help wat is het beste afspraak denken jullie?

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by toetie83, Feb 5, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. toetie83

toetie83 Fanatiek lid

Jan 20, 2006
    1,392
    1
    38
    genieten van het leven.
    ��&#55
    hai
    ik heb even doorgebladderd en moet zeggen dat ik ook soms een dillema heb met de kinderopvang.

Ze zeggen wel dat ouders zich aan de regels moeten houden maar het geld ook voor hun natuurlijk.

Terence was nog niet eens een jaar oud en hij moest meedoen met andere kinderen ouder dan hem.
    dat betekent dat wanneer ik hem breng hij dan pas om half 12 gaat slapen.Dit was mijn bedoeling om terence rond z'n 2e jaar 1x in de middag laten slapen niet met 14 maanden
    Daarbij is terence dus sochtends al vanaf 6/6:30 wakker en dus de hele ochtend daar rond kruipt: inmiddels lopen.

en dan haal ik hem om 1 uur op of zijn vader om half 5 (haal en breng tijden.)

Als terence om 1 uur opgehaald wordt dan wordt hij om half 11 naar bed gebracht wanneer hij om half 5 opgehaald wordt dan om kwart voor 12.

en dan slaapt hij savonds pas om 7 uur half 8.

MAAR MAAR MAAR als hij om half 5 opgehaald wordt dan valt hij tijdens het warm eten in slaap en paps brengt hem dan naar bed en wordt hij huilend wakker om half 7/ 7 uur en is dan weer de hele nacht wakker om vervolgens weer in slaap te vallen om 4 uur in de nacht en wordt hij weer om half 7 wakker gemaakt,

om ook weer pas op de kinderopvang om kwart voor 12 pas weer op bed.
    sorry hoor maar ik wordt er zo moe van en ging even praten.

De tijden blijven zo en terence is al een jaar en doet gewoon mee.

Maar nu heb ik nog steeds mijn bedenkingen.

want terence was een huilbaby en sliep letterlijk bijna nooitr zelfs overdag huilde hij door, en maakt soms in een maand tijd maar echt vaste dagen soms 4 x in de maand doorgeslapen./tot zijn 11e maand huilde hij door het werdt wel wat minder, maar hij is heel erg prikkelbaar.

we hebben alles gehad.(physio osteopaat) maar dat alles maakt de kdv niks uit hun stand punt is mee doen met de rest tenkoste van terence.

mijn vraag is ook:

- in hoeverre kan ik gaan met vragen
    - wat kan ik het beste met hun bespreken?
    - wat moet ik eventueel thuis doen met terence
    zodat hij tog de half 7 7 uur haal?
    -welke tijden zijn haalbaar.(hij is altijd heel erg moe.)

ben bang dat hij strax door mij crhonisch vermoeid wordt later, of overdrijf ik een beetje.

alle reacties en adviezen zijn welkom.

b.v.d liefs loesmari.

2. toetie83

toetie83 Fanatiek lid

Jan 20, 2006
    1,392
    1
    38
    genieten van het leven.
    ��&#55
    heeft niemand een idee?
    of advies?
    :cry:
    gr mij

3. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Hi,

Heb nog niet zo veel ervaring met kinderopvang (mijn kindje gaat pas in maart), maar ik zou toch eens gaan praten met de leidsters. Neem toch aan dat zij ook wel iets aan hem moeten merken als ie zo moe is! Lijkt me toch ook niet veel moeite om hem even wat eerder op bed te leggen voor hen.
    Hoe gaat het met hem als ie de hele dag thuis is? Slaapt ie dan wel door 's nachts?

Zou het misschien helpen om hem meteen wat te eten te geven als ie thuis komt? Misschien is ie dan nog wakker genoeg?

Groetjes Rosa

4. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

Mar 7, 2006
    1,383
    0
    0
    Limburg
    Vind het heel slecht dat ze zich zo aan de regels houden met vaste slaaptijden. Als een kindje moe is, is het moe. Er zijn nu eenmaal kindjes die lang 2 slaapjes hebben.
    Mijn zoontje is nu 14 maanden en omdat hij ook om 6.30 uur opstaat, is hij nu rond 10/ 10.30 uur moe. Dan laten ze hem ook slapen. Ze kijken echt wanneer hij moe is. En rond 15.00 uur gaat hij nog eens slapen tot 16.30.
    Thuis redt hij het wel met 1 slaapje, als hij rond 7.30 uur wakker wordt.
    Zou nog eens gaan praten met het kdv en anders zou ik een andere zoeken. Vooral omdat de rest van de avond/nacht niet zo lekker gaat.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,450
    36,359
    113
    Wat raar dat je kleine zich moet aanpassen aan de rest zeg! Hier op het kdv houden ze gewoon het ritme van de kleine aan. In Jespers geval houdt dat in vaak 3 kleine slaapjes op een dag.

6. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ronduit belachelijk van hun! Hier moet je echt wat van zeggen tegen desnoods de directrice oid. Dit is geen normale gang van zaken hoor!

7. Niesje1980

Niesje1980 VIP lid

Sep 21, 2007
    6,596
    0
    0
    Noord Holland
    Ik zou een gesprek aangaan met het kdv.
    Damian heeft ook langer dan een jaar aan 2 slaapjes gezeten en pas toen ik het aangaf dat het 1 x was geworden zijn ze ook over gegaan naar 1x

Als hij daar beter tot rust komt dan zal hij thuis ook weer wakkerder zijn.

8. pinguin72

pinguin72 VIP lid

Jan 7, 2006
    7,832
    1
    38
    Bij Quinn probeerden ze het ook. Hem op 1 slaapje over te doen in plaats van de 2 die hij thuis slaapt en ook nodig heeft.
    Ik geef het iedere keer dat het mis gaat aan en dan gaat het weer een tijdje goed.
    Binnenkort gaat hij over naar een andere groep, ik ga er vanuit dat ze dan ook naar onze instructies luisteren.

succes meid!

9. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

Sep 4, 2007
    4,576
    82
    48
    Hier zijn ze heel relaxt, wanner hij moe is is hij moe en gaat hij op bed, hij heeft soms ene paar weken hetzelfde ritme en dan poast hij zichzelf weer aan, zo deed ik dat thuis en zo doen zij dat op zijn kdv ook.
    Zijn ze soms overvol dat ze daarom zo streng zijn?

10. Eva1983

Eva1983 VIP lid

Sep 2, 2007
    9,025
    2
    38
    Hoi,

ik vind dit ook heel raar hoor. Ik werk zelf op een kinderdagverblijf en kindjes die moe zijn gaan gewoon 's morgens na de fruithap lekker slapen. Kijk als kindjes 1 jaar zijn proberen we ze wel steeds meer met het dagritme mee te laten doen. Dit gaat stapje voor stapje. Maar als je kindje nog 2 keer wil slapen dan gebeurt dat ook. Ik zou als ik jou was met de leidsters gaan praten en als dat gesprek mocht vastlopen zou ik een gesprek aanvragen bij de locatiemanager.

groetjes Eva

11. toetie83

toetie83 Fanatiek lid

Jan 20, 2006
    1,392
    1
    38
    genieten van het leven.
    ��&#55
    bedankt voor de adviezen en verhalen van moeders.

Ik heb het al aangegeven, ik zei tegen haar Terence is alweer de hele nacht op geweest en hij is om half 5 in slaap gevallen, zou hij vandaag 2 keer op bed kunnen dus standaard om half 10 uur half 11 en een x later weer.

Ze zei tegen mij: Nou we hadden tog afgesproken dat terence 1 x slaap krijgt om 12 uur.
    Ik voelde me machteloos weer moest bijna janken onderweg naar mijn werk ik wou gewoon omkeren en terence meenemen naar huis.

Hij was die dag om 6 uur wakker en ging pas 12 uur op bed. nou toen ik hem haalde zag hij er rood uit van moeheid.

Ik vidn het zo zielig Terence slaapt thuis om 10 uur en smiddags nog een keer net als een moeder hierboven dan wordt hij om half 5 wakker of eerder, en gaat wat later op bed half 8 ofzo en slaapt zo de hele nacht tot vervolgens weer om half 7 wakker te worden.
    hij sliep echt goed op dat ritem ze verpesten het gewoon zo voor die jongen en ons.

Mijn vriend baal er ook van wanneer hij hem ophaald en eten geeft valt hij is slaap om 5 uur veelste vroeg om op bed te brengen.

ga maandag weer praten en dan naar de directie.

kus loes

12. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Hi, wil je even heel veel sterkte wensen voor maandag! Hoop dat het gesprek goed gaat. Lijkt me toch niet te veel moeite voor het kdv om hem 's ochtends nog even op bed te leggen!
    Laat je weten hoe het gegaan is?

