Hallo lieve mensen! Ik zit echt in een lastige situatie het volgende..... Vandaag 29 mei 2008 ging ik naar de verloskundige voor mijn eerste intake(spannend) Zij vraagt mij daar hoeveel weken ik ben en ik antwoord heel eerlijk dat ik dat niet weet. Mijn laatste menstruatie is geindigd op 25 maart dus zou ik nu rond de negen weken zijn. Zij op haar beurt probeert een hartje te horen maar hoort helaas niets. dan maar een echo maar ook niets! dan maar een vaginale echo en ja hoor een lege zak mijn wereld stort even in.Zij stuurt me meteen door naar het ziekenhuis met een brief dat ik zwanger was om en nabij de tien weken van een lege zak. In het ziekenhuis wordt ik meteen ook aan de vaginale echo gelegd en zij ziet een vrucht van maar 5.5 weken oud in een ietwat grote vruchtzak maar niet veel te groot. echter blijft zij vasthouden aan die tien weken die de verloskundige zegt dat ik zwanger ben en vertelt me dat de vrucht in haar ogen dood is maar ze durft het niet zeker te zeggen maar vertelt ze me wel drie keer "ik ga uit van een miskraam dus reken er maar op dat de vrucht al 3.5 weken dood is". maar kom volgende week maar terug is het nog hetzelfde dan zuigen we het wel weg. ik ben nu echt gebroken. eenmaal thuis aangekomen kijk ik op intenet op google naar vrouwen die ook 5.5 weken zijn foto's en verhalen, geen van die vrouwen hebben een hart gehoord en de foto's zijn identiek aan wat ik gezien heb op de echo! daarbij komt ook dat ik 1 maand de maand dat ik dacht al zwanger te zijn in het buitenland was, en dus geen test kon doen maar afging op het uitblijven van mijn menstruatie. ik heb pas 28 april mijn eerste positieve test gezien misschien was ik toen pas een week en niet 4 weken. ik ben ook altijd zo onregelmatig! ook daarbij ik voel me super ik heb nooit bloed of vocht verloren en heb geen krampen. Ik kan dus niet geloven dat ik mijn kindje verloren heb wat als ik maar gewoon 5.5 weken ben ? een kind van 5 weken beweegt niet en is klein en heeft geen hartslag ik hoor wel vaker dat moeders minder lang zwanger zijn dan ze denken en ze gefopt zijn met de menstruatie! Ik voel me ook zo zwanger . maar al met al ga ik weer een onzekere week in en voel ik me radeloos! hoe vaak komt het nou echt voor in werkelijkheid? mag ik nog hopen deze week?
hoi, ja, ik kan er niet zo heel veel van zeggen, het kan zijn dat je korter zwanger bent dan gedacht en dat de echo daarbij past. Hoop doet leven, en hoop hebben mag altijd! Ik hoop van harte met je mee dat je inderdada veel korter zwanger bent en dat je volgende week een kloppend hartje op de cho ziet! Mirjam