Wij hopen inderdaad dat zij aankomend jaar gewoon gaat aflossen, en er volgend jaar pas tegen de feestdagen weer achter komt dat ze niets meer kan opnemen. Wij zijn alleen vergeten te vragen of zij hier nu schriftelijk bericht van gaat krijgen. Wij hebben nooit post gehad omdat zij de hoofdelijk aansprakelijke is dus zij krijgt alle post. Wel hebben we nu met de bank afgesproken dat we regelmatig een overzicht krijgen zodat we kunnen zien of ze betaalt. Ik snap wat jullie bedoelen met als wij het betalen dat we dan van de schuld af zijn, maar dit gunnen wij haar niet. Zoals al gezegd werd dan profiteert zij. Wij gaan het nu eerst even aankijken wat ze gaat doen met de betalingen, en gaat dit verkeerd kunnen we nog ingrijpen. Het gaat om een bedrag van 4000,- en ik vind het nogal een bedrag om haar dat zomaar even kwijt te schelden. En contact is echt niet mogelijk. Het is er één zonder hart die gebruikt maakt van alles en iedereen, als ze er zelf maar beter van wordt.
ai ai ai.... en daarom moet je dus nooit tekenen of garant staan voor een lening die niet voor jezelf is.... Een BKR krijg je al zodra je een lening afsluit bij de bank, wat hier ook al eerder gemeld is. Een doorlopend krediet, het woord zegt het al, loopt in principe gewoon door totdat deze volledig is afbetaald en wordt stopgezet. Anders kun je deze je hele leven lang gewoon gebruiken. Een Doorlopend Krediet heeft een heel hoog rentepercentage en is een hele ongunstige lening om af te sluiten. Zou er toch maar eens een telefoontje aan wagen en als er geen contact meer is, als de wiedeweerga zorgen dat je niks meer met die lening van doen hebt.
Kijk, ik was weer eens mosterd na de maaltijd... goed dat je de handel alvast hebt geblokkeerd. Ik zou ook niet afbetalen. Maar blijf erbovenop zitten.
Als zij hoofdelijk aansprakelijk is zal zij ongetwijfeld post gaan krijgen van de wijziging die je nu hebt doorgevoerd. En juist omdat zij hoofdelijk aansprakelijk is, kan zij ook weer de verstrekker bellen om dat ongedaan te maken. Ik zou toch gaan overwegen om deze situatie met haar te bespreken, desnoods via een brief dat je een document toevoegt waarin de aansprakelijkheid van je man komt te vervallen als zij dat tekent.
De bank heeft mij per email bevestigd dat zij niets meer op kan nemen en alleen maar aflossen. Ik mag er hoop ik toch vanuit gaan dat dit dan zo is? De dame van de bank vertelde ons dat hij er alleen onderuit komt als hij samen met zijn moeder naar de bank zou komen en zij genoeg vermogen heeft de lening alleen op haar naam te zetten. Ze heeft zogenaamd al jaren geen werk op papier dus dat gaat 'm niet worden. Ik zou ook echt niet weten wie we nu nog in kunnen schakelen voor meer info.
Jemig wat een nare toestand. Zoals het er nu uitziet gaan jullie er dus zowieso voor opdraaien. Wamt je kunt niet met haar praten. De lening gaat niet op haar naam terechtkomen, dus blijft het d evening van je man. En als ik het goed begrijp is het niet een meewerkend persoon dus zal ze, zodra ze erachter komt dat ze niks meer op kan nemen, ook wel stoppen met betalen, want ze kunnen haar toch niks doen? Dus komen ze het vanaf dat moment bij jullie halen. Eerlijk ik zou vast beginnen met sparen. Want ALS de bank het bij jullie komt halen, dan kun je beter zo snel mogelijk zo veel mogelijk aflossen, want een doorlopend krediet is echt mega, mega duur qua rente!
Overigens wel fijn dat jullie nu goed contact met de bank hebben, en de situatie bekend is. Je schiet er misschien niet direct iets mee op, maar met ze kunnen praten als het wel 'mis' gaat scheelt misschien stress.
IK ben hier helemaal niet bekend mee... Wat zijn de verantwoordelijkheden van een hoofdelijk aansprakelijke en wat zijn jullie verantwoordelijkheden? Als zij niet aflost, kan de schuldeiser dan een deurwaarder op jullie afsturen, of blijft zij daar dan ook verantwoordelijk voor? Oh wacht, over die link heen gelezen.