Hoe lang was jullie eerste cyclus na het stoppen met de pil

Discussion in 'Zwanger worden' started by Sarahhhh, Apr 1, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sarahhhh

Sarahhhh Niet meer actief

Zit nu op dag 42... Dus heeft er iemand wat verhaaltjes met positief einde?? En kan iemand mij uitleggen waarom ik niet ongesteld word. Snap dat het door hormonen komt, maar word ik nu niet meer ongesteld tot ik een eisprong krijg? Of hoef je geen eisprong te krijgen voor je menstruatie

2. Melis123

Melis123 Lid

Jan 21, 2016
    56
    0
    6
    NULL
    Veluwe
    Hè meis. Ik ben in december gestopt. 1e cyclus was 30,2e cyclus 33.
    Je hoort en leest wel vaker dat het helaas lang kan duren voordat je weer 'normaal' ongesteld wordt..
    Hoop dat je snel ongi wordt,,.
    Doe je aan tempen en/of ovu testen?

3. Sarahhhh

Neej nog niet. Zou niet weten hoe dat tempen werkt. Snap dat je elke ochtend vooordat je op staat je temperatuur moet checken maar ik zou er geen heel schema van kunnen maken enzo. Maar kan ik daarnu nog mee beginnen dan? Aangezien ik al in de 7e week zit?

4. Voila

Voila Niet meer actief

2 jaar geleden was ik al eens gestopt met de pil. Erg onregelmatige cycli van tussen de 34 en 40, 10 maanden lang.
    Na een tijd weer begonnen met de pil en afgelopen januari weer gestopt met de pil, Opeens ben ik nu regelmatig 33 dagen al 3x gelijk vanaf de eerste maand. maar wat niet is kan nog komen.. Je lichaam moet echt even resetten na de pil. Elke keer kan dus weer anders zijn.

5. Sarahhhh

Okeej bedankt maar ik lees op andere forums mensen die reageren van 30 dagen ongeveer of zelfs 28 maar ik zit al op dag 42 terwijl ik de pil helemaal niet zo lang geslikt heb. 3,5 jaar ongeveer

6. mom2be88

mom2be88 Bekend lid

Mar 14, 2016
    652
    165
    43
    Heb je een regelmatige cyclus gehad voor je met de pil begon? En was hij toen normaal qua lengte? mijn eerste maand na het stoppen was 33 dagen... maarja inmiddels varieert het echt enorm. (tussen de 30 en 60) maar dat van mij is wel extreem.

Je lichaam kan er echt een half jaar over doen voordat het weer helemaal normaal is. Dus schrik niet van je lange cyclus nu. Dat kan gewoon weer normaal worden als dat voor je pilgebruik ook zo was.

7. Sarahhhh

Voor me pilgebruik was het redelijk normaal ja iets van 29 dagem

8. Sarahhhh

Maar bedankt :)

9. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

Feb 23, 2015
    3,654
    918
    113
    Ik had na het stoppen een cyclus van 25 dagen en daarna iets langer maar wel regelmatig

10. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

Dec 8, 2014
    4,816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Mijn eerste cyclus na de pil duurde ook 41 dagen, nadien meteen regelmatig naar 30 dagen. Een eisprong zal je wel hebben, maar later dan gemiddeld natuurlijk!
    Na het stoppen met de pil kan het wel tot een jaar duren vooraleer alles weer op orde is, laar dat komt wel hoor! Je hoeft je nog geen zorgen te maken, al begrijp ik zeker wel dat het lang duurt!

11. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

Sep 11, 2011
    2,185
    823
    113
    Zie handtekening...

12. Sarahhhh

Ik hoop dat het voor mij ook snel komt!! Of dat ik zwanger raak natuurlijk, maar die kans schat ik niet zo groot hahah

13. joia

joia Lid

Jan 24, 2016
    8
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hier toevallig vandaag na 63 dagen ;) ben benieuwd hoe de volgende cyclus eruit gaat zien.

14. Purplegirl89

Purplegirl89 Actief lid

Feb 29, 2016
    148
    0
    0
    NULL
    NULL
    33 dagen daarna 32, 31 en vorige maand 29 ben al een jaar gestopt

15. Sarahhhh

Wow 63 dagen:0 kan t ook aan t merk van de pil liggen? Ik jat yasmin als ik het goed heb

16. Braam0

Braam0 Fanatiek lid

Sep 23, 2015
    1,104
    1
    38
    35, 2e 41..

17. Friesje203

Friesje203 Fanatiek lid

Dec 31, 2014
    1,142
    844
    113
    Mijn eerste cyclus duurde heeeeel lang. Alleen nu de diagnose PCOS gehad dus slechte vergelijking. Maar volgens de huisarts mag het de eerste cyclus rustig 3-4 maanden duren.
    Nog even afwachten denk ik.
    Succes!

18. Steph80

Steph80 Bekend lid

Apr 26, 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Toen we voor de eerste gingen duurde het 10 weken voor ik voor het eerst ongesteld werd, nu meteen zwanger :)

19. tijgetje 85

Oct 31, 2012
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Ik ben nu na anderhalf jaar weer gestopt met de pil voor en tweede kindje, Omdat ik vorige keer zo'n onregelmatige cyclus had tussen de 30 en 50 dagen was ik gaan temperaturen dit was echt heel fijn dan wist ik wat ik aan toe was en wanneer mijn eisprong was.

Nu ben ik dus weer gaan temperaturen van het begin alleen een ontzettend lange cyclus heb op dag 90 mijn eisprong gehad dus hopelijk binnen nu en een week ongesteld.

Maar ik geloof dat het de volgende rondes weer goed komt het duurde de eerste keer namelijk ook zo'n 3 a 4 maanden voordat het goed was.

Groetjes

20. Sarahhhh

Maar kan iemand me uitleggen hoe dat temperaturen werrkt?? En kan ik daar nu nog mee beginnen want zit al op dag 43? Want dat zou bandig zijn als ik kon zien wanneer ik mn eisprong zou hebben

Share This Page