Te jong voor elektrische fiets?

Discussion in 'De lounge' started by Theres, Jun 24, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Theres

Theres Actief lid

Nov 4, 2009
    280
    33
    28
    Zeeland
    Eigenlijk is het een vorm van luiheid natuurlijk, maar het fietst zo lekker...

Iedere keer wanneer ik de elektrische fiets van mijn moeder leen, dan weet ik het zeker, dit wil ik ook! Maar aan de andere kant voelt het ook een beetje als "vals spelen/nep fietsen".

Ik heb het grootste deel van de week geen auto thuis, dus ik zou alles op de fiets moeten doen, wat er in de praktijk op neer komt dat ik zo min mogelijk plan op de dagen dat ik geen auto heb :)

Wanneer ik samen met de kinderen of het gezin samen fiets zou ik sowieso geen gebruik maken van de elektrische mogelijkheden van de fiets, dat gaat me echt te ver. Maar om naar de stad, of een andere stad of om boodschappen te gaan lijkt het me heerlijk; elektrisch fietsen.

Verder ben ik gewoon gezond, heb ik een redelijke conditie en ben ik meestal niet lui.

Wat vinden jullie, als 30+ er te jong voor een elektrische fiets of gewoon doen?

2. Ellen1989

Ellen1989 Bekend lid

Dec 21, 2009
    636
    265
    63
    Female
    Militair
    Tilburg
    Gewoon doen! Is echt heerlijk, wij hebben er ook allebei 1. Ik fiets ook regelmatig zonder omdersteuning hoor.

3. danip

danip Niet meer actief

Zou niet weten waarom niet. Wat maakt jou het uit wat anderen daar van denken? Al zou je een scootmobiel willen, als jij dat prettig vind gewoon doen!

4. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Als wij het geld er ooit voor hebben , komen er hier ook twee elektrische fietsen .
    irritant die oudjes op die fietsen vliegen je gewoon voor bij grr.

5. skiwi

skiwi Fanatiek lid

Jun 15, 2012
    4,270
    402
    83
    Female
    Ik was 26 toen ik elektrisch ging fietsen. Hoezo is dat leeftijd gebonden?

6. klarinet

klarinet Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    2,985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik wil hem echt niet meer missen. Ik heb een sparta amazone 4 life electric. Soort van moederfiets.
    Moet wel zeggen dat ik de keuze hebt gemaakt omdat wij in het mooie, maar heuvelachtige limburg wonen!

7. bloem82

bloem82 VIP lid

Sep 5, 2007
    11,197
    601
    113
    Lijkt me heerlijk! Vooral als je tegen de wind in moet.

8. klavertje4

klavertje4 Bekend lid

Jun 15, 2009
    788
    5
    18
    NULL
    NULL
    Volgend jaar kom er hier ook eentje ben dan 25 haha oeps

9. rums

rums Niet meer actief

Heerlijk gewoon doen! Ik had dezelfde bezwaren als jij.
    Maar uiteindelijk toch overstag gegaan omdat het allemaal al zwaar genoeg fietst met kind, boodschappen, buggy. Dus toch een sparta amazone 4life besteld en ben er super tevreden over :D Wil echt niet meer anders.

10. Purk

Purk Fanatiek lid

Nov 19, 2013
    3,189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lekker toch juist? En nog altijd beter dan voor ieder stukje de auto nemen!

11. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

Jan 9, 2010
    7,063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Ik heb er zelf 1 heerlijk!! Heb ik af en toe aanhangertje eraan met de bugaboo donkey erin lekker stuk fietsen naar de stad

12. Theres

Theres Actief lid

Nov 4, 2009
    280
    33
    28
    Zeeland
    Wat leuk om al die positieve reacties te lezen.... ik voelde me bijna een soort van oma/lui moeke, maar nu ben ik er uit hoor; ik ga ervoor!

(Niet dat het natuurlijk heel veel uitmaakt wat anderen er van vinden, maar toch ;))

13. biancs

biancs Fanatiek lid

Dec 12, 2011
    1,197
    0
    0
    Ikben 31 en rij op een elektrische mama fiets van sparta! Niks lui, gewoon flink door blijven trappen met onderteuning erbij..het is geen sparta-met waar je niet hoeft te trappen ;)

Ik maak er altijd een sport van om zolang mogelijk met accu te doen, dus dan rij ik altijd zuinig en niet op max ondersteuning.

14. Adriana85

Adriana85 VIP lid

Oct 20, 2010
    6,081
    25
    48
    Wat mij vaak tegenhoudt te fietsen is de wind! Als je binnen zit denk je dat het windstil is maar zit je op de fiets dan trap je je verloren, en je hebt altijd tegenwind ;)
    Als ik een elektrische fiets zou hebben denk ik dat ik hem veel vaker zou pakken dan nu de gewone fiets.

15. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

Jul 19, 2012
    2,370
    109
    63
    ik ben 21, maar met straks 2 kindjes op de fiets zou het toch wel ideaal zijn! maar ja.. ze zijn wel duur!

16. Jon

Jon Actief lid

Aug 15, 2007
    192
    0
    0
    Gewoon doen! Maar vergeef me dat ik, als arme-elektrische-fiets-loze, soms even mopper op al die voorbij vliegende fietsers, terwijl ik me de benen uit 't lijf trap ;) !

17. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

Jun 27, 2007
    1,711
    0
    36
    Lijkt me heerlijk! Standaard 2 kinderen op de fiets, dus zou voor mij eigenlijk ook geen overbodige luxe zijn :D

18. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Ik willem ook :D (ben 28)

19. laravelk

laravelk Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,970
    2
    38
    Wij hebben geen auto maar wonen wel 8km van de bewoonde wereld. Op dagen dat ik D. naar de opvang breng, fiets ik zo 40km weg. No problemo maar met de fietskar vol boodschappen en D. in het zitje zou het wel verdraaid handig zijn. Ik ben wel bang dat ik er lui van zou worden. Naast de financiele voordelen van het niet hebben van een auto, is dit namelijk ook wel erg goed voor onze conditie en ons uithoudingsvermogen. Ik denk dat als ik er eenmaal een heb, ik ook altijd met ondersteuning zou fietsen....

20. KimK

KimK Niet meer actief

Why not? Wij hebben twee auto's, dus ik heb altijd een auto. En ja die gebruik ik bijna altijd... Dus waarom zou jij geen elektrische fiets kunnen rijden :)?

Share This Page