hallo sinds een paar weken maar de laatste week veel meer heb ik last van een ontzettende harde buik alsof hij/zij eruitkanpt ik dacht dat je dit meestal rond 30 weken voelde maar ik heb er nu nog last van ik sta echt op knappen soms vooral na t eten terwijl ik minder eet als mjn vriend het doet geen pijn maar echt een fijn gevoel is het ook niet,hij zij is volgens de vk wel al ingedaald!! Je kunt overigens ook niet zien dat ik al 37 wk zwanger ben eerder 30 wk. maar dat verschilt p.p. heb ik gelezen Weten jullie waarom ik nu ineens zo'n harde buik heb soms is het wel 3 uur achterelkaar dat ik op knappen sta!!
hoi, je baarmoeder is een grote spier en als de bevalling nadert gaat ie steeds vaker oefenen in samentrekken. Dit worden voorweeën of oefenweeën genoemd. Dit kan geen kwaad. Het is alleen vervelend. Doe rustig aan. Als je er veel last van hebt kan een warme douche of een warm bad helpen om weer te ontspannen. Of een warme kruik bij je buik. Probeer vaker kleine beetjes te eten in plaats van drie keer op een dag veel. Mirjam