Hoi, Ik ben nu ruim 17 weken zwanger en sinds een week heb ik een droge huid met schilfers. Ik smeerde eerst dagelijks met Bio Oil, toen had ik er geen last van, maar daar kreeg ik enorme jeuk van. Omdat ik sowieso een erg gevoelige huid heb ben ik een paar weken geleden begonnen met Neutral maar toen is die schilfering begonnen. Ik heb vandaag Zwitsal Buik Balsem gekocht en daar heb ik net ook maar mijn armen en benen mee ingesmeerd want die droge huid jeukt behoorlijk... Ik las pas dat de parfum en parabenen risico's met zich meebrengen voor je ongeboren kindje. Dat wil ik natuurlijk heel graag voorkomen! Ik merk wel dat de Neutral bodylotion, zonder parfum en parabenen, niets doet voor mijn huid... En om nog maanden met zoveel jeuk en schilfering te zitten zie ik ook niet erg zitten.. Hebben jullie de tip? Welke bodylotion werkt nou echt goed en is niet schadelijk om te gebruiken? Alvast bedankt!
Hoi ik heb een heel droge (Indische) huid en niks helpt. zelfs geen vaseline. totdat ik Sanex voor de atopische huid probeerde. Deze zit in een witte pomp fles met lilla letters (AtopiCare) bij bijv het kruidvat. mn huid heeft geen schilfers meer en word er egaal van.
Cocosolie in de pure vorm, dat gebruiken veel mensen met een donkere huid ook, en het is ook nog eens super veelzijdig!
Weleda zwangerschapsolie is ook heel fijn. Ik zou echt ff naar natuurlijke middelen kijken in jouw geval. Kokosolie (puur), weleda, hauschka, volatile etc zijn net wat beter voor mensen met een gevoelige huid
weet niet of ik t mag plaatsen maar ik heb in de salon hele goede olie. .... je mag me een pb sturen t werkt echt
Ik heb het zelfs op m'n gezicht heel erg. In de winter is het droger dan in de zomer, dus we gaan de goede tijd tegemoet! Voor m'n gezicht gebruik ik nu al een paar maanden de dag- en nachtcrème Remederm van Louis Widmer. Niet goedkoop, maar echt wonderspul! Remederm is een lijn (dus ook bodylotion) voor de extreem droge huid. Op internet vind je een lijst drogisterijen die het verkopen.
Als ik je een tip mag geven probeer eens op een webshop een klein flesje van vitavocol te bestellen. Deze bodylotion wordt ook heel veel gebruikt bij mensen met nier dialyse. Werkt bij mij echt super. En even over parabenen, dat dit ongezond is voor je kind. Als er in een product geen parabenen zitten, zitten er wel vervangers is. Deze zijn minstens nog een keer zo slecht. Parabenen moeten in een product zitten anders gaat dit overstuur.
Ik heb zelf sinds de zwangerschap ook een erg droge huid. Ik smeer op mn lijf arganolie, op mijn gezicht pure kokosolie (niet de ontgeurde variant). Ik smeer zelf al een aantal jaren gifvrij en dwze produkten doen hun werk geweldig!
ik kan ook weinig hebben en had het zelfde als jouw in gebruik neutral intensive repair cream en dan voor de extra droge huid. na 2 dagen 2x per dag smeren weg alle schilfers
Wow, wat een tips zeg, ontzettend bedankt! Hier ga ik mee aan de slag! Die kokosolie, welke soort kan ik dan het best kopen en waar kopen jullie dat? Flowertje36, ik heb te weinig verstand van parabenen etc. om te weten hoe slecht het echt is. Ik zag dat toevallig een paar keer voorbij komen en schrok er best wel van!
Het is volgensmij al eens gezegd maar Kokosolie helpt super goed! je kan het kopen bij bijv. de tuinen, kost 6 a 7 euro voor een pot waar je echt heel lang mee doet. ikzelf heb koudgeperste olie. het is echt super spul! Je kan het ook voor heel veel dingen gebruiken en is heel natuurlijk. ik gebruik het normaal om mijn mond mee te spoelen voor gevoelig tandvlees en wittere tanden . maar heb het laatst savonds na het douchen gebruikt om mijn huis mee in te smeren omdat ik ontzettende droge benen heb, nou de volgende ochtend waren ze nog helemaal glanzend en vettig. heeeerlijk spul vind ik het
Ik hoorde ergens dat het met kokos olie juist 2 kanten op kon gaan het helpt of het maakt het juist erger.