en nu? Baby met aanhoudende buikpijn/krampen en scheetjes.

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Rrianne, Jun 1, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

Nov 5, 2010
    2,614
    0
    36
    De titel zegt het al; En nu? Wat zou ik nu nog kunnen doen om het ons mannetje wat makkelijker te maken.

D. is inmiddels 3,5 maand en krijgt bv. Al snel had ik het idee dat hij net als zijn broer reageert op koemelk, evenals soja en eieren. Tot dusver, zolang ik deze producten liet staan ging het aardig de goede richting op. D. was zo goed als krampvrij, de nachten gingen beter en zat lekker in zijn vel.

Inmiddels is het nu precies een week 'mis'. Waarbij het begon na mijn stomme fout; zonder goed na te denken een appelflap te kunnen eten. Nog geen paar uur later reactie. Wat zich vooral uit in overstrekken tijdens de voeding, krampen, veel met zijn lichaampje kronkelen, bij tijden flink huilen en veel, heel veel (meestal vreselijkn stinkende) scheetjes. Of eigenlijk kun je het geen scheetjes, maar eerder scheten noemen, zo hard klinken ze. Mijn ervaring tot nog toe was dat het na een dag of drie weer wat rustiger in zijn lijfje was. Helaas nu niet.

s Nachts is het grootste probleem. Al zes nachten wordt hij wakker van de buikpijn. Hij kronkelt door zijn bedje, begint flink te huilen waarop vaak een flinke scheet volgt en dit blijft zich over het algemeen herhalen tot ik hem voed. Dan is het wisselend van een uur tot twee a drie uur weer goed. En zo blijft het zich herhalen. Onwijs sneu en moeizaam vol te houden nachten van drie tot vijf uur slaap.

En nu de vragen die door mijn hoofd spoken? Kan ik hier nog wat mee? Is dit abnormaal of gwn een jongentje met gevoelige darmpjes die ik nog wat tijd moet gunnen? Herkenning?

2. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

Mar 14, 2011
    1,460
    11
    38
    Female
    Onze dochter was erg krampgevoelig tot ca 4,5 maand (geen allergieën of iets dergelijks). Zat elke nacht van 12 tot 3 maar een krijsend kind. Zelfs bij de dokter en hap geweest, maar ze had gewoon gevoelige darmen. Hopelijk voelt jullie mannetje zich snel beter en als je het niet vertrouwd dan toch even langs de ha.

3. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

Nov 5, 2010
    2,614
    0
    36
    Ja he Selina? Ging het bij jullie in periode's ook beter? Ik wordt steeds voorzichtiger met wat ik eet omdat ik bang ben dat hij reageert.

4. Lovelymum87

Lovelymum87 Actief lid

May 1, 2014
    434
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waarom stop je niet met bv. en probeer je koemelkvrije voeding?

5. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

Oct 23, 2010
    1,647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Ik was ook bang voor kma bij onze zoon vanwege kramp. Hij is nu vier maanden en heeft het soms nog. Maar inderdaad bij vlagen. Gewoon gevoelige darmen. Hij is er zelfs door in het zh beland als huilbaby omdat hij nooit meer sliep. Dat gaat nu steeds beter en de lamp blijft steeds langer weg. Ik durfde ook de bv niet af te bouwen terwijl ik dat wilde. De arts heeft mij gerustgesteld dat we andere voeding zouden krijgen als dat nodig bleek. Hij moest wel wennen aan de flesvoeding met weken krampjes als gevolg. Hij krijgt nog een derde bv.

6. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

Nov 5, 2010
    2,614
    0
    36
    Dank dank dank. Fijn om jullie ervaringen te lezen.

Ja afbouwen met de bv, zit er soms aan te denken of in elk geval dat er een mogelijkheid is om een fles te geven. Maar ergens ben ik ook juist zo blij met de borstvoeding omdat ik het idee heb dat de klachten in die zin redelijk mild zijn als ik ze vergelijk met onze oudste zoon.

