baby ontroostbaar

Discussion in 'Baby en dreumes' started by tjoebie, Mar 19, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tjoebie

tjoebie Actief lid

Jan 1, 2009
    215
    1
    0
    Rotterdam
    Hallo dames,

Ben een beetje ten einde raad.
    Ik geef bv aan mijn dochtertje van 1 maand. Ze groeit goed en ze drinkt veel. Maar ze is de laatste tijd meer wakker en dan huilt ze vaak en is ze ontroostbaar en wil ze drinken, met het vervolg dat ze alles eruitgooit en in bed ook nog melk eruit gooit. Het enige waar ze stil van wordt is de borst, kan toch niet heel de dag met mijn borst zitten.
    herkennen jullie dit?
    Iemand tips.
    zelfs optillen werkt niet

speen wel op zich, maar wil haar hier niet aan wennen.

Groetjes

2. 078mama

078mama Niet meer actief

Zit ze niet in de 5 weken sprong? Dat was hier ook zo gezellig! Ik weet niet hoelang dit al is maar zo'n sprong kan zeker een week duren.

Anders toch maar even naar de huisarts of osteopaat. Misschien heeft ze wel last van krampjes ofzo. Een osteopaat kan je daar goed bij helpen.

3. miranda22

miranda22 Bekend lid

Jul 5, 2007
    771
    0
    0
    mama
    heerhugowaard
    in het ziekenhuis hadden ze toen voor ons de boven kant van een fles en dan een slabbetje opgerold en in en dan vast plakken. dat werkte hier heel goed

4. Heart

Heart Fanatiek lid

Jan 28, 2008
    1,572
    0
    0
    Limburg
    Pink proberen als je niet wil dat ze went aan een speentje, ze heeft denk ik zuigbehoefte, maar geen honger als ze alles eruit gooit denk ik..uitproberen maar!

5. Siameesje

Siameesje Nieuw lid

Aug 18, 2008
    2
    0
    0
    Het zou kunnen dat je dochtertje last heeft van Reflux. Reflux bij baby's betekent het teruggeven van voeding of spugen.
    Ga eens langs bij de huisarts. Als die niks kan vinden dan zou je langs kunnen gaan bij een osteopaat. Mijn zoontje van 9 weken was ook heel erg prikkelbaar en bleek een beknelde nekwervel te hebben door een te snelle bevalling. Elke keer als ik hem neerlegde, begon hij te huilen. Als hij aan de borst lag te drinken dan begon hij op een gegeven moment ook te huilen en kronkelde hij zijn lijfje helemaal.
    Ik ben toen bij een osteopaat geweest en na 2 behandelingen had ik een heel ander kind.
    Een osteopaat behandelt ook baby's met reflux. Vaak wordt het vergoed door je zorgverzekeraar (als je aanvullend verzekerd bent).

Waarom zou je haar geen speentje willen geven? Mijn zoontje wil geen speen, terwijl het soms troost kan bieden aan zo'n kleintje.
    Veel succes ermee, ik zou er wel wat mee doen want je dochtertje huilt niet voor niks....

6. Liza84

Liza84 Actief lid

Aug 19, 2007
    101
    0
    0
    Student
    Ja, ik moest ook aan krampjes denken. En boert ze goed? In de eerste acht weken wilde mijn kindje alsmaar bij me zijn. Jouw kindje is ook nog zo klein, lekker bij je nemen. En wat voeding betreft: huisarts of overleg met wijkverpleegkundige/cb is altijd goed. Gewoon doen, hoor! Het kan zijn dat ze toch niet genoeg binnenkrijgt.

Sterkte en succes!

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hi Tjoebie,

Ik zou wel even met je kindje naar een dokter gaan, het klinkt alsof ze ergens last van heeft en daarom graag wil drinken (troost en lekker). Niet denken dat het erbij hoort. Als jij denkt dat er wat mis is, dan kan dat heel goed. Laat het uitzoeken!

