Help, wat doet mijn lichaam allemaal?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Marley, 9 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    @wendypas
    Welkom. Het zou mooi zijn als je een manier om af te vallen kan vinden dat je geen stress oplevert. Wat mijzelf opvalt is als ik een tijdje de zoete bende laat staan ik er ook minder trek in heb. En momenteel is er veel lekker fruit. Maar het blijft lastig, zelf heb ik echt een handvat (e.o.a. dieet) nodig gehad om er wat af te krijgen (ben -6.5 kilo tov van 1 januari) Succes ermee.

@linda337
    Als de HA iets kan uitsluiten scheelt dat wat overpeinzingen. Zul je altijd zien hè besluit je naar de huisarts te gaan, is ie er niet. 2 augustus meteen bellen? :)
    Ik zou het trouwens flauw vinden als ze alles meteen op overgewicht gooien.

Enneuh ik voel ook nog elk krampje en steekje hoor ;) maar probeer nu maar op m'n vakantie te focussen.

@Marley
    Ik kom nooit bij de HA. Deze had ik ook nog nooit gezien, aan de ene kant boeit het me niet om er heen te gaan. Aan de andere kant zit ik daar en moet toch ff huilen. Lang leve de onzekerheid!
    (helaas gaat bij mij vaker de kraan open, kan er niks aan doen :(. Bij extremere emoties: blij, boos, angst, onrechtvaardigheid enz)

2. Junyor

Junyor Fanatiek lid

18 nov 2010
    1.111
    0
    36
    Een broertje of zusje voor ons kleine meisje is ze
    Twente
    De verhalen zijn echt herkenbaar. Ben zelf ook 30.
    Kan soms wel zo verdrietig en teleurgesteld zijn in je eigen lijf.

Maandag gaan wij naar de ziekenhuis het 1ste gesprek met de fertiliteitarts. En dan hoop ik dat we snel weten wat er met ons aan de hand is.

3. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Nou bloeduitslag (TSH, FSH, oestradiol) is normaal. Ook wel weer fijn om te weten. Als ik begin september nog steeds in dezelfde cyclus zit moet ik me weer melden.
    Dat zou dan na de vakantie worden aangezien we 9 september terugkomen. Ik ga me (mede ter afleiding) maar eens verdiepen wat we allemaal kunnen doen/zien daar. :)

4. Marley

Marley Bekend lid

2 jun 2011
    598
    37
    28
    He meiden,
    hoe gaat het met jullie? Ik moet zeggen dat ik het aardig heb los gelaten, nog 2 weken tot onze vakantie!
    Nog niet ongesteld overigens!
    Fijn weekend alvsat!

5. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

even een abbo hierop, zit in hetzelfde schuitje helaas... Nu geen tijd om mijn verhaal te tikken, want zit op mijn werk en dit is natuurlijk mijn geheimpje haha.:p

6. Junyor

Junyor Fanatiek lid

18 nov 2010
    1.111
    0
    36
    Een broertje of zusje voor ons kleine meisje is ze
    Twente
    Hallo allemaal,

Ik heb waarschijnlijk het PCO Syndroom.
    Maandag kwam werd tijdens de echo duidelijk dat ik in beide eierstokken meer dan 20 eiblaasjes heb, dus geen (of heeel af en toe) eisprong.

Wij hebben net de 1ste afspraak gehad dus staan aan het begin van het traject. Ik heb een nieuw item aan gemaakt met als onderwerp PCO Syndroom. Ik wil me graag verdiepen in de behandelingen en alle info en ervaringen zijn van harte welkom.

En het is heel fijn om te lezen dat er meer vrouwen zijn die in het zelfde schuitjes zitten...

Liefs Junyor

7. dinges1984

dinges1984 Nieuw lid

21 jul 2011
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,
    Zeer herkenbaar allemaal.. Januari spiraal (mirena) laten verwijderen en na 2 keer regelmatige cyclus gehad te hebben (28 dgn) is deze helemaal uitgebleven. Dit is dus al sinds maart. Meermaals contact gehad met de huisarts en vervanger, want alle symptonen van menstruatie heb ik. Meerdere zwangerschapstesten gedaan, ook via de huisarts. Volgens hem (en haar, de vervangster) kan het 6 tot 12 mnd duren voordat alle hormonen je lijf je uit zijn. Ik kijk het ook nog even aan tot half september, daana laat ik me doorsturen naar een gynaecoloog. Een beetje heftig verleden qua operaties aan mijn baarmoeder enzo, dus het zit me niet lekker. Die Efamol PMP tabletjes, helpt dat een beetje en kun je dat gewoon bij de apotheek oid halen??
    Groetjes

8. linda337

linda337 Actief lid

30 dec 2010
    240
    0
    0
    Hallo

Welkom Linda, Junyor en Dinges !!

