Help, wat doet mijn lichaam allemaal?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Marley, 9 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linda337

linda337 Actief lid

30 dec 2010
    240
    0
    0
    Hallo

Ik heb 10 jaar de Mercilon pil gebruikt, een hele lichte aldus de huisarts, dus dit verwachte ik niet.

Maar ik ben gelukkig vanmorgen na 81 dagen ongesteld geworden, wat was ik blij zeg !!

Hopelijk nu een normale cyclus :( ben ook begonnen met temperaturen, misschien werkt dat beter dan al al die dure ovulatietesten waar ik af en toe geen wijs uit kan worden.

@Bouwjaar1979 ik hoop ook niet op een doorverwijzing naar het ziekenhuis, vriendin van mij loopt er nu (zijn al zeker 6 jaar bezig) en het is echt geen pretje en het duurt allemaal heel erg lang.

@Linda1984 Bezoekje aan de huisarts heb ik heel lang uitgesteld, maar het was achteraf toch wel heel prettig.
    Hele uitleg gehad met behulp van plastic vrouwelijk onderstel met plaatjes haha !!
    Maar het belangrijkste was dat hij me gerust gesteld heeft, ging met een prettig gevoel naar huis.
    En vandaag ongesteld, hoe toevallig kan het zijn ;)

2. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Jippie! Haha ik was er ook al zo blij mee :)! Maar ik moet zeggen dat ik me nu (het is reeds voorbij) ook gewoon weer beter voel. Iets hormoon-technisch?!

@Linda1984, nu jij nog :(. Misschien toch ook even naar de HA? Die lijkt cyclus-resettend te werken. ;)

De nuva-ring heeft ook een lage dosering hormonen dus ik was er ook niet op berekend (helemaal niet omdat 1e 3 redelijk normaal waren).
    Ik ga komend rondje ook maar uit van een lange, hopelijk valt t dan mee.

3. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

Haha ik blijf weer achter hoor! Misschien moet ik ook naar de HA. Heb hem er wel terloops over gesproken 2 maanden terug (was er toevallig voor wat anders), en toen zei hij gewoon afwachten. Maar heb het ook niet zo op mijn huisarts hahaha. Ben wel bezig met een verloskundige die kinderwensspreekuur houdt; ter voorbereiding van de zwangerschap bieden zij dit gratis aan. Dus daar ga ik binnenkort een keer op afspraak:)

Hopelijk zijn jullie blijvend gereset en zijn de rondes een stuk korter:D

Als ik mijn temperatuurkaart online moet geloven zou ik eind volgende week ook mijn NOD hebben. Dus even allemaal duimen he:p

4. Marley

Marley Bekend lid

2 jun 2011
    598
    37
    28
    Na 81 dagen ongesteld, fijn!!! Nu hopen op een betere ronde!!
    Hier niets, noppes, nada.. baahhhhh!!!!

5. wendypas

wendypas Actief lid

5 mei 2011
    105
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,
    Ik zit vandaag op dag 69. En nog helemaal niks...
    Mijn vriend wil de dokter gaan bellen voor te vragen wat de mogelijkheden zijn. Maar kunnen we nu al bellen????
    En wat zijn eigenlijk de mogelijkheden of moeten we gewoon afwachten????

6. linda337

linda337 Actief lid

30 dec 2010
    240
    0
    0
    Hoi WendyPas
    Ik snap dat jullie je eigen zorgen maken, maar aan je banner te zien is het pas je tweede cyclus na het stoppen met de pil, denk ik ??
    Dan is het normaal dat je cyclus niet gelijk goed op gang is. (ontpillen)

Ik ben in Januari gestopt met de pil en ik heb ook een onregelmatige cyclus.
    Ik ben vorige week na 81 dagen ongesteld geworden, op dag 80 naar de huisarts geweest en ik heb een gesprek gehad.
    Hierin legde hij ook uit dat dit kon gebeuren en dat ik af moest wachten.
    Mocht het in oktober nog steeds waardeloos zijn met mijn cyclus, mocht ik terugkomen voor een vervolggesprek en dan gaan we verder kijken.

