Hallo, Ik heb een vraagje: Wij zijn een lesbisch stel met een eigen donor. Afgelopen maand hebben we besloten om mij zwanger te laten worden, dit heeft een reden: Ik ben al eens eerder zwanger geweest en na 8 weken ben ik erachter gekomen dat ik een bbz had, moest met spoed geopereerd worden en daarbij is mijn linker eileider eruit gehaald. Ik bloedde ook veel al vanaf week 4 en dacht eerst dat dit mijn menstruatie was en daarna dachten de artsen dat ik een spontane miskraam kreeg. Ik was verder niet misselijk maar mijn borsten waren heel gevoelig en de melkklieren waren goed te voelen.Dit was in 2005. In 2006 had ik een grote kieste op mijn linker eierstok vergroeid en dus moest mijn eierstok er ook uitgehaald worden. In 2010 had ik een poliep in mijn baarmoeder, weer geopereerd. Naja al met al best een gedoe en ik ben nog maar 27. Nu willen we graag zwanger worden, mijn rechter eileider en eierstok is zover ik weet helemaal goed en intact. Ik ben nu al 5 jaar niet meer aan de pil, dus hoeft niet te ontpillen. Op 25 november 2011 hebben we geinsemineerd, dit omdat ik altijd mijn ovulatie voel en dus hebben we gelijk geinsemineerd. Sinds dat we hebben geinsemineerd ben ik misselijk en 26,27,28 zeurderige pijn in de onderbuik links en rechts. Op 27 november wederom geinsemineerd. Sinds 28 november gevoelige borsten en nog steeds tot op de dag van vandaag met vlagen misselijk en zeurderige buik. Plopjes in buik Moe, weinig eten maar wel trek. Ik bloed niet. Gezien mijn medische achtergrond ben ik zo ontzettend bang dat het weer mis gaat, kunnen deze symptomen horen bij een eventuele gewone goede zwangerschap? Omdat het zo vroeg is voor al deze klachten, kan dat? Heeft u misschien Tips of advies? Als dit bij een eventuele normale zwangerschap hoort hoef ik me niet zo druk te maken. En wacht ik het gewoon af. Hoop dat u mij kunt helpen met deze vraag. BVD. Groeten Nicole
Hallo, Deze klachten/symptomen komen (nog) niet van een zwangerschap. Is er sprake van een zwangerschap zitten jullie nu in de fase van delingen. Hierbij is er nog geen sprake van HCG, dit hormoon veroorzaakt de meeste klachten. Het kan zijn dat doordat je er bewust meebezig bent je lichaam je zwangerschapsklachten geeft, dat noemen we ook wel schijnzwanger. Na ongeveer 7-10 dagen vind de innesteling plaats. Dus de buikpijn is niet van een evt. BBZ, want buikpijn bij een BBZ treed later op. Jullie moeten echt nog even geduld hebben. Over 9 dagen kunnen jullie testen, als je niet ongesteld bent geworden. Succes. Groetjes Ineke