Hier inmiddels dag 69 en nog steeds niets :( ben er de laatste dagen wel wat minder mee bezig.
    We zien wel hoe het verder gaat, je kunt er toch niks aan doen.
    1 Augustus ga ik in ieder geval wel mijn huisarts bellen voor een afspraak, toch voor mijn eigen gemoedsrust.

Nu lekker met mijn gedachte bij een vakantie zoeken, heb zin om naar de zon te gaan, hier wordt je ook niet vrolijk van het weer haha !!

@ Dinges: De Efamol tabletjes hebben tot op heden nog geen effect gehad, weet ook niet wanneer je moet gaan merken dat het wat doet, misschien duurt het ff :( Ben er in ieder geval nog niet ongesteld van geworden.

Groetjes !!!

9. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Hey Meiden,

Van vrijdag t/m vandaag er ff tussenuit geweest. Heerlijk, alleen vandaag was wel verregend :(
    Me op andere dingen richten gaat aardig, maar kan ook niet zeggen dat ik er helemaal niet meer aan denk. Afgelopen maandag heel klein beetje bloedverlies dan denk ik toch ah morgen zal de rest wel komen. Maar nee. Vandaag weer, nouja ik merk het wel morgen (of niet). Wel vaag.
    Ik slik nu bijna 2 weken teunisbloemolie (kruidvat), maar geen idee wanneer en of dat gaat werken.

Nog 32 dagen tot onze vakantie. Inmiddels bedacht waar je heen wilt, Linda?

Groetjes!!

10. linda337

linda337 Actief lid

30 dec 2010
    240
    0
    0
    @ Bouwjaar

Fijn he die tabletjes, ik slik dan die efamol, maar weet ook echt niet wanneer ik daar iets van moet merken :(
    Hier ook nog steeds niet ongesteld, en wat je al zegt toch spookt het elke dag wel ff door je hoofd, ook al wil je er niet aan denken ;)

Inmiddels wel een vakantie geboekt, Spanje Malgrat del Mar.
    Was een mooie aanbieding, ik denk gaan met die banaan.
    Van het weer hier wordt je ook alleen maar deprie :(
    maar duurt nog 4,5 week helaas.
    Nog ff flink doorbikkelen op het werk en dan een welverdiende vakantie :) al zeg ik het zelf haha !!

11. Linda1984

Goedemorgen!

Ik ben eind januari gestopt met de pil en sindsdien slaan alle hormonen op hol geloof ik. De eerste keer werd ik na 53 dagen ongesteld en de tweede keer na 78 dagen. Nu zit ik ook alweer op 42 dagen :( Inmiddels al heel veel ovulatietesten en zwangerschapstesten versleten haha. De ovulatietesten ben ik halverwege de 2e ronde mee gestopt: ik had toen al 2x een positieve test gehad en elke keer gebeurde er na 2 weken nog niets! Dus vanaf de volgende ronde (wanneer????) ga ik maar temperaturen voor wat extra duidelijkheid haha. Hebben jullie dat ook weleens: halverwege opeens enorme (.)(.) enorme stemmingswisselingen en dan 1/2 weken later is alles weer het oude niveau, maar er gebeurt verder nog steeds niets... Ik wordt er gek van inmiddels! Het wordt zo ook best zielig voor het mannetje haha:)

Verder slikte ik etos zwanger worden, maar daar ben ik nu mee gestopt. Ik had het idee dat mijn cyclus hier alleen maar langer van werd en hoor ook hele wisselende verhalen hierover. Dus nu maar gewoon aan de multivitaminen!

Wachten duurt lang he?;)

12. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Nou dames, na wat gepruttel ben ik vandaag dan toch echt ongesteld geworden. Ik denk dat dit voor het eerst in mijn leven is dat ik blij mee ben :).
    We zullen eens zien hoeveel dagen komende periode zal tellen.

groetjes

13. Linda1984

Whoehoe! :D
    Hier gebeurt nog altijd niks:(

14. linda337

linda337 Actief lid

30 dec 2010
    240
    0
    0
    @ Bouwjaar1979
    Wat fijn voor je !!
    Hier nog steed niets................. Dag 74 :$
    Maandag bellen naar mijn huisarts, ben er echt klaar mee :(

Ben er wel minder mee bezig, ik wil mijn leven er niet door laten beheersen, wil ook nog met leuke dingen bezig zijn en niet alleen maar met m'n cyclussen en zwanger worden.

Een vriendin van mij is al 6 jaar bezig en als ik een dagje chagerijnig over alles ben, denk ik vooral aan haar.
    Hoe zwaar moet zij het niet hebben :(

@ Linda1984
    Dat probleem met die ovulatietesten ken ik, in deze 74 dagen heb ik al 3 x een positieve ovulatietest gehad !?!?!
    Ik snap er niks van en ik geloof er ook niet zo meer in, rotdingen.
    Hier al aardig wat van die dingen versleten, ook al heel wat zwangerschapstesten, maar tot op heden niet zwanger en ook niet ongesteld.
    Ben nu zo bang dat het straks in mijn vakantie komt, dan heb ik er echt geen zin in.
    En inderdaad wachten duurt HÉÉÉÉL LANG !!!!

