrerend allemaal! Wij gaan nu al voor een tweede, ook uit angst dat het weer zo lang duurt.

Deel Deze Pagina