Help wat is er met mijn dochter....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door , 11 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hoi,

Mijn dochter is 6 maanden geweest. En sinds een week is ze 's middags huilerig.

Ze heeft altijd vrij weinig gehuild. Dit is haar schema:
    rond 7 uur/half 8 180/6 (opvolgmelk)
    rond 10 uur/half 11 fruit (half groot potje of 1 appel of 1 peer of 1 banaan)
    rond 12 uur / half 1 fles 180/6 (opvolgmelk)
    rond 5 uur groente (half groot potje of iets zelfgemaakt)
    daarna nog een klein flesje (over een paar weekjes yoghurt proberen)
    en dan naar bed
    rond 21.00 uur laatste fles 210/7 (opvolgmelk).

Ze slaapt meestal na de fruit nog 2 uurtjes en normaal sliep ze 's middags ook 1,5 tot 2 uurtjes (soms meer soms minder). Nu wordt ze meestal rond half 3/3 uur alweer wakker en er is dan niets mee aan te vangen. Het lijkt alsof ze nog honger heeft. Soms geef ik haar nog wat fruit, de rest van het potje of nog 1 stuk fruit. Maar op CB zeiden ze dat dit dan 2 tussendoortjes zijn en dit mag niet. Maar 's morgens krijgt ze maar een half potje en ze mag een heel potje, dus eigenlijk verdeel ik het fruit dan toch gewoon? Mag ik dan niet rond 3 uur 's middags nog wat geven? Anders vind ik het zo lang tot 5 uur niets.

Maar goed, in elk geval huilt ze dan, naar bed wil ze niet meer, heel soms nog van half 4 tot half 5 een uurtje slapen. Dan de groente (een heel potje kan ze nog niet op, zou dat een probleem zijn?).

Rond 6 uur/half 7 naar bed, ook een drama, nooit problemen gehad met slapen, maar nu huilt ze dan minstens 10 min. en valt dan in slaap of niet. Meestal wel gelukkig, maar soms komt ze naar beneden en breng ik haar 10 min. later weer terug.

Om 21 uur moeten we haar wakker maken en dan drinkt ze ook heel goed! Dan weer lekker slapen.

Wat is dit? Een sprongetje? Tandjes?

Ik word er gek van, want vanaf 3 tot 5 uur is het soms hopeloos! Dan eten en soms begint het daarna weer.

2. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik zie dat jou dochter maar 3 flesje krijgt of zo zie ik dat verkeert. alicia is morgen 6 maanden en krijgt 1 fles van 210+7 en 3 flesjes van 180+6 en daarbij een heel potje fruit en groente. Ik ben donderdag bij het cb geweest en doe het prima zo. mijn dochter woog toen trouwens 7725gr misschien dat dit verschil brengt

wat je eventueel kan proberen is smorgens een flesje van 210+7 geven en dan fruit om 11 uur wie weet kan ze dan wel een hele op. daarna rond 13.30 uur een flesje en om 17.00 uur groente en vervolgens om 9 uur de laatste fles. zo zit er nooit veel tijd tussen en hopelijk is ze dan weer stukken vrolijker

3. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Meid,trek je niks van dat CB aan,als jij denkt dat ze honger heeft gewoon wat fruit geven hoor!
    Wat jij beschrijft klinkt als een sprongetje,gaat vanzelf over,maar is heel vermoeiend.
    Volg je gevoel!

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij geven rond 12 uur een boterham, en dan rond 3/4 uur 's middags nog een volle fles..
    Eigenlijk een boterham of fles teveel voor het schema van het CB, maar hier doet C het prima op..

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.334
    36.189
    113
    Hmm, of een sprongetje of honger lijkt me! Vind persoonlijk dat ze wel erg weinig krijgt.

Jesper krijgt nu nog nummer 1, maar dan 4 flessen van 210 + 7. Ook een fruithapje en een groentehapje.

Binnenkort willen we beginnen met opvolgmelk en dan naar 4 flessen van 180, waarom geef je nog maar 3 flessen dan?

6. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Als ik het goed lees krijgt ze om half 1 een fles en dan pas om 5 uur weer eten?
    Jouw dochtertje heeft gewoon honger hoor! Kan je niet een fles extra geven? Of wat extra in de fles doen?

Veel succes!

7. Marijntje

Marijntje Bekend lid

9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Haar schema is gewoon aan het veranderen. Breng die groente nou gewoon na voren joh! Fleur kreeg die gewoon om 16 uur soms wel eerder en een flesje er achter aan (hoef je ook niet meteen aan tussendoortjes te beginnen). Om 17 zijn ze gewoon weer moe en kan ze dan nog even slapen 45 minuten.

Het warme eten hoeft pas met 8/9 maanden langzaam verplaatst te worden naar 17/18 uur en dat is dan ook makkelijker omdat ze dan ook brood eet tussen de middag en afgeleid zijn door alles wat ze leren en meemaken tijdens de 8 maanden sprong. Vergeet niet dat fruit heel snel verteerd dus aan een half potje heeft ze echt niet lang genoeg. waarom geef je niet wat pap of rijstebloem? misschien helpt het om 3 schepjes bambix voor 6 maanden door de ochtend fles te doen. kan je kijken of ze het kan verdragen. of heb je allergie in de familie?

Hier de laatste fles om 18:30 uur en om 19 naar bed. Heb je ook nog wat aan je eigen avond. Ze slaapt heus wel door hoor! Ze zijn prima in staat het klokje rond te slapen op deze leeftijd, daar hoef je niet bang voor te zijn. babies krijgen vaak dorst van de warme maaltijd en ik merkte met Fleur dat ze die laatste fles eerder wilde, ook omdat ze moe was. Probeer het maar eens.

Succes, M

8. vonneg

vonneg Actief lid

4 feb 2008
    245
    0
    0
    woonbegeleider
    Harlingen
    Luister naar je eigen gevoel , hoor, er mag zoveel niet van het CB...wat ik inmiddels geleerd heb is niet teveel luisteren en zelf doen wat me goedlijkt en als je kleintje het er goed op doet en tevreden is?!

Succes!

Groetjes, vonneg

9. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Helemaal mee eens! De tijd tussen half 1 en vijf is te lang. Daarom gaat ze huilen tussen 3 en 5.

Ze heeft zeker weten honger. Je kunt haar dan best nog iets rond 3 uur geven.

10. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Waarom doe je om 15.00 uur geen liga geven?

Lianna eet dit vanaf de 6 maanden:

7.00 225ml + 7
    10.00 heel potje fruit (was helemaal in het begin ook een halve)
    12.30 225ml + 7
    15.00 liga of rijstewafeltje
    17.00 heel potje groente (ook dit was eerst een halve)
    19.00 225ml + 7

11. Kim1989

Kim1989 Actief lid

15 feb 2007
    112
    0
    0
    Enschede
    volgens mij lees ik ook dat ze een half potje fruit en een half potje groente krijgt..
    met deze leeftijd van 6 maanden mogen ze hele potjes hebben..
    mij zoontje kreeg met 6 maanden hele potjes en nog eens lige door de fruit...
    nu met 7 en halve maand krijgt ook een aardappel in zijn groente hapje..
    t lijkt mij erop dat ze hartsikke honger heeft !

12. demi26

demi26 Niet meer actief

Lekker wat meer geven meissie! Mijn zoon was met 6 maanden de 9 kilo al gepasseerd en kreeg naast de 3 flessen ook 1 pot fruit en groente met een danoontje. Als hij het niet tot 5 uur redt, krijgt hij het gewoon eerder, tussen 4 en half 5. Gewoon doen wat je gevoel ingeeft!

Deel Deze Pagina