Wil zowiezo even contact opnemen met de arts van het cb. Om te kijken wat zij voor me kan betekenen. Aan de hand van mijn verhaal hoefde ik zeker niet te twijfelen aan het feit dat hij op de km reageert en adviseerde me een dietist. Miss toch maar doen..

7. Vosje7

Vosje7 Actief lid

Apr 3, 2013
    119
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou absoluut BV blijven geven, je kindje heeft al gevoelige darmen en zal nog slechter reageren op KV dan op jouw voeding, perfect afgestemd op zijn behoeftes en veel makkelijker verteerbaar! En als hij KMA heeft en je allergeenvrije KV moet geven smaakt het nergens naar... Je doet je kindje veel goeds door hem BV te blijven geven, hoor! Vind het ook echt top van je dat je al zo oppast met wat je eet of niet. Mijn zoontje had ook veel last van winderigheid en krampjes rond deze leeftijd. Je kan proberen om hem Infacol te geven, hierdoor zal hij scheetjes veel makkelijker laten en misschien zal dit hem opluchting geven (het hielp mijn zoontje wel). Misschien zijn zijn darmpjes zo overstuur geraakt door iets "fouts" dat je had gegeten en heeft het gewoon even de tijd nodig voordat alles weer rustig is? Iig hoop ik dat dit snel voorbij is!

Ninini likes this.
  8. Cooks

Cooks Fanatiek lid

Mar 9, 2011
    1,312
    66
    48
    Overijssel!
    Je zou inderdaad flesvoeding kunnen proberen koemelk vrij, of anders via de KA volledig koemelkvrije voeding proberen te krijgen. Hier had ik ook veel krampjes, en mijn dochter is nergens allergisch voor.. maar ik gaf flesvoeding dus over bv kan ik niet mee praten. Je kan wel venkelthee drinken, dat helpt.. anders kan je advies vragen bij je huisartd e.d. succes!

9. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

Nov 5, 2010
    2,614
    0
    36
    Wat een lieve reactie! Geeft gelijk weer wat extra moed om er mee door te gaan, dankje:).

De gebruikelijke middeltjes als Cinababy, infacol (niet echt de kans gegevens na twee dagen mee gestopt. Hij poepte niet meer ipv na iedere voeding een poepluier) en probiotica hebben we gebruikt. Al was dit wel in de tijd dat ik er nog niet helemaal achter was dat hij op melk reageerde en dus wel enige zuivel binnen kreeg. Miss dus niet eens zo'n gek idee om toch weer iets te proberen.

10. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,139
    8,870
    113
    Ik zou ook juist BV blijven geven. Kijk samen met een diëtist naar je eigen voedingspatroon en pas het zoveel mogelijk aan. Naar mijn idee is BV dan in de meeste gevallen beter dan KV.

11. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

Nov 5, 2010
    2,614
    0
    36
    Kanshebber, wat sneu en wat fijn dat het nu al zoveel beter gaat. Hij krijgt nu 'gewone' kunstvoeding?

Cooks, ja mocht ik het proberen ga ik zeker voor de pepti. Om te kijken hoe die daar op reageert. Krampjes inmiddels een stuk minder bij jou dochter?

12. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,811
    5,949
    113
    Female
    #12 Zoe123, Jun 1, 2014
    Last edited: Jun 1, 2014
    Als ts zelf al koemelk vrij eet
    Wat is volgens jou dan de toegevoegde waarde van kv?
    Stoppen met bv...wat radicaal!

Ts, heb je al met een dieetist overleg gehad?
    Dat geeft wellicht nog wat meer duidelijkheid..
    Super wat je doet,zeker in deze situatie is je kindje
    gebaat bij jouw melk

13. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Venkelthee drinken kan ook helpen. Hier iig wel.

14. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

Oct 23, 2010
    1,647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    @rrianne hij krijgt hypoallergene voeding. Ik had wel langer bv willen geven maar er speelden diverse problemen. Binnenkort starten we met hapjes, aangeraden wegens reflux. Maar ben erg benieuwd hoe zijn darmen daarop reageren. Heel rustig beginnen dus maar, met milde groenten en meerdere dagen hetzelfde.
    Als de bv je goed afgaat zou ik daarmee doorgaan. Maar als het je veel stress geeft zijn er goede alternatieven.