Dus je kunt wel naar de huisarts gaan om je verhaal te doen, mij heeft dat ook goed gedaan, maar ik ben bang dat hij niet veel voor je kan doen en dat hij je weer naar huis stuurt.

Succes ermee !!

7. Linda1984

Hoi WendyPas,

denk dat je huisarts inderdaad nog weinig voor je kan betekenen. Maar je kunt natuurlijk altijd even bellen, dan weet hij alvast hoe of wat en kan hij je eventueel geruststellen.

Ik zit inmiddels ook op dag 58; is pas mijn derde ronde sinds eind januari. Wachten is heel vervelend, maar helaas kun je het niet zomaar versnellen :(

8. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    @Wendypas, ik ben t eens met de dames hierboven. Wellicht laat ie je terugkomen als je na een bepaalde tijd nog steeds niks gebeurd is.
    Was er maar een cyclusnormaliseer-pil :D. Ik weet ook niet wat ik van komend rondje kan gaan verwachten

9. Marley

Marley Bekend lid

2 jun 2011
    598
    37
    28
    Hoe gaat het met jullie>?? Nu boven de 80 en nog niets.. ga maandag de huisarts bellen!

10. Linda1984

Hier ook over de 80 dagen :( Voelt nu wel alsof het echt gaat gebeuren haha. Ga het weekend naar Luxemburg en daarna naar de huisarts, wel of niet ongesteld.
    Ben inmiddels bij de verloskundige op kinderwensspreekuur geweest: zeker een aanrader. Veel informatie gehad en gerustgesteld. Zij zei ook; ga naar de huisarts als je er aan toe bent, maar je hoeft zeker geen jaar te wachten. Mijn cyclus is gewoon niet normaal en ze geloofde niet dat dit alleen ontpillen was, zeker niet na meer dan een half jaar. Als de huisarts moeilijk gaat doen met doorverwijzen wilde zij mij eventueel ook doorverwijzen. Ze gaf me ook de namen van 2 gynacologen waarmee ze goede ervaringen had.

11. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Hey dames,
    Zo gisteravond teruggekomen van vakantie. Heerlijk, lekker weer gehad en weer helemaal uitgerust :) Wel kwam de ongi op het einde nog even te voorschijn, niet helemaal verwacht maar de cyclus was dus iets ingekort t.o.v. de vorige. Evengoed zat ik alweer op 41 dgn.

Balen zeg dat jullie al over de 80 dagen zitten. Marley wat heeft de huisarts verder gezegd? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar.
    Linda, laat jij dat ook nog even weten?

Fijn dat je wat aan het kinderwensspreekuur hebt gehad. Misschien eens kijken of bij mij in de buurt ook zoiets bestaat.

12. linda337

linda337 Actief lid

30 dec 2010
    240
    0
    0
    Hoi Bouwjaar1979

Ook een fijne vakantie gehad lees ik ??
    Ik ook, lekker een weekje Spanje gehad met heel veel zon, zee en strand, kon niet beter !!

Ik was in Augustus naar de huisarts geweest en deze zei het volgende:
    Hij legde uit dat iedere vrouw anders reageerd na het stoppen van de pil en dat mijn lichaam 10 jaar stilgelegd was.
    Dat het dus wat langer kan duren voordat alles weer op gang komt.

We hebben een limiet afgesproken, als het in september/oktober nog steeds knudde is qua cyclus stuurt hij me door naar de gynaecoloog.
    Hij zei: Je kunt er beter maar vroeg bij zijn.

Dus nu wacht ik tot Oktober af, inmiddels zit ik alweer op dag 39 :( dus ik ben benieuwd hoe lang het nu weer gaat duren.
    Ik ben er nu niet meer zoveel mee bezig als ik hiervoor deed, het was bijna een obsessie.
    Hele dagen kon ik er over nadenken............
    Mede doordat bijna alle vriendinnen zwanger of bevallen zijn, het doet soms erg pijn.

Maar goed, we blijven positief en we zien het allemaal wel.
    Heb nu nog lekker een weekje vakantie, lekker uitrusten ;)

Hoe gaat het met de rest van jullie ??

Liefs Linda

Deel Deze Pagina