Pffff.. Gelukkig wat hoopgevende reacties! Bloem, wel apart dat je jouw broeken nog gewoon aankan, wel mooi lijkt me? Ik kreeg ze na nog geen 3 maanden al niet meer over mijn heupen aiai.. Was dus heel vroeg aan de positiekleding. Pina, bedankt voor je lieve berichtje! Ik vind het aankomen ook heel erg moeilijk, ik ben altijd erg veel bezig met mijn gewicht en figuur en nu heb ik er gewoon geen controle meer over, lastig! Veel succes met je laatste kilootjes, als je deze nog weg probeert te krijgen. Zoetigheden zijn erg lekker ja hahaha.. X
Herkenbaar.. ik ben nu 4 kilo aangekomen, maar heb het idee dat het er veel meer zijn. Merk het vooral rond m'n middel, heb echt van die hammen in m'n zij en m'n bovenbenen zijn echt een stuk dikker. Vind het afschuwelijk, geniet echt wel van m'n buik maar vind mezelf niet mooi zwanger en ben alleen maar bezig de boel te verdoezelen onder de juiste kleding! Jammer dat we ons zo druk moeten maken he? (ik heb het trouwens ook echt aan mezelf te danken, heb de hele dag zooo'n trek, en kan 's avonds niet van de koekjes afblijven)
en ps: was de eerste keer 26 kilo aangekomen, is er op 5 kilo na allemaal binnen een jaar vanaf gegaan zonder al te grote moeite! De laatste 5 horen bij m'n nieuwe lijf geloof ik!
Ik kwam bijna 30 kilo aan tijdens mijn zwangerschap.. Heel veel vocht.. Ik geef borstvoeding en ben al 3 kilo minder dan VOOR mijn zwangerschap...
Ja precies.. Ik weet niet of ik dat zonder borstvoeding ook had gered.. dat heeft gewoon veel effect op mij.. En lekker wandelen en bewegen helpt ook.. ik heb heel lang bedrust moeten houden in mijn zwangerschap. Dus mijn lichaam vind het ook heerlijk om weer te bewegen.. Dus na de zwangerschap lekker veel wandelen met je kleintje. Het komt vaak wel goed.. in deze tijd is het ook veel vocht hé..
Weet je dat als je een laag bmi hebt van je zelf dat je meer aankomt dan iemand met een hoog bmi? Gemiddeld dan he. Dus jij kan makkelijk 20-25 kilo aankomen zonder enorme eetbuien etc. Zolang jij gezond (af en toe lekker snoepen) eet, genoeg drinkt en lekker beweegt en daarbij luistert naar je lichaam, komt het allemaal goed. Hier trouwens van 60 naar 80+ gegaan, terug naar 60, toen weer naar 78 en nu is het weer 60. Tweede keer duurde wel langer, maar heb er niets voor hoeven doen.
bij de eerste woog ik 65kg en 32kg aangekomen, was ook in shock, er waren 12kg af toen ik van nr 2 zwanger was, daar eerste mnden 4kg afgevallen en uiteindelijk nog 16kg erbij, en er hangt nog altijd 20 a 25kg vd vele kilo's die ik bijgekomen ben aan. nu ben ik vd 3e zwanger(10 weken) en blijf rond hetzelfde gewicht schommelen dan geeft de weegschaal 1kg minder aan dan weer 700 gr meer, ik ben regelmatig misselijk en braken dus komt daardoor dat ik nog niet echt wat bijgekomen ben, ik hoop ook dat ik niet teveel bijkom
Zo fruitypebbles, dat doe je inderdaad heel snel! Hoop dat dat ook voor mij is weggelegd.. Mmeke, dat klopt wel ja.. Gisteren bij de verloskundige geweest en zij zei dat het heel normaal is en dat ik er juist goed uit zie en ook dat mijn buik heel mooi is! Nou dat scheelt dan weer! Wel hoorde ik ook iets voor te lopen betreft groei, terwijl ik heel lang een relatief bescheiden buikje heb gehad. Bij 5 maanden was het bijvoorbeeld niet te zien dat ik al 5 maanden zwanger was.. Gewicht en leeftijd werd ook iets hoger geschat bij de pretecho, dus misschien wel een flinke baby.. Belgischemama, succes! Hoop dat je je gauw wat beter voelt. Misselijk zijn lijkt me erg vervelend. Zelf geen last van gehad gelukkig, maar mede daardoor waarschijnlijk veel kilootjes..
Ik woog tijdens mijn tweede zwangerschap op een gegeven moment 100 kilo! Nu weeg ik 72 en ben ik nog aan het afvallen. Het komt echt goed hoor.
Zo! Dat is veel.. Bedankt voor je berichtje! Ik zie het dankzij jullie allemaal weer veel rooskleuriger tegemoet..
Haha het komt allemaal weer goed, woog voor mijn zwangerschap 61 kilo, 22 kilo erbij na bijna 41 weken en na 6 maanden was alles er weer vanaf. Ik had het er ook heel moeilijk mee, maar weet nu dat het met wat geduld vanzelf of met een beetje wandelen en opletten weer goedkomt. Succes en geniet van de laatste weken