Heb nu al een week of 2 's avonds en 's nachts regelmatig voorweeen. Normaal gesproken komen ze om de 7 minuten en zijn ze pijnlijker dan de harde buiken (die ik al vanaf de 17 weken heb), maar goed te doen. Meestal zit de pijn redelijk hoog in de baarmoeder en voel ik het niet onderin of in mijn rug. Tot vannacht... Heb echt de hele nacht wakker gelegen van de pijnlijke voorweeen, die zonder enige regelmaat kwamen. Net toen ik rond vijf uur wilde gaan bellen (had nml ook het idee dat ze steeds pijnlijker werden) zwakten ze af. Vanmorgen had ik behoorlijk wat lichtrozige afscheiding (slijmprop?) en voel regelmatig wat kleine krampjes onderin. De kleine vindt het allemaal wel leuk geloof ik en is druk aan het bewegen (vannacht ook). Hoop zo dat dit niet nog 4 weken gaat duren, maar de kleine zich een dezer dagen aankondigd.
hey meis, oo dat voorweeen kan ik me nog heel goed herinneren en ik had ze precies zoals jij dat nu hebt. ze kwamen en gingen 4 dagen lang! ik werd er gek van toen uiteindelijk de vk gebeld en mocht op controle komen, wat bleek..4 cm ontsluiting. (ik was toen 38 weken) toen heeft ze mij getoucheerd en binnen 2 uur zat ik op de 6 cm en mocht ik naar het ziekenhuis. waarom toch niet even je vk bellen?
ps ik snap dat je die voorweeen meer dan beu bent echt waar want ik werd er schijtziek van maar meid, ik hoop dat ze even wegblijven en dat je baby nog blijft zitten want 36 weken is best vroeg he
Morgen zit ik op 37 weken en de kleine (ahum) in mijn buik is aardig aan de maat, dus van mij mag hij wel komen. Daarnaast heb ik zelf het vermoeden 5 dagen langer zwanger te zijn (innestelingsbloeding gehad en kleine liep vanaf 13 weken al een week voor). Ik loop helaas bij de gyn en die zijn wat minder makkelijk. Ach, we houden gewoon nog even vol, ik hoop alleen wel dat het voorwerk niet helemaal voor niets is en ik straks al wel met wat ontsluiting de bevalling in ga. Het is ook niet zozeer de pijn en het niet slapen waar ik moeite mee heb (al is dat natuurlijk wel vervelend), maar het elke keer mezelf afvragen of het nu echt begonnen is of dat het nog voorwerk is.
Herkenbaar! Heb sinds ca. n week soms buikpijn. Geen kramp maar een zeurende menstruatiepijn laag in de buik, die soms flink pijnlijk is en me s nachts wakker houdt. Ik hoop dat het al voor wat ontsluiting zorgt want het is niet echt aangenaam!
Hier rommelt het ook enorm. Ik ben vorige week woensdag npog getoucheerd, bleek dat de bmm verweekt was en er 1 com ontsluiting was. Dat is dus 1,5 week geleden. T rommelt nog steeds. En nog geen weeen ed... Helaas!! TS hier ook een groot kindje. Omdat dat steeds gezegd werd was ik het heilig van overtuigd dat ik wel wat eerder zou bevallen. Ik heb t er mentaal best moeilijk mee, met het wachten, omdat mijn verwachtingspatroon gewoon heel anders lag. Dus hou er rekening mee dat je ook nog wel eens over tijd kan gaan. Dan zit je nog tussen de 3 en 5 weken te wachten.... Een groot kindje is geen vroege bevalling!
hier ook lichtjes gerommel.. het gevoel van ongesteld zijn en veel en vaker harde buiken.. en af en toe als ik te snel opsta echt onderin een pijnlijk gevoel..niet ondraaglijk maar wel aanwezig.. maar het wachten, het onbekende maakt het lastig.. ik weet dat de bevalling pijn zal doen, maar de hoe en de wat zal toch echt een verrassing worden denk ik..
