Kan iemand me zeggen of dit "normaal' is? Afgelopen maandag was mijn NOD en was er behalve dat ik niet ongesteld was weinig aan de hand. Ja ik ben/was zeer moe, tot het extreme aan maar... Dinsdag kreeg ik licht bruin verlies. 's avonds kwam er ook een paar druppels rood maar dit bleef bij een inlegkruisje. Daarnaast veel gerommel in mijn onderbuik dus ik dacht... volgende ronde. Nog een tampon gebruikt maar voor het slapen gaan was deze bruin en dus toch geen nieuwe. Woensdag ochtend was het inlegkruisje LEEG? Na of tijdens het plassen kwam er wel, sorry maar er sijpelde een soort van rood spul uit me dat zich onderin de toilet niet vermengde met het water. dus ik denk... dat was wat was afgestoten. Voelde me tot mijn eigen verbazing ook emotioneel die ochtend over dingen waar ik normaal niet emo over zou zijn. Zelfs ;s middags nog. En dan begint het menstruatie knipperlicht spel. Bruine tampon, geen bloed, wel bloed, geen bloed enz... En dan natuurlijk ook in fifty shades of Red. Ondertussen ook maagkrampen erbij gekregen en voedsel eten is een pijnlijke ervaring.. Nu nog een rommelende en pijnlijke onderbuik en roze afscheiding. Dit is nieuw voor mij, ik heb nog nooit zo'n menstruatie gehad en dit is pas dag 2. Is dit normaal of moet ik naar de huisarts? En is het echt zo dat na je menstruatie al je HCG al weg is? Ja door het gerommel en steken enzo twijfel ik toch weer maar een test kan dan duidelijkheid brengen... toch? Wit is wit.
Twee jaar geleden heb ik het spiraaltje laten verwijderen. Het lijkt me dat dit niets met anti conceptie te maken kan hebben. Ik ben normaal ook redelijk regelmatig. Dus die overlast in mijn onderbuik hebben niets met een mislukte innesteling te maken?
Je menstruatie kan wel eens een keertje anders zijn. Ook de lengte van je cyclus kan zonder reden een keer afwijken. Dit heeft er mee te maken dat je lichaam geen robot is. Als je klachten van een zwangerschap afkomstig zijn dan zou je een test kunnen doen. Van een mislukte innesteling merk je niks, want uit onderzoek is al vaker gebleken dat de meerderheid van de bevruchte eicellen niet goed, of helemaal niet innestelen.