wat hebben jullie met de navelstren/stompje gedaan toen het er af viel? mijn moeder heeft het stompje van mn zusje bewaard van vroeger in haar eerste glaze ziekenhuis flesje. als ze het weg zou doen zou de net bevallen surinaamse vrouw naast haar heel boos worden wand anders zou je geluk en gezondheid weggooien ofzo zij ze ooit. (als 18 jaar geleden hoor) ze zou de navelstreng het stukje wat er af gevallen was na een tijdje moeten bewaren en in het bedje leggen mocht het kindje ziek zijn.... dit heeft mn moeder wel altijd gedaan en iets daarna was mn zusje weer beter ... waarschijnlijk toeval maar toch... wat hebben jullie er mee gedaan ?
zo ver ik weet stinkt het niet het word gewoon keihard en beetje zwart zeg maar en wij hebben idd ook de klem er nog aan zitten mn zusje vind het heel erg leuk trouwens dat ze zoiets heeft wand ja wie heeft dat nou? het is toch een stukje waarmee jij aan je mama vast zat
De navelklemmetje hebben wij schoongemaakt... Het stompje hebben wij weg gegooit. ( nou ja de kraamhulp dan) Het klemmetje wilde ik graag bewaren.
Klemmetje en stompje liggen op een plankje in zijn kamer. Niks vies aan.. daar heb ik mijn kind door gevoed.
Ook wij hebben het bewaard Zit in een afgesloten zakje, vind het wel iets bijzonders voor in het plakboek (net zoals een plukje haar van eerste kapper bezoek, tandjes ed dat gooi ik allemaal echt niet weg)
Ik was van plan het te bewaren, maar toen het er eenmaal af was, met dat klemmetje erom vond ik het toch niet echt een heel fris idee. Dus weg gegooit, geen spijt van gehad tot op heden Aleen het klemmetje bewaren was op zich nog wel een goed idee geweest, nooit aan gedacht eigenlijk...
ik heb hem ook bewaard. ik vind het echt iets bij zonders.hij komt hier in een diepe lijst met fynn zijn eerste mutsje de prikker van de hielprik en ziekenhuis bandje.
ik heb vandaag een speciaal flesje gekocht waar ik de navelstreng mooi in kan bewaren kwam het toevallig tegen op de markt hier het is gewoon een flesje met een standaard met een beertje en baby er naast vond het wel grappig
Wat grappig dat jij ook de prikker van de hielprik mocht hebben, heb het namelijk ook gevraagd maar dat mocht niet....Heb dus de pleister maar bewaard die op haar hieltje zat
Ik heb em wel bewaard. Wist niet zo goed wat ik ermee moest, maar weggooien kan altijd nog. Het stinkt trouwens niet hoor. Dat dacht ik vantevoren ook, maar het is niet zo..