Wanneer aan een hoofdkussen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door diddi, 27 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. diddi

diddi Bekend lid

1 jan 2010
    590
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een vraagje.
    Vanaf wanneer krijgt je kindje een kussen in bed.
    Onze dochter slaapt nu bijna een jaar in een groot bed met dekbed.
    In de weekenden mag ze bij ons nog even in bed en dan wilt ze altijd op een kussen liggen.
    Nu denken wij eraan om een kussen in haar bed te nemen.

Waar kan ik een kussen voor kinderen halen?
    Ze slaapt veel op haar buik, kan dat dan geen kwaad?
    Haar dekbed gaat goed, en dat vindt ze heerlijk liggen.

Bedankt voor jullie antwoorden!

2. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Mijn dochter slaapt ook vnl op haar buik.

Sinds haar verjaardag slaapt ze in een groot bed. Ik had daarbij ook een heel plat kussentje gelegd, maar vond het er toch niet zo prettig uitzien. Ze heeft m er zelf ook een paar keer uitgegooid, dus nu heb ik m gewoon weer weg gelegd.

Bij ons in bed wil ze ook wel op een kussen liggen, maar dan is ze wakker en ligt meestal op haar rug.

Hier voorlopig dus nog geen kussen.

3. diddi

diddi Bekend lid

1 jan 2010
    590
    0
    0
    NULL
    NULL
    Arevinol, bedankt voor je antwoord,
    Hier inderdaad ook wakker als ze erop ligt.

Kan mij voorstellen dat je het er niet prettig uit vond zien. Je dochter gaf het zelf dus goed aan door het kussen er weer uit te gooien. Weet je meteen dat ze het nog niet wil!

4. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    mijn dochter van bijna 3 heeft sinds een paar maandjes een hoofdkussen. We hadden van die sierkussens en opeens gebruikte ze die steeds als hoofdkussen. Dus toen maar 1 gekocht voor dr. Ze is trouwens een rug/zij ligger.

5. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    onze dochter is ook een buikslaper, maar had wel direct toen ze in het grote bed ging een kussen.
    wij hebben bij de leenbakker een kussen en dekbed speciaal voor kinderen gekocht (deze zijn dun)

6. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    Toen mijn dochter net in een groot bed lag, en toen ook een dekbed kreeg, zag ik bij de wibra een heel plat, slap kussen liggen voor 5 euro. Hij mocht ook nog eens op 60 graden gewassen worden, ideaal dus. Die heeft ze er nu bij. Ze slaapt veel op haar buik, maar ligt er 9 van de 10 keer wel op!Ik geloof dat ze het wel fijn vind liggen! (wil in ons bed ook altijd op kussen inderdaad..)

7. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier een kussen gaan gebruiken toen ze telkens op haar knuffelkonijn ging liggen met haar hoofd. Dan had ik liever een plat kinderkussentje ipv een dik konijn. ;) Ze heeft hem toen even gebruikt, toen weer een tijdje niet en nu wilde ze hem vorige week weer in bed hebben dus slaapt ze er weer mee.
    Ik heb er eentje gehaald bij de Ikea.

8. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Robyn ging steeds op een knuffel liggen, toen hebben we een klein (zo'n vierkant) kussentje voor haar gekocht. Na een paar weken hebben we een gewoon kussen op haar bed neergelegd (we hadden er nog 1 over). Soms ligt ze er wel op, soms niet. Soms op beide kussens tegelijk. Ze slaapt op haar buik of zij.

9. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Finn heeft sinds 4 maanden een hoofdkussen, niet z'on dikke, maar hij vind het wel fijn om op te liggen...

10. Poppe

Poppe Bekend lid

3 dec 2009
    504
    0
    0
    Rotterdam
    Wij hebben deze van de IKEA als 'starters'kussentje. Is echt megadun, maar toch net een kussentje om langzaam te wennen.

LEN Kussen voor babybed - IKEA

11. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Hier een kussen op de markt gekocht voor hem waar ik zelf de vulling kan bijstellen.
    De kussen zelf is even breed als zijn bedje (hij kruip graag met hoofd onder kussens en vind ik eng)
    OOk een buikslaper heeft hij er genoeg van gooi hij hem zelf uit bed.

12. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    hier idem. D pakte een sierkussen en dat is nu zijn slaapkussentje :p is een plat en beetje langwerpig kussentje. ene keer wilt ie m wel, andere keer niet. hij gooit m vanzelf aan de kant of hij vraagt erop als hij niet op zn kamer ligt (zeult er nog wel eens mee naar ons bed om er lekker bij te komen liggen)

13. diddi

diddi Bekend lid

1 jan 2010
    590
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor al jullie reactie.

Poppe , bedankt voor de link.

Fijn om te lezen dat het met zoveel buikslapers gewoon goed gaat.

Ik lees dat er meerdere kindjes zijn die op knuffels gaan slapen, nu moet ik zeggen dat mijn dochter ook steeds meer de hoek van de knuffel in duikt en er dan op legt met haar hoofd! Misschien toch een teken.

Het lijkt mij gewoon een eng idee dat ze onder het kussen kan komen. Helemaal omdat ze een gewoon tienerbed heeft en die dus aardig breed is!

Maar als ik het zo lees gaat dat wel goed komen, net als dat het met het dekbed ook goed gaat.

Inderdaad wel goed om met een dun beginnerskussen, speciaal voor kinderen, te beginnen. Vandaar dat ik de link van de ikea erg prettig vind!

Deel Deze Pagina