Sinds een paar dagen ligt Inge in een slaapzakje. Ze kruipt het hele bed door en ligt `s morgens altijd bovenin. Ze heeft zo`n slaapzakje van de hema (de allerkleinste) badstof ofzo met een gewoon katoenen binnenlaagje. Ik heb ook een fleeceslaapzaje met mouwen gekregen, die moet ik nog wassen. ben alleen bang dat die te warm is of juist erg koud en dat ik me erop verkijk. Maar nu vraag ik me sowieso af wat ze in haar slaapzakjes aan moet. Ik trek haar nu meestal een boxpakje met voetjes aan als pyjama of een dun soepel pakje met sokjes. En overdag trek ik alleen haar broek uit en leg haar in haar shirt en sokken erin. Zou dit voldoende zijn? Gister had ze een vrij dik pakje aan en was het ook wat warmer in de slaapkamer, toen had ik het idee dat ze eht warm had. Vannacht had ze een dun pakje aan en leek ze juist wat koud vanmorgen. Had vannacht ook het idee dat ze expres op haar handjes ging liggen, maar ja haar wakker maken om iets anders aan te doen vond ik ook zielig en ze lag weer zo hoog dat ik er geen dekentje over durfde te doen. Heb toen de kamer maar iets warmer gemaakt, maar ben daar ook niet zo`n voorstander van. Al is ie nu nog 19 graden, dus niet heel warm. Maar hoe doen jullie dat nou?
Ik leg mijn dochter ook in de slaapzak, in romper met lange mouw en piama shirt voor de nacht ! Overdag inderdaad broek uit en slaapzak in hihi en slapen maar !
Er is mij door het cb aangeraden 2 lagen met lange mouwen aan te trekken, dus bijv een romper met lange mouwen en een shirtje of boxpakje er overheen. Dit omdat mijn mannetje van die koude handjes heeft gedurende de nacht.
Overdag ligt Lynn in haar truitje in de slaapzak (een gevoerde van de prenatal met lange mouwen) 's Nachts heeft ze een katoenen pyama aan, in de slaapzak en een heel dun dekentje over. In de slaapkamer is het 's nachts 16 a 17 graden. Zo is het goed, haar handjes en wangetjes zijn wel koud, maar haar nekje en beentjes voelen lekker warm.
kailynn ligt ten eerst ingebakerd, maar dat kon niet in comi met een slaapzakje, dus ik heb een band met klittenband ghemaakt van een hydrofiele luier. als ze een romper met lange mouwen aan heeft dan doe ik de slaapzak aan en daar over die baker band en de dekens, met romper met korte mouw heeft ze nog een dun shirtje aan.
mijne heeft een gevoerde slaapzak zonder mouwen van winny the pooh, ook te koop nu bij kruidvat... overdag slaapt hij in romper en een truitje en dan in slaapzak en alleen laken erover en snachts krijgt hij er een pyama broekje bij aaan
Yara ligt in een hemaslaapzakje (kleinste maat), overdag in haar kleertjes en savonds in haar pyamtje, wel nog een een dekentje. Volgens mij vindt ze het wel prima zo!
desmond ligt snacht in een rompertje en dan is ze slaapzak met lange mouwen dit is warm genoeg. overdag als hij ze slaapje doet ligt hij gewoon in ze kleertjes zonder deken of iets.
mij is altijd verteld dat een slaapzak nog niet mag onder het half jaar! Mijn zoontje slaapt gewoon in de kleren die hij overdag aan heeft. maar als hij een stugger broekje overdag aan heeft. (spijkerbroekje) dan trek ik voor de avond een los zittend broekje aan. Scheelt ook nog, dat mijn zoontje nog geen nacht doorslaapt hoor. Als hij iets ouder is en nachten doorslaapt dan heb ik een pyamaatje voor hem. je kunt baby's beter niet te warm aankleden in bed, ivm wiegendood. en koude handjes schijnt normaal te zijn. je kunt aan een baby's nekje voelen of die het warm/koud heeft!
