Duphaston, Clomid & Pregnyl + zwangerschap mogelijk?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Jolien1991, 24 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jolien1991

Jolien1991 Fanatiek lid

20 jul 2019
    1.860
    1.963
    113
    Vrouw
    Hallo allemaal!

Ik ben Jolien, 27 jaar en reeds een jaartje met mijn echtgenoot aan het proberen om zwanger te worden.
    Omdat ik er (behalve met hem dan) met niemand echt kan over praten, zou ik graag hier eens m'n hart luchten... Ik dacht, misschien kunnen zij mij verder raad geven.

In januari 2019 ben ik gestopt met de pil, heb toen 6 maanden mijn regels niet gehad. In die periode heel vaak bloedafnames en gynaecologische onderzoeken gehad (ja, heb het bijgehouden), wel 14 keer...

In april ben ik gestart met Clomid. Maar follikels groeiden niet voldoende; mei terug Clomid, dubbele dosis.
    Ondertussen nog steeds geen menstruatie. Heb toen wel een eisprong gehad, maar helaas geen succes.

In juni echo van m'n baarmoeder gehad. Daar hebben ze gezien dat m'n baarmoederslijmvlies te dik was en dus niet werd afgebroken. Toen ben ik gestart met Duphaston om m'n menstruatie op te wekken. Eens m'n follikels groot genoeg waren, kreeg ik een inspuiting Pregnyl 5000. We hebben rond die periode goed 'geklust' zeg maar.

Eergisteren deed ik een zwangerschapstest (beetje vroeg maar goed), ik zag een heel licht streepje. De vraag is, is dit nog van de Pregnyl of niet? (12 dagen na Pregnyl en 4 dagen voor NOD getest). Heb toen ook een beetje bruine afscheiding gehad... Diezelfde dag ook eens bloed laten afnemen, 's anderendaags telefoon gekregen, niks te zien. Huisarts zei wel dat dit nog niet betekent dat ik zéker niet zwanger zou kunnen zijn (ik wist van tevoren dat ik er nogal vroeg mee ben)...

Gisteren nog steeds wat bruine afscheiding, en vandaag bijna gedaan. Maar het rare van die afscheiding is dat ik pas op 26 juli m'n menstruatie verwacht...

Nu wil ik graag even jullie (ongezouten!) mening, je mag zeggen waar het op staat volgens jullie.
    Komt die bruine afscheiding misschien door de Clomid? Of is dit al te lang geleden? Zou dit misschien een vroege miskraam kunnen zijn? Of is het toch nog ergens mogelijk dat dit om een innestelingsbloeding gaat?

Alvast heel erg bedankt!
    Jolien

2. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Het lijkt mij geen vroege miskraam, je zit nog voor je nod!
    Wat het wel is durf ik niet te zeggen, ga voor je duimen dat het een innestelingsbloeding is en dat je over een paar dagen een mooie test heb!

3. Jeansflower

Jeansflower Fanatiek lid

6 jan 2013
    4.668
    2.106
    113
    Vrouw
    Als er geen verhoogd hcg in je bloed was, was je toen in elk geval nog niet zwanger/ nog te kort om waar te nemen. Maar een lichte streep op de test zou uit bloed onderzoek dan ook >5 moeten zijn.
    Ik hoop voor je dat t innestelling is dit bruine bloedverlies en geen voorbode voor menstruatie.

4. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.664
    27.309
    113
    Vrouw
    Was voor mij altijd een teken dat het niet gelukt was. Als je progestron daalt kun je bruinverlies krijgt. Dus het kan ook een normale voorbode zijn dat het niet gelukt is, veel vrouwen hebben kort voor hun verwachte menstruatie bruinverlies.

Een licht streepje kan zeker van pregnyl nog zijn, niet iedereen breekt het even snel af.

Afwachten is het enige dat je kan doen

5. Nieuwsgierigbijtje

Nieuwsgierigbijtje Fanatiek lid

12 mei 2018
    1.854
    1.176
    113
    Vrouw
    Ik had bruin verlies bij zwangerschap en bij voorbode menstruatie.

Beste is nu te testen naar oploop

Spannend en heel veel succes!

6. Sniekie

Sniekie Bekend lid

1 aug 2012
    832
    412
    63
    Het streepje kan zeker nog van de pregnyl zijn. Een vroege miskraam kan je het sowieso niet noemen aangezien je nog ruim voor je nod zit en de bloedtest niks aangaf.

Hopelijk krijg je snel een streepje van eigen hcg

7. Jolien1991

Jolien1991 Fanatiek lid

20 jul 2019
    1.860
    1.963
    113
    Vrouw
    Ik heb zonet nog eens een testje gedaan en deze was negatief. Denken jullie dat het mogelijk is dat de Pregnyl nu uit m'n bloed is, maar dat er gewoon nog niets te zien is, 2 dagen voor mijn NOD? Of zou ik nu zeker al positief getest moeten hebben moest er een zwangerschap zijn?

8. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.664
    27.309
    113
    Vrouw
    Je kan beter in de ochtend testen. Als die morgenochtend wit is, dan zou ik mij instellen op menstruatie.

Als de test morgen heel licht is, kan het alsnog pregnyl zijn. Als je zwanger bent zou je nu wel oploop moeten zien.

9. Jolien1991

Jolien1991 Fanatiek lid

20 jul 2019
    1.860
    1.963
    113
    Vrouw
    Ok, ik zal je raad opvolgen. :thumup: En proberen me alvast voor te bereiden op menstruatie ipv krampachtig te hopen... :$

10. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.664
    27.309
    113
    Vrouw
    Hopen is altijd goed :) fijn dat je weer wat hoop hebt juist!

Vond het op een bepaald punt lastig dat ik er automatisch maar vanuit ging elke maand dat het toch niet gelukt was en dat ik de test deed ter bevestiging ervan. Was ook geschrokken dat bij deze zwangerschap de testen bleven oplopen, ik had een week na de eisprong nog een shot Pregnyl gekregen dus met testen wist ik dat pregnyl er sowieso nog in zat. Heb zelfs bloed laten prikken op eigen verzoek bij de gyn omdat ik de testen niet helemaal wou geloven

11. Jolien1991

Jolien1991 Fanatiek lid

20 jul 2019
    1.860
    1.963
    113
    Vrouw
    Dat begrijp ik niet zo goed. Pregnyl is toch om je eisprong op te wekken? En je had je eisprong al gehad zeg je? Jeetje, ik denk dat ik nog véél moet leren... :p

12. SD90

SD90 Fanatiek lid

3 nov 2017
    2.292
    2.489
    113
    Vrouw
    In de luteale fase boost pregnyl je eigen progesteronaanmaak. Wordt soms als vervanging voor utrogestan oid gebruikt. Ik moest na een terugplaatsing zelfs nog 3 keer pregnyl spuiten. Blijkbaar heeft het dus meer dan 1 toepassing :roflmao:

13. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.664
    27.309
    113
    Vrouw
    Dit idd, houdt het gele lichaam in stand. Ik kreeg 1*5000 een week na de eisprong.

14. Jolien1991

Jolien1991 Fanatiek lid

20 jul 2019
    1.860
    1.963
    113
    Vrouw
    Ohzo... ik leer bij. :p Bedankt voor de uitleg!

15. Jolien1991

Jolien1991 Fanatiek lid

20 jul 2019
    1.860
    1.963
    113
    Vrouw
    Zou het dan kunnen dat ik tot op vandaag nog negatief test en pas vanaf de NOD bv. nog positief kan testen?? Ik hoop niet te veel (want dan krijg ik teveel teleurstelling :D), maar wil er wel rekening mee houden als dit alsnog mogelijk is... je hoort het, zeer weinig (lees: géén) ervaring hier.:roflmao:

In ieder geval, ik zal zien wat de komende dagen brengt. Probeer me er rustig onder te houden en er niet te veel aan te denken, maar dat is niet gemakkelijk!

16. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.993
    15.614
    113
    Nabij Utrecht
    Je verhaallijn klopt niet qua data.
    In jan '19 gestopt, toen 6 mnd geen ongi gehad (dustl tot juni) en in april (4e maand) met clomid begonnen?
    Daarbij nu al een jaar bezig (terwijl we in de 7e maand vh jaar zitten).
    Maar dat ff terzijde.

Welke datum heb je de pregnyl gezet en hoe laat is die gezet?

17. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.264
    6.159
    113
    Ik denk dat ze 2018 bedoeld, dan 6 maanden verder ivm geen cyclus is juli ‘18 en vanaf dan een jaar bezig.:)

TS: Heb je vandaag nog/al getest?

18. Jolien1991

Jolien1991 Fanatiek lid

20 jul 2019
    1.860
    1.963
    113
    Vrouw
    Klopt wat Eppo82 zegt. Misschien wat verwarrend uitgelegd, maar zo zit het inderdaad. ;) Bij de beschrijvingen van Clomid ed, had ik nog steeds geen menstruatie.

Pregnylspuit is gezet op 10 juli rond 20u.
    Vandaag niet meer getest, ik wacht nu nog af tot morgenochtend (NOD).

19. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.993
    15.614
    113
    Nabij Utrecht
    Aaah okay, dat verklaart wel het eea :)

Dan was je eisprong op 12 juli om 8 uur in de ochtend.
    Dat maakt dat je vandaag op 13 dpo zit.
    Mocht je zwanger zijn had dat al wel op een test zichtbaar moeten zijn ben ik bang.

20. Jolien1991

Jolien1991 Fanatiek lid

20 jul 2019
    1.860
    1.963
    113
    Vrouw
    Jep, daar ben ik dus ook bang voor. Vraag me wel nog steeds af wat die bruine afscheiding te betekenen had. o_O

Deel Deze Pagina