15. Vosje7

Vosje7 Actief lid

Apr 3, 2013
    119
    1
    0
    NULL
    NULL
    Rrianne, graag gedaan!!! :) Een moeder die zo veel voor haar kindje doet verdient op zijn minst een beetje waardering en aanmoediging, ik bedoel, dit is niet niks, zo'n dieet volhouden! En wat KV betreft, er is geen enkel kind dat het beter op KV doet dan op BV (natuurlijk met inachtneming dat de moeder bepaalde voedingsstoffen mijdt in het geval van allergieën), helaas merken veel moeders dat dit geen soelaas biedt maar vaak is het dan al te laat want BV is al teruggelopen... :( Het is gewoon zo jammer van die krampjes, maar helaas is het vaak gewoon vooral volhouden tot hun darmpjes rijp zijn geworden.

16. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

Nov 5, 2010
    2,614
    0
    36
    Venkelthee? Ik dacht dat nu juist toch weer werd afgeraden.

Kanshebber, spannend. Idd weer afwachten hoe die er op gaat reageren. Hopelijk goed en smult die er van. Herkenbaar, daardoor bij onze oudste zoon ook na drie week gestopt met bv. Wbt stress. Ik heb zo mijn momenten, dat ik in de 'wanhoop' wel eens denk waar doe ik het allemaal voor. Maar dit is met name 's nachts, slaaptekort en relativeren gaat bij mij niet altijd even goed samen;)

Zoe, dank voor je oppepper! Dietist zit ik idd aan te denken. Morgen toch maar even contact opnemen met cb.

17. linnie27

linnie27 Fanatiek lid

Jun 6, 2011
    1,389
    0
    0
    Hier ook kindje die niet goed reageert op koemelk, ei en soja.
    Zelfde symptomen als bij jou. Ook heel veel pijn, scheetjes etc. Na 3 maanden gestopt met grote bulk melk en merkte snel verschil maar bleef toch nog onrustig.
    Nu loop ik bij een dietiste, mag heel veel niet eten, maar ook weer heel veel wel. Vond het moeilijk om genoeg voeding binnen te krijgen en had veel honger.
    Nu zit ze beter in dr vel maar darmpjes blijven zwakke plek. Soms kom ik achteraf erachter dat ik iets heb gegeten waar melk of ei in zit, dan komen de krampen weer.
    Hier het bij het cb paar keer aangegeven maar reageerden er niet echt op, het hoorde erbij zeiden ze. Toen zelf stappen ondernomen, en toen ik zei dat ik bij een dietiste liep vroegen ze meteen waarom niet bij hun dietiste :(.
    Ik vind het dieet redelijk goed vol te houden. Moeilijkste vind ik als ik buiten de deur ga eten, mag bijna niets, of als er taartjes of iets voor je neus staan.

18. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

Nov 5, 2010
    2,614
    0
    36
    Dank Linnie voor je reactie. Wat fijn dat het beter gaat nu. Waardeloos dat het Cb het weg wuifde. Hier de verpleegkundige ook toen ik al vrij snel het vermoeden had dat ook D. op koemelk reageerde. Dat kwam zelden voor zei ze. Onze arts daarin tegen is juist enorm mee denkend en stelde de ltste x al een dietist voor mocht ik daar belang bij hebben. Had vandaag willen bellen. Maar best lastig om overdag een rustig moment te vinden om te bellen met twee kids hahah.

Melk, soja en ei laat ik nu in geheel staan, ook de sporen ervan. Maar ondanks dat nog steeds een aardig onrustig ventje. Alleen voeding zorgt dat hij weer enigzins rustig wordt. Gaat dit bij jullie ook zo? En snachts is het hier aanzienlijk erger.
    Het laten staan van de dingen gaat me aardig goed af, heb er alleen zo de balen van als het soms toch helemaal mis is en ik er niet precies de vinger op kan leggen waar het aan ligt.

Share This Page