ervaring met een peuterwekker

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door VrouwtjeRomy, 18 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. VrouwtjeRomy

VrouwtjeRomy Niet meer actief

Wie heeft er 1?

Ik wil er graag een aanschaffen namelijk.

Mijn dochter sliep altijd uit tot een uur of half 10 en dan ging ze gewoon om 19:00 naar bed.

Nu maakt ze er een gewoonte van om voor 7 uur al aan de rand van mn bed te komen staan. Ik wist dat ik niet altijd het geluk zou hebben van half 10 maar vind dit wel erg vroeg en wil hem daarom op 8:00 zetten. Ik doe haar in de avond al om 19:30 naar bed soms maar ze is gewoon erg moe dus later gaat echt niet. Overdag slaapt ze nog gewoon 2 uurtjes.

Iemand ervaring met zoiets en werkt het goed? En welke hebben jullie dan? Ik zag er bij de babydump een van nijntje maar weet niet goed welke goed is voor ik hem haal.

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Om eerlijk te zijn vind ik 07.00 uur nog wel schappelijk hoor, ik weet niet of het te doen is om haar tot 08.00 uur in bed te laten liggen. Gaat ze niet naar een kdv of psz?

3. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    En haar middagslaapje inkorten???
    Blijkbaar heeft ze momenteel minder behoefte aan slaap:cool::D

4. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Nou, ik vind 7u op m'n vrije dagen ook veel te vroeg hoor :) Als we naar (peuter)school moeten of op mn werkdagen, dan sta ik om 7.15 op. Maar op mn vrije dagen en weekenden, zou ik ook graag wat langer blijven liggen :D

Mijn poppie was ook een slaapkoppie maar komt me tegenwoordig ook elke morgen rond 7uur vertellen dat ze naar de wc gaat. En dat gaat niet zachtzinnig haha. Dus ik lees ff mee, of iemand ervaring met zo'n wekker heeft :D

5. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Geen idee, hier om 6 uur wakker!

6. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    hier gewoon half 7....

En ik denk idd dat ze haar slaapje aan het inkorte is... Zou er gewoon aan gaan wennen...

7. VrouwtjeRomy

Nee mijn vriend word om half 8 wakker en maakt S. dan om 8:00 wakker (omdat ik dan vertrek en ik wil S. nog even gedag zeggen voor ik naar mn werk ga) op dagen dat we naar het kdv gaan. Verder kan ze altijd later uitslapen waar ze gretig gebruik van maakte. Dus op zn vroegst gaat ze er 8:00 uit. En als dat een ritme word is dat prima ook op mn vrije dagen, vind ik geen probleem maar ik vind 7 uur echt te vroeg.

Middagslaapje weglaten is echt geen doen, ook al geprobeerd en dat gaat goed tot n uur of 17:00 en dan is er geen weg meer te begaan met haar tot 19:00 en alles is dan een strijd zo moe is ze...

8. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    Je kunt schijnbaar ook een tijdschakelaar kopen met een lampje en het dan zo proberen...

9. VrouwtjeRomy

dat heeft ook al in mn gedachte gezeten maar heel soms wil ze nog wel eens uitslapen en als ik dan een tijdschakelaar op een lamp doe maak ik haar standaard om 8 uur wakker terwijl ze misschien tot 9 uur uit wil slapen.

het is ook niet dat ze het nodig heeft want ze is nog steeds erg moe in de ochtend en heeft ook een ochtendhumeur van hier tot gunter terwijl ze altijd zooo vrolijk was in de ochtend, geen enkele ochtend een ochtendhumeur...

10. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Heel herkenbaar! Wij zijn van 8.30 naar 7.15 gegaan, en dochterlief heeft nu echt een half uur nodig om wakker te worden.
    Dus...ik lees even mee;)

11. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    Misschien even wachten tot de klok terug gaat en het lijkt ofdat ze een uur langer slaapt ;)

Tis wel een luxe probleem hoor! Begrijp me niet verkeerd maar ik zit elke morgen om 7 uur aan de ontbijt tafel met mijn en zoon...Eigenlijk is het gewoon een kwestie van wennen..
    Ik kon toen ik nog geen kinderen had ook elke morgen tot half 10 slapen maar als ik nu uit mag slapen lukt 8:00 uur me niet eens... 7:00 uur is echt schapelijk hoor...

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    ja precies, ik weet niet hoe laat jij vroeger als kind opstond? Gister nog op de psz erover gehad en alle kindjes uit de klas van mijn dochter zijn rond de klok van 7 gewoon uitgeslapen. Om 8 uur gaan we de deur uit.

Zoontje hier is al om half 6 wakker.

13. VrouwtjeRomy

ieder is anders, ik merk aan haar dat ze te vroeg wakker word en ze er baat bij heeft om langer te slapen. Ze hoeft van mij echt niet een uur lang wakker in bed te liggen maar als ze ziet dat het wekkertje nog op slapen staat, kan ze zich weer omdraaien. Als ze eenmaal uit bed is is ze daar te wakker en te sjagie voor namelijk.

Dus het is niet geheel voor onszelf.

14. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Hebben wij precies hetzelfde! Hier ligt ze dan tot 8 uur eerst nog op de bank wakker te worden en rond 11 uur een dikke inkakker.
    Als ze net dat uurtje langer zou slapen...

Onze dochter heeft trouwens het "excuus" dat het al licht is, hihi!

Ik vind het voor mezelf niet erg, ben wel wakker om 7 uur. Het is mij ook om haar te doen.

15. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    En ben me ook zeer bewust dat wij gezegend zijn geweest (of nog steeds zijn) met een heel goed slapend kindje.
    Helemaal nu nummer 2 in aantocht is en we alleen maar kunnen hopen dat dit ook zo'n slaapkoppie is :D

Bij Juul konden we namelijk tot half 11 blijven liggen (wel voedingen enzo, maar ze kon/kan echt slapen!)

16. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Mijn peuter heeft een bedtentje van Deryan. Zo kan ze niet zelf uit bed (wij doen hem dicht met een strikje) anders is ze ook te vroeg wakker en nu draait ze zich nog even lekker om tot wij haar komen halen.

17. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    mama van juul. Ik heb 4 kinderen en nr 1 tm 3 waren super slapers. Nr 4 niet ;). jammer! hoewel... het wordt nu wel beter gelukkig (sliep nog niet door, ook deels door onze luiheid, was er zat van dat ze elke keer een week doorsliep, ziek werd en dan konden we weer opnieuw beginnen dat we de laatste keer het erbij gelaten hebben, maar nu gaat het al twee weken goed, ze is bijna 1)
    Maar 's ochtends slaapt ze ook wel uit tot 8u half 9. Ze is nu ook op een leeftijd dat er niet meer accuut voer in hoeft, dat scheelt ook, nu gaat ze soms zitten spelen, kunnen wij rustig wakker worden ;)

18. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Volgens mij gaat de klok binnenkort vooruit...
    Maar, dan lijkt het wel idd een uurtje later dat ze wakker wordt :D

Hier ook sinds een tijdje dat de meiden wel erg vroeg wakker zijn. Maar ja.. door de weeks vind ik het wel aangenaam, kom ik tenminste op tijd omdat we rustig kunnen aankleden en eten.

19. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ach ja, als je kind tussen 7 en 8 wakker wordt, mag je ook niet klagen;)

20. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    pff zou er "een moord voor doen" dat mn dochter tot 7 uur sliep elke dag, dat vind ik al uitslapen zolang is dat geleden;)

Deel Deze Pagina