Hey Krijg vandaag een brief van mijn werk binnen over het halen van een griepspuit. Ik haal hem elk jaar maar omdat wij nu proberen om zwanger te worden weet ik het niet of dat het wel of niet kan gaan halen. Kan iemand mij daar mee helpen
Hoi, Even de huisarts bellen, die kunnen je dat precies uitleggen. Toen ik zwanger was heerste net de uitbraak van de Mexicaanse Griep. En daar kreeg ik een oproep voor. Nu is dat wel even wat anders natuurlijk want ik was al zwanger. Succes met zwanger worden, dat het snel raak mag zijn. xx
Hoi Esther Bedankt voor je reactie. Zal ik maandag ff de huisarts bellen en dan weet ik het ook zeker. Jij ook veel succes met zwanger worden. Groetjes Chantal
ik heb toen ik zwanger was een griepspuit moeten halen van de gyn . dus ik denk dat dat met zwanger willen worden ook zo is hoor
Volgens mij wordt het afgeraden in de eerste 3 maanden van de zwangerschap. Dus ik heb em niet gehaald toen ik zwanger probeerde te worden.
Hey meid, Bij mij werd ook de griepspuit afgeraden als je zwanger wilde worden of in de eerste 3 maanden van de zwangerschap..... Heb je ondertussen wel de huisarts erover gebeld? knuf
Minniemouse25 heeft inderdaad gelijk. Ik werk in een ziekenhuis en wij mogen dus ook de griepprik halen, maar in geval van zwangerschap (eerste 13 weken) of een geplande zwangerschap binnen 3 maanden mag je geen griepprik hebben.
Hallo Meiden Ik heb mijn huisarts hier over gebeld om te toch zeker te weten. Ze hebben tegen mij gezegd dat ik als in ongi ben en de week erna mag ik hem wel laten zetten als ik nog niet zwanger ben. Maar omdat ik niet weet wanneer ze bij ons op het werk de spuiten komen zetten heb ik besloten om hem dit jaar maar een keertje over te slaan.
Vreemd. Mijn HA zei net dat ik hem gewoon mag hebben. Zo zie je maar weer dat iedereen er anders over denkt. @calja: je moet doen wat jou het beste lijkt. XXX
Ik werk in de zorg. Werk met kwetsbare oudere mensen. Zelf heb ik astmatische bronchitis. Mijn is verteld dat ik hem het beste wel kan halen, juist omdat ik gevoelig ben voor infectie's op de longen en als ik net voor of tijdens de zwangerschap iets aan mijn longen zou krijgen dit over te dragen is op het ongeboren kind. Mijn moeder heeft bij mij een luchtweg infectie gehad en bij mijn zusje een longontsteking en beide kampen we met Luchtweg/long problemen. Dus denk dat iedere arts het per persoon anders beoordeeld.