Even een vraagje voor diegene die ook tarwekiemolie slikken of geslikt hebben. Kan je ei sneller springen en dus daardoor ook eerder de innesteling is? Ik heb namelijk weer die vervelende rugpijn rechtsonderin die duidelijk aanwezig is, weet mij geen houding te geven. Daarintegen ben ik echt veel sneller moe nu, kan zo ineens instorten van de moeheid en ben dan zo vertrokken terwijl ik een minuut daarvoor dan nergens last van heb. En ben nu steeds vaker met vlagen misselijk en mijn borsten zijn echt meer opgezet en gaan ook meer pijn doen. Vorige zwangerschap had ik alleen minder last van mijn borsten dan nu maar verder heb ik dezelfde symptomen weer. Die ik vorige maand echt niet had na de eisprong toen ik niet zwanger bleek. Werd vannacht ook wakker van scherpe steken links onderin mijn buik, was echt geen pretje. De klachten zijn er echt, ik verbeeld het me niet. Zelfs mijn vriend merkt het op dat bijvoorbeeld mijn borsten groter en gespannen zijn geworden en ik sneller moe ben. Ik wil nog niet testen omdat ik het haast niet kan geloven na zondag positieve ovulatietestdat ik nu al deze klachten heb.
Ik heb deze klachten ook wel eens gehad, maar helaas zonder resultaat. Maar hé, dat wil niet zeggen dat dat bij jou ook zo is! In dit soort gevallen kun je alleen maar afwachten. Ik hoop dat je snel een positieve test in handen hebt!
Als je zondag een positieve ovulatietest had dan is je ei op maandag of dinsdag gesprongen. Dan ben je vandaag dus 2 max 3 DPO en dat is echt te vroeg voor zwangerschapskwaaltjes. Een innesteling vindt gemiddeld plaats tussen 5 en 10DPO en vanaf de innesteling wordt hCG aangemaakt. Ik denk eerder dat je klachten veroorzaakt worden door progesteron, dat komt vrij na je eisprong. En tarwekiemolie kan inderdaad invloed hebben op je cyclus.
Ik weet dat het te vroeg is voor symptomen van een zwangerschap. Daarom dat ik het ook raar vindt en dit mijn eerste ronde met tarwekiemolie is. Dus dacht misschien heeft dat met elkaar te maken. Dat het proces versnelt of iets in die geest. Vandaar dat ik hier vraag of dat weleens voorkomt dat de innesteling eerder is met tarwekiemolie na de eisprong. Anders ga ik er inderdaad vanuit dat het met de eisprong te maken heeft, Al heb ik die symptomen niet iedere cyclus. Hooguit wat moeheid en vlagen met misselijkheid. Maar merk nu dat het toch weer wat erger is dan vorige cyclus. Met vorige zwangerschap had ik rugpijn van de eisprong maar dat ging niet meer weg tot de eerste weken van de zwangerschap. Ik weet van mezelf namelijk dat ik best heftig reageer op hormonen. Ik had daarom ook altijd moeite met de pil vanwege al die bijwerkingen. Ik wacht deze dagen nog af, en gooi er volgende week een test tegenaan.