Waarom zou een slaapzakje niet mogen dan? Ik had juist begrepen dat het beter is, mits je er goed op let dat ie goed past en de gaten niet te groot zijn, zodat ukkie er niet per ongeluk in kan kruipen. Dat ze niet te warm aangekleed moeten weet ik, vandaar ook mijn vraag. Wil haar niet te warm aankleden, maar ook niet te koud, is ook zielig. Gister had ze dus een beetje ene warm nekje vond ik en vanmorgen wat koud. Daarna wel normaal hoor. Ik probeer er ook voor te zorgen dat de slaapkamer niet te warm is 16-18 graden, was vannacht 17 dus erg netjes, maar doordat ze wat koud aanvoelde heb ik het dus iets warmer gemaakt (raam gesloten stond op een kiertje, rooster wel open) en toen was het 19 graden en leek ze het behaaglijk te hebben.
Naar mijn weten mag een slaapzak ook gewoon, als hij maar passend is. De hema verkoopt ze al vanaf maat 56. En de combisleeper is ook vanaf 0 maand. Ze raden aan om de slaapkamer niet warmer te laten worden dan 18 graden. Liever een extra deken dan de slaapkamer warmer.
Ja ik weet dat wordt aangeraden de slaapkamer niet warmer dan 18 graden te stoken. Maar ze beweegt zo in bed en ze lag helemala bovenin, dus kon er niet even laag een dekentje over doen en zo hoog ben ik bang dat ze eronder kruipt. En om haar nu wakker te maken om extra aan te kleden of om lager te leggen en een dekentje over haar heen te doen vond ik ook zo zielig. Dus vandaar even zo. En ik had geen verwarming aan, heb ik nooit, maar het raam gesloten (stond op kiepstand) en alleen het rooster open gelaten. Nu is het ook 19 graden in de kamer, maar verwarming is uit, raam staat op kiepstand en rooster is open, krijgt het er echt niet koeler. Ja misschien als ik het raam wagenwijd open zet, maar dan ligt ze op de tocht, dus dan maar zo.
De meeste kindjes worden wel wakker wanneer ze het koud krijgen. Je kunt het echt aan het slaapgedrag merken. Ik heb hier ook het rooster open hoor. Alleen bij storm niet. Misschien is de combisleeper wat voor jou? Hij is alleen wel erg prijzig.
Daar heb ik ook al aan zitten denken, maar hij lijkt me nog zo groot. Mijn meisje is echt een ukkie. 2 weken geleden was ze pas 53 cm. De reden waarom ik dacht dat ze het koud had was ook door de manier waarop ze sliep, steeds op haar handjes gaan liggen, erg bewegen, licht slapen. Nadat ik het kiepraam dus dicht had gedaan sliep ze heerlijk verder. Zal vanavond eens de andere slaapzak proberen met mouwen (is ook erg klein), alleen is die niet van katoen en ik begreep dat fleece minder ademend is en daarom ook niet echt wordt aangeraden. Zal binnenkort eens kijken of ik een andere slaapzak met mouwen in haar maat kan vinden. De meeste zijn veel te groot.
Heb nooit verwarming aan in de slaapkamer, ook niet als het buiten vriest. Luca heeft een romper/pyama/slaapzakje en dan dekens erover heen. Slaapzak stop ik bij het voeteneind in, omdat hij anders andersom in bed ligt de volgende ochten
Hind draagt: romper (korte mouwen), badstof pyama, slaapzak (met of zonder mouwen), dekbedje met overtrek. Haar kamer is overdag bijna warmer dan 's nachts. Maar ze slaapt erg goed.
Heeeeeeeeey Senne dat is een goeie tip van je! Soms vind ik sem de volgende ochtend op zijn buik, dus ik had een lakentje strak gespannen zodat hij zich niet meer kon omdraaien. Maar dat lukt hem ook met lakentje, dus ik probeer het nog met jou idee! Sem lig nu dus in een slaapzak, zonder mouwen met een romper en pyamaatje met lange mouwen, zonder broekje, wel met sokjes. Dan nog een lakentje strak gespannen over hem heen, vanwege het omdraaien. overdag is het zo 15/16 graden en snachts zo 12/13 graden, voor de nacht laat ik zijn broekje aan. Maar ik heb ook zo slaapzak liggen voorals het gaat vriezen (combi sleeper), ik doe sowieso geen verwarming aan bij hem op de kamer! Je kan beter iets meer bij je kindje aantrekken of een extra deken geven, dan dat je de verwarming aandoet ze worden daar echt ziek van, ik heb zowel overdag als snachts de ventilatierooster gewoon openstaan!