ff een berichtje van mij. Hier gaat het wel, maar blijf nog steeds pijn houden bij mijn rechter eierstok. Maar waarschijnlijk duurd het ook wel ff voordat dat vocht weggetrokken is en mag ik niet meteen wonderen verwachten. Morgenvroeg hcg bepalen en dan dindsdag op controle, dus wacht ff rustig af.
meid allereerst heel veel sterkte het verwerken van het verdriet. Houd de pijn heel goed in de gaten vooral de pijnklachten in nek/schouders. Bij mij riepen ze ook dat het een mk was totdat ik nek en schouder klachten kreeg en hoe uiteindelijk bleek ik al 8 weken zwanger te zijn en zat het in de eileider. Als je het niet vertrouwt meteen aan de bel trekken
More bad news...het hcg is niet gedaald, ze hebben het vruchtje dus niet verwijderd afgelopend donderdag. Ze hebben volgens de gyn alleen mijn baarmoederslijmvlies, het bedje verwijderd. Ik heb de dus nog steeds een PUL zwangerschap en donderdag om 10:00u moet ik me melden op afdeling interne voor een behandeling met Methotrexaat. En dan volgende week woensdag opnieuw hcg bepalen en donderdag terug naar gyn (niet mijn eigen, die is op stage in ander ziekenhuis), ze wilde me dan zelf zien, ik ben een interessant geval...waaaaaatttt Ik wil geen interessant geval zijn, ik wil dat dit ophoud!!!!
Jee wat ontzettend erg. Hoe kunnen ze dan zeggen dat ze het verwijderd hebben? Ik moet je ook even vertellen dat ik ook restweefsel had en volgens de gyn had ik dat niet hoor, omdat ze het niet konden zien op de echo. Die echo is dus echt niet zaligmakend. methotrexaat, wat moet dat nu gaan doen? nou ik kan me voorstellen dat je geen interessant geval wilt zijn, laat ze je nu maar daadkrachtig gaan helpen! Ik wil een dikke knuffel geven en heel veel sterkte wensen.
Loe, ze dachten alles te hebben weggehaald, omdat er met de curettage wel zwangerschapsweefsel was weggehaald. (dit is onderzocht, maar was geen vruchtje achteraf) En nu ook het hcg niet gedaalt is weten ze dat ze dus zeker dat de zwangerschap zich nog ergens heeft verstopt. Ze zagen op de echo alleen heel veel vocht rechts in mijn eileider en buikholte, het vruchtje laat zich niet zien op de echo en verstopt zich daar ergens. De methotrexaat zal het vruchtje afbreken, omdat het (evenals kankercellen) sneldelende cellen zijn. Het vruchtje wordt dan afgevoerd via de baarmoeder. Het middel heeft weinig bijwerkingen en geen nadelige gevolgen voor de vruchtbaarheid en eventuele latere zwangerschappen. Wel mag de vrouw 3-6 maanden na de laatste injectie (er kunnen meerdere injecties gegeven worden, afhankelijk van de hoogte van het HCG), niet zwanger worden, zodat zeker is dat het middel de vrucht tijdens de zwangerschap niet nadelig beïnvloedt. Methotrexaat wordt ook als chemokuur bij kanker gebruikt.