Zilveren Kruis Achmea - Geboorte Tens

Discussion in 'Zwangerschap' started by SupernovA, Jun 21, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

Nov 27, 2010
    1,419
    0
    0
    Zuid Holland
    Even een vraagje aan degenen die verzekerd zijn bij Zilveren Kruis Achmea. Ik las op de website dat je via je zorgverzekering de Geboortetens dan wel kosteloos kan huren, dan wel kosteloos kan aanschaffen. Er staat wel vermeld dat je verloskundige de Geboortetens dan moet aanvragen, door te bellen naar het bedrijf die hierover afspraken heeft gemaakt met Zilveren Kruis Achmea.

Nu vroeg ik me af, MOET de verloskundige dit doen, of kan je het ook zelf aanvragen?

Weet iemand dit? Heft iemand het op deze manier aangevraagd?

2. evi83

evi83 Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    2,748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Staat er behoorlijk duidelijk:

De apparatuur moet door uw verloskundige of als verloskundige actieve huisarts worden aangevraagd bij de leverancier. Zij sturen de rekening naar ons op.

Desnoods even bellen, maar denk dat het komt omdat zij hem ook aan moeten brengen.

3. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

Nov 27, 2010
    1,419
    0
    0
    Zuid Holland
    Dank je wel voor je reactie, en het staat er inderdaad duidelijk bij genoemd. Maar zoiets stond dus ook bij de Nannycare en die heb ik dus wel zelf kunnen aanvragen (na een tip van wat dames hier). Dus vandaar dat ik me afvraag of er dames zijn hier die de Geboorte Tens zelf hebben aangevraagd. :)

4. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

Nov 27, 2010
    1,419
    0
    0
    Zuid Holland
    Helemaal niemand? :(

Volgens mij waren er hier best flink wat dames ook verzekerd bij Zilveren Kruis Achmea. Waar zijn jullie!?

5. brechje

brechje Actief lid

Apr 21, 2009
    341
    0
    0
    Ik ben hier ook bij verzekerd.
    Eerstvolgende afspraak bij de vk ga ik dit bespreken met haar.

6. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

Oct 29, 2010
    1,527
    0
    0
    NULL
    NULL
    wat is het?

7. Bluemoon

Bluemoon Bekend lid

Jan 30, 2011
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben wel verzekerd bij Achmea en ik heb over de geboorte tens getwijfeld. De gynaecoloog gaf echter aan dat ze niet weg was van de tens omdat het hartfilmpjes (ofzoiets) van de baby kan verstoren, dus ik heb besloten maar niet de tens te gaan gebruiken.

8. Rica

Rica VIP lid

May 16, 2008
    7,521
    105
    63
    Female
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ik ben hier ook verzekerd en ik heb er nog nooit van gehoord :)

9. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

Nov 27, 2010
    1,419
    0
    0
    Zuid Holland
    Hier staat omschreven wat het is: GeboorteTENS - Algemeen

In het kort, een apparaatje wat je zelf kan bevestigen met plakkertjes op je rug bijv. wat stroomstootjes geeft en wat je als het ware afleid van de weeën. Geen wondermiddel, en geen verdoving tegen weeën, maar meer een soort afleiding.

Ik ga er dan maar eens een telefoontje aan wagen. Ik laat het nog wel weten of je zelf zou kunnen bestellen.

10. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

Nov 27, 2010
    1,419
    0
    0
    Zuid Holland
    Voor degene die de GeboorteTens geheel of gedeeltelijk vanuit hun zorgverzekering vergoed krijgen:

Op de website GeboorteTENS - Algemeen staat een formulier van je verzekering, deze downloaden en uitprinten. Invullen en VK laten tekenen en opsturen/ faxen/ mailen.

Zelf aanvragen kan helaas niet, VK moet ervoor tekenen.

Share This Page