Groetjes Rosa

13. toetie83

toetie83 Fanatiek lid

Jan 20, 2006
    1,392
    1
    38
    genieten van het leven.
    ��&#55
    ja is goed ik laat t even weten.

En wanneer ik zeg dat terence wel direcht op be dmag om half 8 lees ik in het dagboek dat hij om 9 uur op bed ging en mara niet kon slapen omdat er iemand bij komt terwijl terence daar al om kwart over 7 is

nah ja ik zal er morgen over hebben

doeg kusjes van ons

14. toetie83

toetie83 Fanatiek lid

Jan 20, 2006
    1,392
    1
    38
    genieten van het leven.
    ��&#55
    ik heb zoals vele adviezen hier gekregen dat ik een gesprekje moest aangaanmet de desbetreffende leidster van mijn zoozntje.

Ik heb vanmorgen gevraagd of ze misschien tijd had om even te bepraten hoe wij het op dit moment aanvaren met Ter 1 x daags laten slapen , heb hara dus uitgelegd dat het niet werkt, en dat de meeste wel lage tijd nodig hebben om 2 x slaap te krijgen.

Nou hier werkt het niet zei ze tegen mij, en als ik eerlijk mag zijn ben jij de enige moeder hier waar we constant problemen mee hebben.
    En dat ik maar moest gaan overwegen of ik tog wilt gaan werken.

(datgaat haar helemaal niksa aan of ik wel of niet wilt gaan werken.

Ik heb een intake gehad waarbij de dagen besproken werden en de medicatie van Ter, verder is er niks besproken zelfs Ter zijn wen dag wduurde bijna 10 uren terwijl t volgens mij korter moest zijn ? weet niet?

Ik heb haar vertelt dat ik tog een gesprek aan wilt gaan om nu alles duidelijkheid te geven.

Dat van ieder kant de knelpunten bespreken

ps: ze zegt dat Terence daar niet in slaap valt s'ochtends, dus vind ik het niet zo heel erg dat hij pas om half 11 gaat slapen maar de 2e x wil ik er wel graag bij hebben,

15. toetie83

toetie83 Fanatiek lid

Jan 20, 2006
    1,392
    1
    38
    genieten van het leven.
    ��&#55
    Ik heb het gesprek al gehad!

Ik heb uitgelegd dat wij er moeite meehebben hoe het gaat met de kdv.
    Ik heb mijn verhaal gedaan vanaf t begin van Ter's geboorte, en nu weet ze wat wij bedoelen, want het kwam haar ook bekent voor.Heeft t zelf meegemaakt met haar zoontje(nu 4?)

Ook heb ik uitgelegd dat wij het belangrijk vinden nu Ter erom vraagt om 2 x naar bed te kunnen gaan,dat hij dat ook nodig heeft, dus zal ze het proberen wanneer terence lange dagen daar is zoals dinsdag en donderdag.
    (half 5 opgehaald) dan wordt hij 2 x op bed gebracht.

En wanneer hij 1 uur opgehaald wordt gaat hij om 10 uur of eerder op bed.

Het was hiervoor de afgesproken tijden, een drama haar woord tegen de mijne ze bleef volhouden dat t probleem aan mij lag dat ik Ter 2x op bed wil doen terwijl ze daar niks van gemerkt hebben, omdat hij zo leuk speelt.
    Dat ze allemaal ervaring heben bla blabalabal maar mijn wens sprak ze weer overheen, dat de moeder het graag wilt 2x op bed en het kind vraagt er niet naar.

ik was erg teleurgesteld, en moest ook nog traantje wegpikken, omdat t zo machteloos voelt, je komt voor je kindje op en een andere walst er gewoon overheen.( de leidsters konden geen hoogte van mijn krijgen en hadden er gewoon schoongenoeg van mij, t zat iedereen hoog,en iedereen deed ook koel tegen mij) daar baalde ik ook van als leidster hoor je eigenlijk naar de moeder te stappen, en de knelpunten te bespreken niemand deed t , achter de rug alle sbeter dan in het gezicht)

Daar baalde ik erg van.

Ze heeft ook een telefoonnummer gegeven van een therapeut die bepaalde singnalen kan opvangen wat er misschien met Ter kon zijn,misschien pijn ergens?(tog weer wat positief)

Ik ga hun bellen en hopen dat we er dan uit kunnen komen zodat wij snachts wat meer rust hebben en Ter niet meer zo huilend wakker wordt.

Bedankt lieve mama's/niet mama;s voor de adviezen en medelevens.

groetjes xxxxxxxxLoesmari en Terence

Share This Page