Hier is iiddels het gerommel wat minder geworden. Ik denk dankzij de kleine die weer over dwars is gaan liggen ... @Ludora; ik verwacht ook niet dat hij al heel snel gaat komen, maar de 42 weken ga ik iig niet halen. Heb aangegeven dat ik met 41 weken ingeleid wil worden en dit was geen probleem. Helaas zal echter de kleine wanneer hij dwars of in stuit blijft liggen er niet vanzelf uitkomen en zal ik hoogstwaarschijnlijk met 39 weken een keizersnede krijgen. Ik hoop zo dat de kleine nog uit zichzelf draait. Een draaipoging ga ik waarschijnlijk niet laten doen. Heb gisteren op de echo duidelijk kunnen zien dat de navelstreng voor de baarmoedermond ligt en heb er geen goed gevoel bij. Dinsdag hebben we een second opinion (eigen team gyns willen met 39 w een draaipoging doen en als deze lukt meteen inleiden en als dit niet lukt na 40 w keizersnede), maar heb mijn vraagtekens erbij of dit wel voor mijn kindje en mij het beste is ivm groot kindje (p97), placenta aan de voorwand en hoge bloeddruk. Ben nu echter als de dood dat mijn vliezen breken of dat ik weeën krijg, zou op dit moment nml een spoedkeizersnede betekenen...
Oh, die 39w worden overigens aangehouden in het zkh waar ik de second opinion krijg, vandaar. En mocht het een geplande ks worden dan wil ik die daar krijgen (staat beter aangeschreven en kindje mag bij moeder op ok blijven en meteen huid op huid contact, net als bij normale bevalling).
jeetje spannend zeg ster, en hoe groot is de kans dat de kleine wel weer uitzich zelf goed kan gaan liggen? of zit dat er echt niet in? en als het niet goed voelt om een draaipoging te laten doen, dan is het misschien goed om naar je gevoel te luisteren.. begrijp dat ht lastig is en nouja ik ga voor je duimen dat het uiteindelijk toch loopt zoals je graag zou willen hier ondertussen sinds een half uurtje terug inene een soort krampachtige pijntjes onder in de buik.. na een wc bezoekje en ff gelopen te hebben ging het wel weer, maar merk dat het nu weer begint te rommelen.. misschien een begin?? kweet het niet maakt me wel onzeker eigenlijk..mede omdat het onbekend is wat me allemaal te wachten staat denk ik.. nouja afwachten maar of de pijn erger word..
Kanjer, het kan maar zo het begin zijn, spannend hoor! Hoop voor je dat het doorzet. Tsja, de kans dat hij uit zichzelf draait is nog wel aanwezig aangezien hij de afgelopen weken steeds wisselde tussen hoofd- en dwarsligging, maar op de een of andere manier heb ik er nu een ander gevoel bij. Ben bang dat hij niet meer terugdraait, dat het op de een of andere manier voor hem niet rustig ligt. In de week dat hij goed heeft gelegen heb ik erg veel last van voorweeen en harde buiken gehad (baarmoeder was erg onrustig). Sinds hij gedraaid is naar dwarsligging is mijn baarmoeder ook een stuk rustiger en meer ontspannen. Maar ik hoop dat mijn gevoel niet goed is en hij dinsdag gewoon goed blijkt te liggen (en blijft liggen). Heb nu eigenlijk al wel besloten om wat betreft de draaipoging mijn gevoel te volgen.
nog niks hier dus weer afwachten ik ga voor je duimen dat hij nu gewoon goed ligt en dat je er in dit geval geen pijn aan hebt.. zou wel het mooiste zijn, maarja meestal zit je gevoel toch wel goed dus afwachten maar..spannend hoor.. en de draaipoging ja als je je er niet prettig bij voelt zeker niet doen dan.. ik duim iig voor je en alvast succes dinsdag! niet te veel piekeren verder he, probeer er ook nog even lekker van te genieten... lijkt me zo onwerkelijk om straks het getrappel te moeten missen namelijk, maarja dan wel een wondertje in mn armen.. pff het onweert hier en begint nu superhard te regenen.. blegh zit ik dan alleen (naja met mn hondjes) op de bank...(haat onweer...:S vind het dan vreselijk om alleen te zitten maarja tiz niet anders..)