15. Linda1984

Pff jeetje ook al in de 70dagen. Balen hoor! Ik geloof ook niet meer zo in alle testen en signalen. Elke keer denk ik zeker te weten dat mijn eisprong is geweest, om 2 weken later weer uit de droom geholpen te worden. Tja als het op vakantie komt is het jammer voor je, maar aan de andere keer ook wel heel fijn;). Misschien komt het er net voor, zal even duimen voor je!

Ik ben nu wel begonnen met temperaturen, geloof dat dat wat betrouwbaarder is. Zit wel halverwege een ronde, maar ja zo blijf ik bezig. Heb toch niet echt het idee dat mijn eisprong al geweest is, dus misschien vind ik hem zo nog.

16. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Dat probleem met die ovulatietesten heb ik ook hoor. 3 dagen donker getest (rond dag 20), maarja was dat donker genoeg? Voor de grap op dag 40 eens getest: zelfde resultaat.
    Ik vind ze niet te interpreteren. Daarbij maakt het nog weer uit op welk tijdstip van de dag je ze doet. 's Ochtends schijnen ze vals-positief te kunnen zijn. En je schijnt ook weer 3 uur voor de test niet te veel gedronken te moeten hebben want dan is de concentratie weer te laag. Rot dingen :x

Obv van temperaturen weet ik (denk ik) wel wanneer afgelopen periode de eisprong was. Maarja als het lijf nu opeens gaat lopen klooien heb ik daar ook niks aan. Ik ga dit rondje de slijmvorming maar eens wat beter in de gaten houden.

Gaan jullie als snel op vakantie? Ik moet nog even wachten: 22/8 maar zie er wel erg naar uit!

Jullie sterkte met wachten :(!

17. linda337

linda337 Actief lid

30 dec 2010
    240
    0
    0
    Hallo Allemaal

Ben vandaag naar de huisarts geweest, eindelijk.....
    Nou, ik begon mijn verhaal en hij dacht dat ik kwam vertellen dat ik zwanger was, maar helaas haha !! Was best grappig !!

Hij legde uit dat iedere vrouw anders reageerd na het stoppen van de pil en dat mijn lichaam 10 jaar stilgelegd was.
    Dat het dus wat langer kan duren voordat alles weer op gang komt.
    Ik moet elke week een zwangerschapstest blijven doen, want hij zei dat het altijd nog kon gebeuren in de tussentijd, zonder dat je het in de gaten hebt.
    Dus nu gewoon afwachten wat het gaat doen.

We hebben een limiet afgesproken, als het in september/oktober nog steeds knudde is qua cyclus stuurt hij me door naar de gynaecoloog.
    Hij zei: Je kunt er beter maar vroeg bij zijn ;)

Ik was zo opgelucht na het gesprek, had al zoveel horrorscenarios in gedachten, maar hij heeft me echt gerust gesteld.
    En geen woord over mijn overgewicht, waar ik zo bang voor was.

Inmiddels dag 80, dus we blijven maar afwachten......

Hoe is het met jullie allemaal ??

Groetjes Laura

18. Linda1984

He Laura wat fijn zeg! Hopelijk is de gynaecoloog niet nodig, maar anders weet je alvast dat je huisarts goed met je meedenkt!

Hier ook nog steeds in de wacht.. dag 52 inmiddels... Het zal me benieuwen wanneer deze ronde eindigt...;)

19. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Laura, fijn dat je een goed gesprek hebt gehad met je HA!

Tjsa 10 jaar (bij mij idem dito) is wel lang. Stom he dat je het op dat moment ziet zo beseft. Maar wat ik dan toch vreemd vind aan ons lijf, waarom eerst 2 of 3 normale rondjes en dan opeens bij cyclus 4 er een puinbak van maken. Ik zou dat juist aan t begin denken.

Welke anticonceptie gebruikten jullie eigenlijk? Ik heb de laatste 5 jaar de nuvaring gebruikt (daarvoor microgynon 30 en cilest).

Nou hopelijk is de verwijzing niet nodig :)

Groetjes

20. Linda1984

Ik heb 10/11 jaar microgynon30 gebruikt, maar slikte hem altijd 2/3 strips door. Was misschien ook niet zo slim, maar daar denk je inderdaad niet bij na vooraf...:)

Bij mij was de cyclus gelijk knudde... Met een beetje geluk kom ik nog onder de 60 dagen deze ronde. Als de volgende weer zo lang is gaan we de huisarts ook eens storen :p

Deel Deze Pagina