8. tjoebie

tjoebie Actief lid

Jan 1, 2009
    215
    1
    0
    Rotterdam
    Bedankt voor jullie snelle reacties.
    Heb haar net toch maar een speentje gegeven en daar werd ze stil van nu slaapt ze gelukkig.
    Ik denk dat het dan toch zuigbehoefte is want als ik de speen geef is ze direct stil net als bij de borst. Heb zelf niet het idee dat ze last van haar maagje heeft of pijn heeft.
    Wil liever geen speen geven om haar er niet aan te laten wennen dat ze niet meer zonder kan.

Maar ik kijk het nog even aan!

Groetjes

9. Frieda

Frieda Bekend lid

Feb 24, 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Ik snap het van die speen hoor Tjoebie.
    Ik wilde daar ook liever niet aan, want ik vind het ook een vreselijk gezicht. Maar voor Noƫlle bleek het ook de enige oplossing om troost te bieden. Ze begint nu dus ook echt zo'n 'spenenkind', zoals ik dat altijd noem, te worden, maar als je meissie veel huilt ben je op den duur wel blij met zo'n speen.

Ik hoop echter nog steeds dat ze toch leert op haar duimpje te zuigen (het lukt haar nu wel om die in haar mond te houden, maar dan kauwt ze er tot nu toe eigenlijk alleen maar op), want dan zijn we er vanaf om steeds die speen er weer in te doen als ze huilend wakker wordt.

Maar goed over het algemeen slaapt ze wel weer door als we haar de speen weer in haar mondje stoppen en anders is inderdaad vaak de enigste oplossing om een voeding te geven en daar wil je op den duur ook wel graag wat regel in krijgen. Dus uiteindelijk heeft de speen ook wel weer een goede functie en houd ik ook maar in gedachten dat het wel weer preventief tegen wiegedood werkt, vanwege de kalmerende werking.

Dus kijk het toch maar een tijdje aan wat betreft een speen, want er zijn ook genoeg kinderen die er, na verloop van tijd, toch niet zo veel behoefte meer aan hebben of overstappen op een duimpje.

;) Frieda

10. Roze78

Roze78 Actief lid

Jul 5, 2006
    352
    0
    0
    Klinkt idd als zuigbehoefte. De borst werkt goed voor de zuigbehoefte, maar als ze eigenlijk geen honger heeft raakt haar maagje te vol waardoor ze gaat spugen. De ene baby heeft gewoon meer zuigbehoefte dan de andere denk ik. Ik wilde ook niet aan een speentje, maar heb het toch maar gedaan. En dat scheelde enorm! Ze had er gewoon echt behoefte aan. En het afwennen gaat op zich ook wel hoor. Ze krijgt hem nu alleen nog in bed en dan valt hij ook altijd wel uit als ze slaapt. Hij is nu dus echt alleen voor het in slaap vallen.
    Vrienden van ons zijn vreselijk tegen een speen, en vinden het ook belachelijk als mensen hun kind een speen geven (wij ook dus), maar hun zoontje heeft dan ook nooit echt gehuild en was gewoon heel makkelijk. Tja, als je een makkelijk kind hebt heb je ook makkelijk praten denk ik. En principes daar moet je je soms gewoon overheen zetten als de situatie daar naar is. Je wilt niet weten hoeveel principes ik al overboord heb gezet...;)

Heb je trouwens haar mondje al geinspecteerd op spruw? Dat zou ook wel eens een reden kunnen zijn om ineens meer te gaan drinken, het zuigen verzacht namelijk.

Als dit allemaal niet beter wordt zou je ook nog eens kunnen denken aan (verborgen) reflux. Onze meid had dat. Dronk idd ook veel meer om de pijn van het maagzuur te verzachten, huilde uren achtereen en was ook ontroostbaar. Ze spuugde niet, dus hadden we het pas laat door, maar achteraf hoorden we dus wel steeds slokjes omhoog komen, had ze veel de hik enzo. Voor meer info zou je even kunnen googlen.

Succes!

Share This Page